Mobilparkolás tájékoztató

ÁLTALÁNOS FONTOS TUDNIVALÓK

Alapértelmezett jármű: az a jármű, amelyhez tartozó telefonszámmal lehet szolgáltatásainkat behívással, SMS-sel és applikációval is igénybe venni. Egy telefonszámhoz csak egy alapértelmezett jármű tartozhat, mivel ebben a hozzárendelésben a telefonszám egyértelműen beazonosítja a rendszámot.

Számkijelzés: szolgáltatásaink behívással történő igénybevétele csak olyan mobiltelefonnal lehetséges, melyen beállításra került a számkijelzés.

MOBILPARKOLÁSSAL KAPCSOLATOS FONTOS TUDNIVALÓK

Zónaszám: a parkoló automatákon szereplő telefonszám utolsó 4 számjegye.

Időkorlátos zónák: azok a zónák, ahol az egyszeri parkolási idő limitálva van. A limit elteltével a rendszer automatikusan leállítja a parkolást, és erről üzenetet küld.(beállított megújuló mobilparkolás esetén a mobilparkolás a limit elérésekor automatikusan újraindul)

Üzemidő vége: a rendszer automatikusan leállítja a parkolást, melyről üzenetet nem küld.(beállított megújuló mobilparkolás esetén a mobilparkolás üzemidő végén leáll, majd a következő fizető időszak kezdeténél automatikusan újraindul. Erről SMS-ben kap tájékoztatást a felhasználó)

Előjegyzés: amennyiben üzemidő után indítja el parkolását, úgy a rendszer előjegyzésbe veszi a következő aktív üzemidejű napra, melyről tájékoztatást ad.

PARKOLÁS MENETE

Parkolást az alábbi felületeken lehet indítani:

1. hangautomata hívásával: +36-1-9999-798-as telefonszámon, követve az automata utasításait,

2. SMS-ben: +36-30-555-5580-as telefonszámra üzenet az alábbi formátumban: ’zónakód’ ’rendszám’,

3. Android alkalmazással,

4. Apple / IOS applikáción keresztül

 


1. Parkolás hangautomatával

Parkolás indítása:

  • Tárcsázza a +36-1-9999-798-as telefonszámot!
  • Adja meg az automatákon található 4 jegyű zónakódot, majd nyomja meg az 1-es gombot!
  • A zónakód megadása után, amennyiben az alapértelmezett rendszámra kíván parkolást indítani, úgy nyomja meg a „*” (csillag) gombot.
  • Amennyiben több rendszáma van regisztrálva a rendszerben, készüléke billentyűzetével a rendszámnak megfelelő számjegyeket kell megadnia (Például: BFJ-620-as rendszámhoz Önnek a 2 5 3 6 2 0 számsort kell megnyomnia)
  • Amennyiben több rendszámra illeszkedik a megadott számsorozat, a rendszer felolvassa a találatokat, majd a nyomógombok segítségével kiválaszthatja a megfelelőt.
  • A hangautomata tájékoztatja a sikeres parkolás indításáról, valamint visszaolvassa a rendszámot, amelyre a parkolását elindította.

A 4-es gomb megnyomásával lehetősége van Megújuló parkolás szolgáltatásunk igénybevételére. Ebben az esetben a parkolása – még maximalizált zónában is – csak akkor áll le, amikor Ön kezdeményezi a leállítását! Amennyiben fix idejű zónában indította el a parkolását, úgy nincs szükség annak leállítására, a díjfizető időszak végén automatikusan leáll.

Parkolás leállítása:

  • Tárcsázza a +36-1-9999-798-as telefonszámot!
  • Nyomja meg az „*” (csillag) gombot!
  • Amennyiben egy telefonszámról több rendszámra is indított parkolást, készüléke billentyűzetével adja meg a rendszámnak megfelelő számjegyeket. (Például: BFJ-620-as rendszámhoz Önnek a 2 5 3 6 2 0 számsort kell megnyomnia)
  • Amennyiben több rendszámra illeszkedik a megadott számsorozat, a rendszer felolvassa a találatokat, majd a nyomógombok segítségével kiválaszthatja a megfelelőt.
  • A hangautomata tájékoztatja a sikeres parkolás leállításról és az aktuális egyenlegéről

Amennyiben fix idejű zónában indította el a parkolását, úgy nincs szükség annak leállítására! A díjfizető időszak végén automatikusan leáll!

2. Parkolás SMS-sel

Parkolás indítása:

  • SMS üzenet formátuma: ’zónakód’ ’rendszám’ (Példa: 1111 abc123).
  • Az SMS üzenetet küldje a +36-30-555-5580-as telefonszámra.
  • A parkolás csak akkor tekinthető érvényesnek, ha SMS-ben kapott értesítést a parkolás sikeres elindításáról

Parkolás leállítása:

  • SMS üzenet formátuma: ’rendszám’ (Példa: abc123).
  • Az SMS üzenetet küldje a +36-30-555-5580-as telefonszám

 

3. Parkolás Androidos, illetve Apple / IOS alkalmazás segítségével

Teendők az első használat előtt:

  • Nyissa meg:
  1. Androidos alkalmazás esetén: a Google Play Áruházat,
  2. Apple / IOS alkalmazás esetén: az Apple Store menüpontot

és keressen rá az ’evopay’ szóra!

  • Kattintson a Telepítés gombra!
  • Sikeres telepítést követően az alkalmazások között megjelenik az evopay logó, amelyre kattintva az alkalmazás elindítható.

3.1 Alkalmazás beállítása első használat előtt:

Az alkalmazás első használatakor meg kell adnia két adatot:

  • Telefonszám (példa: 36701234567)
  • jelszó(******)
    Amennyiben a jelszavát elfelejtette, vagy bármilyen okból nem tudna bejelentkezni, úgy a jelszóemlékeztető funkcióval SMS-ben a rendszer küld egy linket, melynek applikáción való megnyitása esetén meg tudja változtatni a jelszót tetszőlegesen, melyet az applikáció el is ment.

3.2 Parkolás indítása:

  • Az alkalmazás menüjéből válassza ki a Új Parkolás indítás opciót!
  • A listából koppintson arra a rendszámra, amelyre a parkolást kívánja indítani.
  • A következő oldalon írja be a zónakódot a nagyító piktogram megnyomásával, vagy térképen válassza ki a megfelelő zónát! (térképes használat esetén minden esetben érdemes ránagyítani, hogy meggyőződjön, ténylegesen ott parkol-e mint ahol a GPS jel jelzi, mivel a GPS jel nem 100%-osan adja meg a telefon helyzetét, mely zónahatároknál jelenthet problémát.
  • A sikeres parkolás-indításról az alkalmazás felületén értesítjük Önt!

Lehetősége van Megújuló parkolás szolgáltatásunk igénybevételére. Ebben az esetben a parkolása – még maximalizált zónában is – csak akkor áll le, amikor Ön kezdeményezi a leállítását, csupán ki kell választania parkolás indítása előtt ezt az opciót!

3.3 leállítása:

  • Az alkalmazás főképernyőjén a „stop” piktogram megnyomásával tudja leállítani kívánt parkolást.
  • A sikeres parkolás-leállításról az alkalmazás felületén értesítjük Önt!

3.4 Téves büntetés bejelentése alkalmazáson keresztül:

  1. Androidos és Apple / IOS alkalmazás esetén: Mobiltelefonja menü gombjára nyomva.

A megjelenő négy lehetőségből válassza a Beállítások opciót, majd azon belül a Téves bírság bejelentés menüpontot!

A következő oldalon meg kell adni:

  • a megbírságolt rendszámot,
  • zónakódot,
  • a bírság kiállításának időpontját,
  • a bírság sorszámát (nem kötelező),
  • ellenőr azonosítóját (nem kötelező),
  • ezen kívül írhat megjegyzést az esettel kapcsolatban, majd nyomja meg a Küldés gombot.

 

A bejelentés után ügyfélszolgálatunk hamarosan felveszi Önnel a kapcsolatot!

Mi a teendő, ha pótdíjat vetnek ki?

Amennyiben a mobilparkolási rendszer szabályos használata ellenére pótdíjat vetnek ki, kérjük jelezze ezt kollégáinknak a birsag@harum.hu e-mail címen.AUTÓPÁLYA-MATRICA VÁSÁRLÁSÁVAL KAPCSOLATOS FONTOS TUDNIVALÓK

1. Matrica vásárlása hangautomatával

  • Tárcsázza a +36-1-9999-798-as telefonszámot!
  • Nyomja meg a # gombot!
  • Alapértelmezett rendszámra történő vásárlás indításához nyomja meg az * gombot!
  • Amennyiben több rendszáma is regisztrálva van a rendszerben és nem az alapértelmezett rendszámra akarja elindítani a vásárlást, úgy választhat azok közül, mégpedig úgy, hogy begépeli a rendszámnak megfelelő számjegyeket a készülékén. (Például: BFJ-620-as rendszámhoz Önnek a 2 5 3 6 2 0 számsort kell megnyomnia)
  • Az automata felolvassa a találatokat, majd Ön választja ki a találatok közül a megfelelőt
  • Ez után heti érvényességű matrica vásárlásához nyomja meg az 1-es gombot, amennyiben havi érvényességű matricát szeretne vásárolni, ahhoz a 2-es gombot, az éves időtartamra érvényes matricához pedig a 3-as gombot válassza ki!
  • A következő menüpontban kiválaszthatja, hogy a vásárolni kívánt matrica már a vásárlás napjától (1-es gomb), holnaptól (2-es gomb), vagy két nap múlva (3-as gomb) legyen érvényes.
  • Az automata tájékoztatja Önt a vásárlás részleteiről, megismétli a kiválasztott rendszámot, időtartamot és érvényességi időt, valamint a matrica árát.
  • Amennyiben rendben találja az adatokat, úgy nyomja meg az 1-es gombot!
  • Ez után az automata tájékoztatást ad a sikeres matrica vásárlásról és az aktuális egyenlegéről.
  • A matrica vásárlás részleteiről szóló üzenetet rendszerünk elküldi Önnek e-mailben és SMS üzenetben is.

3. Matrica vásárlása Androidos, illetve Apple / IOS alkalmazáson keresztül

Teendők az első használat előtt:

  • Nyissa meg:
  1. Androidos alkalmazás esetén: a Google Play Áruházat,
  2. Apple / IOS alkalmazás esetén: az Apple Store menüpontot

és keressen rá az ’evopay’ szóra!

  • Kattintson a Telepítés gombra!
  • Sikeres telepítést követően az alkalmazások között megjelenik az evopay logó, amelyre kattintva az alkalmazás elindítható.

3.1 Alkalmazás beállítása első használat előtt:

Az alkalmazás első használatakor meg kell adnia két adatot:

  • Telefonszám (példa: 36701234567)
  • jelszó(******)
    Amennyiben a jelszavát elfelejtette, vagy bármilyen okból nem tudna bejelentkezni, úgy a jelszóemlékeztető funkcióval SMS-ben a rendszer küld egy linket, melynek applikáción való megnyitása esetén meg tudja változtatni a jelszót tetszőlegesen, melyet az applikáció el is ment.

Matrica vásárlás indítása:

  • Az alkalmazás menüjéből válassza ki a Matrica opciót!
  • A következő oldalon válassza ki a rendszámot, vagy adja meg az Új rendszám funkciónál a gépkocsi rendszámát, országkódját, a jármű forgalmi engedélyében szerepelő kategóriáját. A Tovább gombot megnyomva megadhatja a matrica típusát (heti, havi, éves országos, éves megyei matrica), majd az érvényesség kezdetének dátumát.
  • Az adatok megadása után:
  1. Androidos és Apple / IOS alkalmazás esetén: nyomja meg a Tovább gombot!
  • Az alkalmazás felületén megjelennek a vásárlás részletei és a matrica ára, amennyiben rendben találja azokat, nyomja meg a Megerősítés gombot!
  • Az alkalmazás felületén visszaigazoljuk a vásárlás sikerességét!
  • A Matrica gombra kattintva megtekintheti a korábbi vásárlásait.