Mobilparkolás tájékoztató
ÁLTALÁNOS FONTOS TUDNIVALÓK
Alapértelmezett jármű: az a jármű, amelyhez tartozó telefonszámmal lehet szolgáltatásainkat behívással, SMS-sel és applikációval is igénybe venni. Egy telefonszámhoz csak egy alapértelmezett jármű tartozhat, mivel ebben a hozzárendelésben a telefonszám egyértelműen beazonosítja a rendszámot.
Számkijelzés: szolgáltatásaink behívással történő igénybevétele csak olyan mobiltelefonnal lehetséges, melyen beállításra került a számkijelzés.
MOBILPARKOLÁSSAL KAPCSOLATOS FONTOS TUDNIVALÓK
Zónaszám: a parkoló automatákon szereplő telefonszám utolsó 4 számjegye.
Időkorlátos zónák: azok a zónák, ahol az egyszeri parkolási idő limitálva van. A limit elteltével a rendszer automatikusan leállítja a parkolást, és erről üzenetet küld.(beállított megújuló mobilparkolás esetén a mobilparkolás a limit elérésekor automatikusan újraindul)
Üzemidő vége: a rendszer automatikusan leállítja a parkolást, melyről üzenetet nem küld.(beállított megújuló mobilparkolás esetén a mobilparkolás üzemidő végén leáll, majd a következő fizető időszak kezdeténél automatikusan újraindul. Erről SMS-ben kap tájékoztatást a felhasználó)
Előjegyzés: amennyiben üzemidő után indítja el parkolását, úgy a rendszer előjegyzésbe veszi a következő aktív üzemidejű napra, melyről tájékoztatást ad.
PARKOLÁS MENETE
Parkolást az alábbi felületeken lehet indítani:
1. hangautomata hívásával: +36-1-9999-798-as telefonszámon, követve az automata utasításait,
2. SMS-ben: +36-30-555-5580-as telefonszámra üzenet az alábbi formátumban: ’zónakód’ ’rendszám’,
3. Android alkalmazással,
4. Apple / IOS applikáción keresztül
1. Parkolás hangautomatával
Parkolás indítása:
- Tárcsázza a +36-1-9999-798-as telefonszámot!
- Adja meg az automatákon található 4 jegyű zónakódot, majd nyomja meg az 1-es gombot!
- A zónakód megadása után, amennyiben az alapértelmezett rendszámra kíván parkolást indítani, úgy nyomja meg a „*” (csillag) gombot.
- Amennyiben több rendszáma van regisztrálva a rendszerben, készüléke billentyűzetével a rendszámnak megfelelő számjegyeket kell megadnia (Például: BFJ-620-as rendszámhoz Önnek a 2 5 3 6 2 0 számsort kell megnyomnia)
- Amennyiben több rendszámra illeszkedik a megadott számsorozat, a rendszer felolvassa a találatokat, majd a nyomógombok segítségével kiválaszthatja a megfelelőt.
- A hangautomata tájékoztatja a sikeres parkolás indításáról, valamint visszaolvassa a rendszámot, amelyre a parkolását elindította.
A 4-es gomb megnyomásával lehetősége van Megújuló parkolás szolgáltatásunk igénybevételére. Ebben az esetben a parkolása – még maximalizált zónában is – csak akkor áll le, amikor Ön kezdeményezi a leállítását! Amennyiben fix idejű zónában indította el a parkolását, úgy nincs szükség annak leállítására, a díjfizető időszak végén automatikusan leáll.
Parkolás leállítása:
- Tárcsázza a +36-1-9999-798-as telefonszámot!
- Nyomja meg az „*” (csillag) gombot!
- Amennyiben egy telefonszámról több rendszámra is indított parkolást, készüléke billentyűzetével adja meg a rendszámnak megfelelő számjegyeket. (Például: BFJ-620-as rendszámhoz Önnek a 2 5 3 6 2 0 számsort kell megnyomnia)
- Amennyiben több rendszámra illeszkedik a megadott számsorozat, a rendszer felolvassa a találatokat, majd a nyomógombok segítségével kiválaszthatja a megfelelőt.
- A hangautomata tájékoztatja a sikeres parkolás leállításról és az aktuális egyenlegéről
Amennyiben fix idejű zónában indította el a parkolását, úgy nincs szükség annak leállítására! A díjfizető időszak végén automatikusan leáll!
2. Parkolás SMS-sel
Parkolás indítása:
- SMS üzenet formátuma: ’zónakód’ ’rendszám’ (Példa: 1111 abc123).
- Az SMS üzenetet küldje a +36-30-555-5580-as telefonszámra.
- A parkolás csak akkor tekinthető érvényesnek, ha SMS-ben kapott értesítést a parkolás sikeres elindításáról
Parkolás leállítása:
- SMS üzenet formátuma: ’rendszám’ (Példa: abc123).
- Az SMS üzenetet küldje a +36-30-555-5580-as telefonszám
3. Parkolás Androidos, illetve Apple / IOS alkalmazás segítségével
Teendők az első használat előtt:
- Nyissa meg:
- Androidos alkalmazás esetén: a Google Play Áruházat,
- Apple / IOS alkalmazás esetén: az Apple Store menüpontot
és keressen rá az ’evopay’ szóra!
- Kattintson a Telepítés gombra!
- Sikeres telepítést követően az alkalmazások között megjelenik az evopay logó, amelyre kattintva az alkalmazás elindítható.
3.1 Alkalmazás beállítása első használat előtt:
Az alkalmazás első használatakor meg kell adnia két adatot:
- Telefonszám (példa: 36701234567)
- jelszó(******)
Amennyiben a jelszavát elfelejtette, vagy bármilyen okból nem tudna bejelentkezni, úgy a jelszóemlékeztető funkcióval SMS-ben a rendszer küld egy linket, melynek applikáción való megnyitása esetén meg tudja változtatni a jelszót tetszőlegesen, melyet az applikáció el is ment.
3.2 Parkolás indítása:
- Az alkalmazás menüjéből válassza ki a Új Parkolás indítás opciót!
- A listából koppintson arra a rendszámra, amelyre a parkolást kívánja indítani.
- A következő oldalon írja be a zónakódot a nagyító piktogram megnyomásával, vagy térképen válassza ki a megfelelő zónát! (térképes használat esetén minden esetben érdemes ránagyítani, hogy meggyőződjön, ténylegesen ott parkol-e mint ahol a GPS jel jelzi, mivel a GPS jel nem 100%-osan adja meg a telefon helyzetét, mely zónahatároknál jelenthet problémát.
- A sikeres parkolás-indításról az alkalmazás felületén értesítjük Önt!
Lehetősége van Megújuló parkolás szolgáltatásunk igénybevételére. Ebben az esetben a parkolása – még maximalizált zónában is – csak akkor áll le, amikor Ön kezdeményezi a leállítását, csupán ki kell választania parkolás indítása előtt ezt az opciót!
3.3 leállítása:
- Az alkalmazás főképernyőjén a „stop” piktogram megnyomásával tudja leállítani kívánt parkolást.
- A sikeres parkolás-leállításról az alkalmazás felületén értesítjük Önt!
3.4 Téves büntetés bejelentése alkalmazáson keresztül:
- Androidos és Apple / IOS alkalmazás esetén: Mobiltelefonja menü gombjára nyomva.
A megjelenő négy lehetőségből válassza a Beállítások opciót, majd azon belül a Téves bírság bejelentés menüpontot!
A következő oldalon meg kell adni:
- a megbírságolt rendszámot,
- zónakódot,
- a bírság kiállításának időpontját,
- a bírság sorszámát (nem kötelező),
- ellenőr azonosítóját (nem kötelező),
- ezen kívül írhat megjegyzést az esettel kapcsolatban, majd nyomja meg a Küldés gombot.
A bejelentés után ügyfélszolgálatunk hamarosan felveszi Önnel a kapcsolatot!
Mi a teendő, ha pótdíjat vetnek ki?
Amennyiben a mobilparkolási rendszer szabályos használata ellenére pótdíjat vetnek ki, kérjük jelezze ezt kollégáinknak a birsag@harum.hu e-mail címen.AUTÓPÁLYA-MATRICA VÁSÁRLÁSÁVAL KAPCSOLATOS FONTOS TUDNIVALÓK
1. Matrica vásárlása hangautomatával
- Tárcsázza a +36-1-9999-798-as telefonszámot!
- Nyomja meg a # gombot!
- Alapértelmezett rendszámra történő vásárlás indításához nyomja meg az * gombot!
- Amennyiben több rendszáma is regisztrálva van a rendszerben és nem az alapértelmezett rendszámra akarja elindítani a vásárlást, úgy választhat azok közül, mégpedig úgy, hogy begépeli a rendszámnak megfelelő számjegyeket a készülékén. (Például: BFJ-620-as rendszámhoz Önnek a 2 5 3 6 2 0 számsort kell megnyomnia)
- Az automata felolvassa a találatokat, majd Ön választja ki a találatok közül a megfelelőt
- Ez után heti érvényességű matrica vásárlásához nyomja meg az 1-es gombot, amennyiben havi érvényességű matricát szeretne vásárolni, ahhoz a 2-es gombot, az éves időtartamra érvényes matricához pedig a 3-as gombot válassza ki!
- A következő menüpontban kiválaszthatja, hogy a vásárolni kívánt matrica már a vásárlás napjától (1-es gomb), holnaptól (2-es gomb), vagy két nap múlva (3-as gomb) legyen érvényes.
- Az automata tájékoztatja Önt a vásárlás részleteiről, megismétli a kiválasztott rendszámot, időtartamot és érvényességi időt, valamint a matrica árát.
- Amennyiben rendben találja az adatokat, úgy nyomja meg az 1-es gombot!
- Ez után az automata tájékoztatást ad a sikeres matrica vásárlásról és az aktuális egyenlegéről.
- A matrica vásárlás részleteiről szóló üzenetet rendszerünk elküldi Önnek e-mailben és SMS üzenetben is.
3. Matrica vásárlása Androidos, illetve Apple / IOS alkalmazáson keresztül
Teendők az első használat előtt:
- Nyissa meg:
- Androidos alkalmazás esetén: a Google Play Áruházat,
- Apple / IOS alkalmazás esetén: az Apple Store menüpontot
és keressen rá az ’evopay’ szóra!
- Kattintson a Telepítés gombra!
- Sikeres telepítést követően az alkalmazások között megjelenik az evopay logó, amelyre kattintva az alkalmazás elindítható.
3.1 Alkalmazás beállítása első használat előtt:
Az alkalmazás első használatakor meg kell adnia két adatot:
- Telefonszám (példa: 36701234567)
- jelszó(******)
Amennyiben a jelszavát elfelejtette, vagy bármilyen okból nem tudna bejelentkezni, úgy a jelszóemlékeztető funkcióval SMS-ben a rendszer küld egy linket, melynek applikáción való megnyitása esetén meg tudja változtatni a jelszót tetszőlegesen, melyet az applikáció el is ment.
Matrica vásárlás indítása:
- Az alkalmazás menüjéből válassza ki a Matrica opciót!
- A következő oldalon válassza ki a rendszámot, vagy adja meg az Új rendszám funkciónál a gépkocsi rendszámát, országkódját, a jármű forgalmi engedélyében szerepelő kategóriáját. A Tovább gombot megnyomva megadhatja a matrica típusát (heti, havi, éves országos, éves megyei matrica), majd az érvényesség kezdetének dátumát.
- Az adatok megadása után:
- Androidos és Apple / IOS alkalmazás esetén: nyomja meg a Tovább gombot!
- Az alkalmazás felületén megjelennek a vásárlás részletei és a matrica ára, amennyiben rendben találja azokat, nyomja meg a Megerősítés gombot!
- Az alkalmazás felületén visszaigazoljuk a vásárlás sikerességét!
- A Matrica gombra kattintva megtekintheti a korábbi vásárlásait.