Skoda Kodiaq 2,0 CR TDi Style 4WD DSG teszt - Rácz

Gyerekkoromban egész szép kismackó gyűjteményem volt, de ez nem nagy hír, hisz nincs olyan gyerek ezen a világon, aki valamit ne gyűjtene. Természetesen ahogy minden mást, ezt is gyorsan kinőtem, bár így a tél beálltával sokszor tapasztalok magamon némi medve-hormon beindulást, miszerint ideje lenne bevackolni a paplan alá és márciusig ki sem mászni onnan. Zsírtartalék megvan, szóval éhen tuti nem halnék. 😉

Hogy rátérjek arra, amiért tulajdonképpen itt vagyunk (a tesztelés), be kell vallanom hősiesen, már kínomban száz felé kalandozik a gondolatom, ahelyett, hogy valami értelmeset leírnék erről az autóról. Nem könnyű, mert ismételni sem szeretem önmagam, de konkrétan már annyi ugyanilyen SUV van a piacon, és Mátéval már annyi ilyet teszteltünk (nem panasz!), hogy semmi újat nem tudok Nektek mondani. Nyilván a Skoda sem találta fel a spanyolviaszt. Félre értés ne essék, egy valóban nagyon jó autóról fogok most itt írni, de ugyanezt megtettem már nyolc másik ugyanilyennel, szóval nagy show-t ne várjatok, mert azzal nem tudok szolgálni. Újra kiemelném, ez nem az autó, hanem a piac hibája, hogy akár merre nézel, hömpölyög az SUV áradat az utakon, mint sebes folyó. Én is imádom a városi telekjárókat, de minden tiszteletem azoké az embereké, akik a mostani túltengő piacon bármi alapján különbséget tudnak tenni autó és autó között, és konkrétan meg tudja magyarázni nekem azt, hogy miért épp a Skoda Kodiaq-ot veszi és nem a VW Tiguant, a Seat Atecat, a Mazdát, a Renault-t, a Hyundait… és írhatnám négy oldalon keresztűl. Itt már nincs sok érv, ami alapján döntesz, max a pénztárca. Kövezzen meg a szakma, de ezek az SUV-k egyformák.

De mivel újból elkalandoztam a teszteléstől, mert mégiscsak ezért jöttünk és nem átfogó piacelemzés miatt, vágjunk is bele.

A csehek, az autó méretére utalva, az Alaszkában élő termetes kodiak medvefajtáról nevezték el szabadidő autójukat. Betűk, számok, karakterek és ezek kombinációja, vannak gyártók, akik alfanumerikus nómenklatúrát alkalmaznak, és vannak, akik értelmes neveket adnak autóiknak. És persze milyen jól működik itt is a pszichológia, most, hogy tudom, hogy ez egy medve, én is kezdem egész medvésnek látni, és ezernyi meleg, puha, barátságos asszociáció kúszik bele az agyamba. (Semmiképp sem szegény DiCapriot szétcincáló fenevad-féle!)

Külső adottságait tekintve tényleg egy jól megtermett sziklatömb. Hosszú is (naná, kell a hét személynek a hely), széles is, magas is, nagy papucs, nagy orr, magasra felkúszó szélvédő, széles mosolyú hűtőrács, hunyorgó szemeivel még azt is elhisszük, hogy van benne ragadozó vér.

Mikor először megláttam, úgy voltam vele, ha nem lenne rajta a Skoda embléma, már a külső adottságok alapján azt mondanám, hogy egy magas prémium márka ez is. Aztán kicsit visszatáncoltam ebből, mert ugye az Audi a VW mellett, mindig ő volt a kistestvér, a kis-bocs (boccccss 😉). Eddig, ha valaki közel ötméteres hobbiterepjárót akart, akkor a prémiumgyártók játszottak fő szerepet, de ezek ugye drágák. Ellenben a Skoda egy sokkal „polgáribb” brand, nagyobb tömegeknek gyárt. Na persze ők sem bíztak semmit a véletlenre, a csehek a Volkswagen konszern polcáról legózták össze a Kodiaq-ot, de nem gondolom, hogy ezzel hibát vétettek volna, hiszen az összes itt használt részegység már bizonyított a piacon. Az meg már részletkérdés, hogy VW vagy Skoda emblémával értékesítjük utána, nem igaz?

Beülve még inkább erősödik bennem a „Te jó ég, ez egy Q5-ös, amire felapplikálták a Škoda logót!” érzés. Szeretem a szép, de egyben funkcionális belső kialakítását, nem beszélve a hatalmas térről, melyet a takarékos helykihasználás mellett a keresztbe beépített motornak is köszönhetünk. Párszázezerért a csomagtér padlójából kihajtható hetedik üléssort is kapunk, így jöhetnek a vadász haverok is medve lesre.

Amit viszont még jobban megszerettem a Skodában, azok az egyszerű, már-már hétköznapi ötletek, amik javítják az élhetőségét az autónak. A mechanikus ajtóél védő például őrületes show, ajtónyitásra egy gumírozott műanyagcsíkot emel a peremre. Nagy, szélesre nyíló ajtónál ez a lottó ötös, ráadásul könnyen végzi úgy az ember, mint hülye gyerek a hűtőszekrény lámpájával: nyitogatja lassan, nyitogatja gyorsan, de a kis műanyag mindig kiemelkedik. Bevallom, Mátéval eljátszottunk vele egy ideig. 😊 Aztán a tanksapka fedelén egy jégkaparó vár, az első ajtókban pedig esernyők. Egyik sem tűnik elengedhetetlennek az élethez, de mikor kellenek, milyen jó, hogy egy karnyújtásra vannak. Na és természetesen tele van minden 21. századi kütyüvel, ami nélkül már nem élet az élet. Segíti a tolatást, parkolást, haladást, megállást, folyamatosan tájékoztat, a hifi jól muzsikál, a kezelő szervek, érintőképernyős felületek teljesen hülye biztosak, egy érintésre minden elérhető. Egyetlen dolog van, amit szerintem érdemes lenne átgondolni és az nem más, mint a féltéglában végződő váltó gomb. Tényleg indokolt, hogy ekkora legyen? Nagymancsúak előnyben!

Az autó 1800 kiló környékén van, így nem árt a jó kétliteres turbódízel. Bár a 190 lóerő és 400 newtonméter nem csinál rakétát a Kodiaq-ból, de ha elkapja a fonalat, tisztességesen megindul. Ha elkapja! Ugyanis a hétsebességes DSG nem rossz, de nem mindig tudja, hova váltson. A budai hegyekben körözve vele, volt némi gondolkodás, mire a megfelelő sebesség fokozatot megtalálta az autó. A városban és az autópályán simán hozza a forgalom tempóját, nincs itt semmi medve cammogás, haladunk gyorsan a dolgunk felé. A futómű kényelmesen nyeli el alattunk a gödröket, egyenetlenségeket, bár egy fekvőrendőrnél azért nagyot bólint a súlyos orr. Viszont kanyarokban nincs oldalirányú billegése, stabilan tartva kihúzható az ívről.

Szerettem volna egy olyan tesztet írni, amiben azt sorolom fel, hogy miben más a Kodiaq, mint a többi a piacon. Nem sikerült. Amit tud az egyik, azt tudja a másik is. Nüansznyi különbségekről beszélünk.

Én azt mondom, hogy döntsön a pénztárca és a subjektív ízlés. Brumm!

Rácz Viktória

Rólunk mondták

A Harum Investment Zrt.-vel 2005 óta van kapcsolatunk. Régebben is felmerült, hogy 12 db-os gépkocsiparkunkat egy autópark kezelőnek adjuk ki. A Harumot végül is azért választottuk, mert a mindennapos kapcsolat nem személytelen és valójában egy gépkocsi ügyintéző feladatát veszik le a vállunkról, elfogadható díjazásért. Külön kiemelném, hogy gépjárműparkunkról pontos nyilvántartást vezetnek, így a szerviz és javítás ütemezés nagyon gördülékeny.

Samu István, ügyvezető igazgató

REDDA Kft.

Korrekt, gyors ügyintézés és pozitív hozzáállás jellemzi a Harum Zrt.-t. Külön szeretném kiemelni a kárügyintézés rugalmasságát és az azt intéző kollega segítőkészségét.

Dr. Morvay Boldizsár, Ügyvéd

Morvay Ügyvédi Iroda

A Harumnak köszönhetően a gépkocsival kapcsolatos valamennyi probléma lekerült a vállunkról. Segítőkész hozzáállásuknak és professzionális munkájuknak köszönhetően minden adminisztratív és szervizeléssel kapcsolatos terhet levettek a vállunkról. Mindenkinek ajánlom őket.

Dr. Kovács Balázs, ügyvezető igazgató

KÖZBESZGURU Kft.

A Harumban egy igazi partnert ismerhettünk meg az elmúlt évek során, pont amire cégünknek szüksége van: ügyfélorientált, rugalmas, megbízható és rendkívül korrekt.

Kiss Balázs, cégvezető

Univar Magyarország Kft.

Induló cégként kiemelkedően fontos számunkra olyan megoldások felkutatása, olyan partnerek megtalálása, akik minden egyéb, nem profilunkba vágó feladatot megoldanak helyettünk. Ehhez találtunk autóink esetében remek segítőtársra a Harum csapatában. Korrekt, gyors ügyintézés és barátságos ügyfélkapcsolat, toleráns problémakezelés jellemzi Őket. Köszönet érte.

Kotrik László, Ügyvezető igazgató helyettes

Halház Kft.

Átfogó szolgáltatások, kedves munkatársak, precíz adminisztráció. Nagyon korrekt cég, örülök, hogy őket választottuk.

Galambos Levente

Rijk Zwaan Budapest Kft.

Meggyőző az a hozzáállás, amelyet minden munkatárs tanúsított, akikkel eddig megismerkedtem. Egyetlen mondattal jellemezve: az elvárhatónál is többet tettek a kiszolgálásom érdekében, és ez mindent elárul!

Németh László, ügyvezető igazgató

Gordio Tanácsadó Csoport Kft.

A rugalmas és barátságos ügyintézés sokat ér rohanó és folyamatosan változó világunkban.

dr Pörneczi Tamás, Műszaki igazgató

Berger és Pörneczi Kft.

A Harum Zrt. hozzáállásából szeretnem kiemelni, azt a tényt, hogy alkalmazkodnak a jövő kihívásáihoz, környezetvédelem, selfcare csatornák erősítése, stb... Emellett azonban, hála az égnek, nem felejtik el a személyes kapcsolattartást sem, amely kulcsszerepet játszott abban, hogy cégüket választottam.

Visky Máté

2005 óta dolgozunk együtt a Harum Zrt.-vel. Leasing-szolgáltatásuk felöleli a gépkocsik megrendelését, az üzembehelyezéshez szükséges műszaki és hatósági lépések lebonyolítását, valamint az esedékes szervizek, esetleges műszaki problémák és egyéb felmerülő kérdések kezelését a teljes szerződéses futamidő alatt. Számunkra ez azt jelenti, hogy egyetlen felesleges percet sem kell a személygépkocsi körüli teendőkkel töltenünk, ennek a munkaeszköznek a gondozását átveszi tőlünk a Harum, ezáltal maximálisan tehermentesítve bennünket. Reméljük, hogy együttműködésünk a jövőben is mindkét fél további megelégedésére alakul.

Dr.Ligethy Zsolt, ügyvezető igazgató

Wacker Chemie Hungary Kft.

Azért szeretek a Harummal dolgozni, mert minden kérésemnek próbálnak eleget tenni. Maximálisan pozitív a hozzáállásuk a problémáink leküzdésére. Tisztelnek és fontos ügyfélnek tartanak függetlenül attól, hogy hány autót használunk. Vásárlás után is felkeresnek és érdeklődnek. Folyamatosan figyelemmel kísérik autóink sorsát. Elmondhatom, hogy maximálisan kiszolgálnak bennünket.

Gaál László, Műszaki manager

Biotest Hungária Kft.

Széles termékpalettája mellett professzionális ügyintézése miatt esett választásunk a Harum Zrt.-re, s ezen döntésünket az elmúlt évek méltón alátámasztották. Autóinkat sajátjukként vigyáznak, mégis megkapjuk Tőlük azt a függetlenséget, amelyre az élvezhető autóhasználathoz szükségünk van.

Rédai-Simon, Ágnes

Cefam Hungary Kft.

Cégünk gépjárműveit a Harum segítségével üzemeltetjük. Példamutató segítőkészség, szakértelem és rugalmasság jellemzi őket. Tökéletes választás bármely vállalkozásnak.

Kalmár Péter, ügyvezető igazgató

Webtown-Informatika Kft.

Transparency creates honesty, loyalty.

Horváth Péter, VSM Sales Manager

SKF Svéd Golyóscsapágy Zrt.

Öt év szünet után indítottuk újra vállalkozásunkat. Ismét „A HARUM”-ot választottuk. Korrekt, pontos, gyors ügyintézés és barátságos ügyfélkapcsolat, toleráns probléma kezelés jellemzi csapatukat. Hálás köszönet érte.

Takács Antal ,Szilágyi Gábor

TA&SZ- Log Kft.

A Harum Zrt. ügyfélközpontú szolgáltatási filozófiája bizonyítást nyert a szolgáltatásuk kiemelkedő minőségében is. Gyors, szakszerű és hatékony megoldásokat biztosítanak nekünk, minimális adminisztrációval. Új ötletekre, egyedi megoldásokra messzemenőkig nyitottak. Elégedettek vagyunk.

Biczók András, Értékesítési igazgató

ART Energy Magyarország Kft.

A Harumnál egy megbízható, korrekt partnerre találtunk. Ügyfélközpontúságuk kiemelkedő, Ők a gyors és rugalmas ügyintézés mesterei.

Káposzta Éva, megbízott cégvezető

Maersk Hungary Kft.

Segítőkész, korrekt, rugalmas. Ezek a Harum flottakezelési szolgáltatásainak főbb jellemzői. Köszönet érte.

Ádám Gábor, Ügyvezető

Comfort s.r.o. Szlovákia

Választásunk azért esett a Harum Investment Zrt-re, mert szolgáltatásaik valóban leveszik a flotta kezelésének gondját cégünk válláról, és pontosan tervezhetővé teszik az erre vonatkozó költségeket. Autóink felügyeletének és karbantartásának kiszervezése a költségmegtakarítási elönyökön túlmenően jelentős kényelemmel, továbbá nagyfokú biztonsággal jár, hiszen ezt a tevékenységet így egy olyan cég látja el, amelyik minden, ezzel kapcsolatos feladatot elvégez, a beszerzéstől a finanszírozásig, a biztosítástól a szervizelésig. Tapasztalataink minden tekintetben pozitívak a Harum Zrt-vel kapcsolatban, úgy az ügyintézés, mint a hozzáállás és kiszolgálás területén.

Herkó Katalin, CFO

Accelsiors CRO and Consultancy Services

Ügyfél centrikus hozzáállás, rugalmas ügyintézés, toleráns probléma kezelés. A következő bérletnél is bérelt helyük van.

Hirmann Márton, Szakág vezető

Ovit Zrt.

Fel
Weboldalunk süti (cookie) fáljokat tárol a felhasználó gépén tárol. Ezek személyek azonosítására nem alkalmasak. Oldalunk használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Adatvédelmi tájékoztató. - Elfogadom