• +36 1 309 00 47

Egy csapat…Két kolléga… Egy autó… Két nézőpont… HOLLÓ vs. RÁCZ

Az ész érvek diadala az érzelmek felett…

Hogy szeretnék-e ilyen autót? Határozottan nem!!
De jelenleg nincsenek gyermekeim és még a feleségnek valót is csak keresgélem…

Tehát még nem hoz lázba a 3. üléssor, a hatalmas belső terek és nem török ki örömkönnyekben egy, a kategória átlagot bőven felülmúló csomagtartómérettől sem! Nem akarok babakocsit összecsukás nélkül belökni a csomagtartóba (családbarát verzióban gyereket előtte eltávolítva a babakocsiból) és az sem célom, hogy 3 Tesco-s bevásárlókocsi tartalma könnyedén elférjen a puttonyban.

Számomra inkább az a kedves, ha 2 főnél több nem fér el benne, ha beülve nem tudod levenni a kabátodat, ha hátsókerék hajtással rendelkezik és az autó a lábam minden apró mozdulatára reagál és azt megfelelően át is viszi az aszfaltra.

Ez az autó nem ilyen! Sőt ezen paraméterek egyikét sem tudja, de nem is szeretné és nem erre lett kitalálva!
Viszont az első bekezdésben leírtakon kívül bőven ráillenek a következő jelzők: praktikus, tágas, „állítólag” gazdaságos, jól pakolható, nem feltűnő, elérhető!

Családosként kell ennél több? Hidd el, hogy nem!

Autóvásárlás előtt állsz a feleséged részére? Válaszd ezt és lekenyerezed vele a feleséged egy életre, de legalábbis amíg működik, addig biztosan.
Az már egy másik kérdés, hogy a most divatos ezres, 3 hengeres benzin motorok meddig muzsikálnak.. Itt már a gyárak sem mernek nagy számokat mondani, véleményük szerint ennek élettartama 240e km. De azért ne lepődj meg, ha ennél kevesebb, mert „erős igénybevétel”-nek volt kitéve az autód. Végül is minek a másodlagos piacra tervezni, van így is elég használt..

Az autó kívülről „szép” és rendelkezik minden kötelező Ford-os ívvel és elemmel. Szinte ki sem tűnik a Ford palettájából (főleg, hogy van egy kicsi és egy nagytestvére is), inkább csak egyszerűen úgy néz ki, mint egy felfújt Focus.

A kivitelezés tekintetében nagy ötlet a csúsztatva nyitható hátsó ajtó, melynek következtében kis helyen is igen kényelmesen pakolható az autó vagy szíjazható le a utolsó percig harcoló gyerek(alakulat) az ülésbe.

Külsejét tekintve sok rosszat nem tudok rá mondani, igaz túl sok kiugróan jót sem. Igazi „szürke egér” kategória. Semmilyen irányban nem lóg ki a tömegből. Tehát nem sok jellemzője van, ami a férfi szívet megdobogtatja.

Belsejét tekintve már egészen más a helyzet. No, nem azért mert rögtön beleszerettem, hanem éppen az ellenkezője. Számomra ez nagyon túlgondolt és futurisztikus. Túl csicsás, túlságosan látványosat és újat akartak csinálni a designerek, aminek következtében fontos funkciók és gombok teljesen értelmetlen és nehezen kezelhető helyre kerültek.

Kicsit olyan, mintha itt ütött volna be a cucc, amit a külső megálmodásához szedtek a srácok.
Az autó indító gombja a sztenderdtől eltérően más ívre került, így nem is megy a csukott szemmel indítás, csak a tapizás és keresgélés (idegesítő, ugyan akkor nosztalgikus, mert előhozza első közös moziélményünket a barátnőnkkel).

A központi egység vezérlő gombjai teljesen furcsa szögben, nehezen láthatóan és ez által egyértelműen elérhetően vannak kialakítva, így oda kell koncentrálni, hogy mit is szeretnénk csinálni (elvonva a figyelmet a vezetésről).

A külső tükröket behajtó gomb egy kis piszok a karfán, amiről nem tudjuk micsoda, csak tippeljük, majd a bátrabbak bevállalják, hogy megnyomják, történjen is bármi ezt követően. Hozzá teszem, fellélegzünk, mikor csak a tükrök csukódnak be és nem a segély vonalat hívjuk egyből.
Az ülésekben nehezen tudjuk megtalálni a megfelelő ülés pozíciót, ehhez türelem kell.

A gyári gumiszőnyeg folyamatosan beakad a pedálba, ezzel kellemetlen élménnyé téve a vezetést (10 perc után hátra kellett dobnom, hogy ne zavarjon).
De, hogy ne csak a negatívumokat soroljam, az 1 literes 3 hengeres motor (annak ellenére, hogy egyáltalán nem vagyok híve az ilyen pici motoroknak, főleg az ekkora autók esetében), kifejezetten jól, egyenletesen és csendben mozgatja az autót.

Annyira nem ezt várjuk a motor adatai alapján, hogy ez erőteljesen kellemes meglepetést okoz számunkra. Persze nem azt mondom, hogy irány a gyorsulási verseny, de városi közlekedésre kifejezetten alkalmas.

Mondanám, hogy legalább nem fogyaszt sokat, de hazudnék. Nekem a gyár által megadott 6,4 literes városi fogyasztás megközelítenem sem sikerült. Az én lábammal (nem mondom, hogy csiga, de nem is Fittipaldi-ként közlekedem a városban) ez az érték valahol 8 liter felett van.

Technikai újdonságok terén semmi különössel nem szolgál az autó, de nem is marad el a mai elvárásoktól. Mindent lehet bele rendelni, ami a mai kor követelményeinek megfelel, így a tolatókamera, a panoráma tetőablak, vagy a láb mozgatására nyíló csomagtér ajtó, stb..

Persze azt hozzá kell tegyem, hogy nem mindent sikerült az átlag ember elvárásai alapján megvalósítani. Így például a tolatókamera picit nagyobb szeletet mutat az autóból az indokoltnál (legalább mindig tudjuk, hogy a saját autónkban ülünk), és a panoráma tető árnyékolója nem hátrafelé, hanem előre húzható el. Ez önmagában még jópofa is lenne, csak miután ennek következtében ellentétesen működik annak mozgatása a megszokottakhoz képest, így inkább idegesítő, mint megmosolyogtató.

Összegezve:

Kihúzva az egyenletből az érzelmeket és a vezetési élményt elmondhatjuk, hogy egy igazán praktikus autóról van szó, mely nagyobb vagy nagycsaládosok részére kifejezetten jól használható városi modell a maga rengetek praktikumával és pár furcsa megoldásával együtt.
Egyetlen baj van vele, a világ nagy részét az érzelmek irányítják és nem az ész érvek…

A gépkocsi értékelése általam (10es skálán): 6,5 pont.

Holló Máté


Főbb paraméterek (gyár által megadva):

Típus: Ford C-Max 1.0 SCTi 125LE Grand Titanium
Üzemanyag: benzin
Hengerűrtartalom: 999 cm3 (!!!)
Hengerek száma: 3 (!!!)
Teljesítmény: 92 kW / 125 LE
Váltó fajtája: 6 fokozatú manuális
Tömeg: 1493 kg
Fogyasztás (városban): 6,4l/100km
Gyorsulás (0-100 km/h): 12,3mp
Csomagtartó: 600l

Rólunk mondták

Cégünk – az IQ ConsultinG SzervezetFejlesztő és Tanácsadó Kft. – hosszabb ideje dolgozik együtt a HARUM Zrt.-vel. Ez idő alatt olyan minőségű segítséget kaptunk munkánk zökkenőmentes elvégzéséhez, amely minden várakozásunkat és tapasztalatunkat felülmúlt. Diszkrét, együttműködő problémamegoldó készsége és gyakorlata hozzájárult cégünk piaci sikereihez, kiegyensúlyozott növekedéséhez. A HARUM Zrt.-ben könnyed és elegáns szolgáltató partnert ismertünk meg, amelynek szavai és tettei manapság ritkán tapasztalható harmóniában vannak.

Partneri barátságukat köszönjük, egyre bővülő aktivitásukhoz sok sikert kívánunk.

Vécsey Bánk, pénzügyi vezető

IQ Consulting Kft

Öt év szünet után indítottuk újra vállalkozásunkat. Ismét „A HARUM”-ot választottuk. Korrekt, pontos, gyors ügyintézés és barátságos ügyfélkapcsolat, toleráns probléma kezelés jellemzi csapatukat. Hálás köszönet érte.

Takács Antal ,Szilágyi Gábor

TA&SZ- Log Kft.

Átfogó szolgáltatások, kedves munkatársak, precíz adminisztráció. Nagyon korrekt cég, örülök, hogy őket választottuk.

Galambos Levente

Rijk Zwaan Budapest Kft.

Ügyfél centrikus hozzáállás, rugalmas ügyintézés, toleráns probléma kezelés. A következő bérletnél is bérelt helyük van.

Hirmann Márton, Szakág vezető

Ovit Zrt.

A Harum tapasztalataink szerint igen rugalmas, vevőorientált csapat, akik gyors segítségére, és precíz munkájára minden esetben számíthattunk.

Novai Éva, Pénzügyi vezető

Spotless Hungary Kft.

Korrekt, gyors ügyintézés és pozitív hozzáállás jellemzi a Harum Zrt.-t. Külön szeretném kiemelni a kárügyintézés rugalmasságát és az azt intéző kollega segítőkészségét.

Dr. Morvay Boldizsár, Ügyvéd

Morvay Ügyvédi Iroda

Régi ügyfélként visszatérve azért esett újra a Harumra a választásom, mert családias cégként nemcsak az autókat, de a benne ülő személyt is képviselik. Rugalmasságuk és hozzáállásuk emeli ki őket a flottakezelők tömegéből.

Tordai Balázs, Ügyvezető

Van-Merksteijn Hungary Kft.

Azért szeretek a Harummal dolgozni, mert minden kérésemnek próbálnak eleget tenni. Maximálisan pozitív a hozzáállásuk a problémáink leküzdésére. Tisztelnek és fontos ügyfélnek tartanak függetlenül attól, hogy hány autót használunk. Vásárlás után is felkeresnek és érdeklődnek. Folyamatosan figyelemmel kísérik autóink sorsát. Elmondhatom, hogy maximálisan kiszolgálnak bennünket.

Gaál László, Műszaki manager

Biotest Hungária Kft.

A Harumnak köszönhetően a gépkocsival kapcsolatos valamennyi probléma lekerült a vállunkról. Segítőkész hozzáállásuknak és professzionális munkájuknak köszönhetően minden adminisztratív és szervizeléssel kapcsolatos terhet levettek a vállunkról. Mindenkinek ajánlom őket.

Dr. Kovács Balázs, ügyvezető igazgató

KÖZBESZGURU Kft.

A Harumban egy igazi partnert ismerhettünk meg az elmúlt évek során, pont amire cégünknek szüksége van: ügyfélorientált, rugalmas, megbízható és rendkívül korrekt.

Kiss Balázs, cégvezető

Univar Magyarország Kft.

Ugyan a boldog gyermekévek már régen elmúltak, az ember még felnőttfejjel is vágyik arra, hogy ne egyedül kelljen megoldani minden problémáját, s legyenek olyan személyek az életében, akikre rábízhatja gondját-baját. A Harum és az ott dolgozók ilyenek. A szakértelmük és hozzáállásuk által teremtett miliő miatt esett rájuk választásunk, s tesszük le voksunkat újra és újra mellettük.

Hetesi Zoltán, Vezető tisztségviselő

Ares Kft.

Választásunk azért esett a Harum Investment Zrt-re, mert szolgáltatásaik valóban leveszik a flotta kezelésének gondját cégünk válláról, és pontosan tervezhetővé teszik az erre vonatkozó költségeket. Autóink felügyeletének és karbantartásának kiszervezése a költségmegtakarítási elönyökön túlmenően jelentős kényelemmel, továbbá nagyfokú biztonsággal jár, hiszen ezt a tevékenységet így egy olyan cég látja el, amelyik minden, ezzel kapcsolatos feladatot elvégez, a beszerzéstől a finanszírozásig, a biztosítástól a szervizelésig. Tapasztalataink minden tekintetben pozitívak a Harum Zrt-vel kapcsolatban, úgy az ügyintézés, mint a hozzáállás és kiszolgálás területén.

Herkó Katalin, CFO

Accelsiors CRO and Consultancy Services

A Harumnál egy megbízható, korrekt partnerre találtunk. Ügyfélközpontúságuk kiemelkedő, Ők a gyors és rugalmas ügyintézés mesterei.

Káposzta Éva, megbízott cégvezető

Maersk Hungary Kft.

A Harum Investment Zrt.-vel 2005 óta van kapcsolatunk. Régebben is felmerült, hogy 12 db-os gépkocsiparkunkat egy autópark kezelőnek adjuk ki. A Harumot végül is azért választottuk, mert a mindennapos kapcsolat nem személytelen és valójában egy gépkocsi ügyintéző feladatát veszik le a vállunkról, elfogadható díjazásért. Külön kiemelném, hogy gépjárműparkunkról pontos nyilvántartást vezetnek, így a szerviz és javítás ütemezés nagyon gördülékeny.

Samu István, ügyvezető igazgató

REDDA Kft.

A Harum Zrt. elsődleges előnye a személyre szabott konstrukciók kidolgozásában rejlik, mely esetben nem a vevő alkalmazkodik egy jól megszokott mechanizmushoz, hanem maga a termék azonosul használójával. Ezen hozzáállás adja azt a plusz szolgáltatást, amiért őket választottuk.

Nith László, Managing Director

Nefab Packaging Hungary Kft.

Induló cégként kiemelkedően fontos számunkra olyan megoldások felkutatása, olyan partnerek megtalálása, akik minden egyéb, nem profilunkba vágó feladatot megoldanak helyettünk. Ehhez találtunk autóink esetében remek segítőtársra a Harum csapatában. Korrekt, gyors ügyintézés és barátságos ügyfélkapcsolat, toleráns problémakezelés jellemzi Őket. Köszönet érte.

Kotrik László, Ügyvezető igazgató helyettes

Halház Kft.

A Harum Zrt. hozzáállásából szeretnem kiemelni, azt a tényt, hogy alkalmazkodnak a jövő kihívásáihoz, környezetvédelem, selfcare csatornák erősítése, stb... Emellett azonban, hála az égnek, nem felejtik el a személyes kapcsolattartást sem, amely kulcsszerepet játszott abban, hogy cégüket választottam.

Visky Máté

Széles termékpalettája mellett professzionális ügyintézése miatt esett választásunk a Harum Zrt.-re, s ezen döntésünket az elmúlt évek méltón alátámasztották. Autóinkat sajátjukként vigyáznak, mégis megkapjuk Tőlük azt a függetlenséget, amelyre az élvezhető autóhasználathoz szükségünk van.

Rédai-Simon, Ágnes

Cefam Hungary Kft.

A rugalmas és barátságos ügyintézés sokat ér rohanó és folyamatosan változó világunkban.

dr Pörneczi Tamás, Műszaki igazgató

Berger és Pörneczi Kft.

2005 óta dolgozunk együtt a Harum Zrt.-vel. Leasing-szolgáltatásuk felöleli a gépkocsik megrendelését, az üzembehelyezéshez szükséges műszaki és hatósági lépések lebonyolítását, valamint az esedékes szervizek, esetleges műszaki problémák és egyéb felmerülő kérdések kezelését a teljes szerződéses futamidő alatt. Számunkra ez azt jelenti, hogy egyetlen felesleges percet sem kell a személygépkocsi körüli teendőkkel töltenünk, ennek a munkaeszköznek a gondozását átveszi tőlünk a Harum, ezáltal maximálisan tehermentesítve bennünket. Reméljük, hogy együttműködésünk a jövőben is mindkét fél további megelégedésére alakul.

Dr.Ligethy Zsolt, ügyvezető igazgató

Wacker Chemie Hungary Kft.

Filozófiánk

  • Szakértő gondoskodás
  • Biztonság
  • Költséghatékony megoldás
  • Elkötelezett, megbízható partneri viszony immáron 15 év

hírlevél feliratkozás

Fel
Weboldalunk süti (cookie) fáljokat tárol a felhasználó gépén tárol. Ezek személyek azonosítására nem alkalmasak. Oldalunk használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Adatvédelmi tájékoztató. - Elfogadom