• +36 1 309 00 47

Kia Sportage

Esős, szürke délutánon kaparintottam meg végre a Kia Sportaget, hogy én is tesztelhessem. Kemény harcot vívtam, mivel a fiúkat nem lehetett kirobbantani belőle napokon keresztül. Jelzem, így utólag most már én is megértem. Na de ne szaladjunk ennyire előre.

Bevallom hősiesen Kia SUV fronton hagyott némi kívánni valót a tudásom, így kicsit „előtanulmányoztam” mai tesztalanyomat. Terepjáróként kezdte karrierjét 1993-ban, amikor még a Chuck Norris és Rambo típusú filmek voltak a népszerűek, és egy, valamit is magára adó terepjáró nem létezhetett a fenekén lógó pótkerék és a gallytörő rács nélkül. Szerencsére, ami a ’90-es években történt, az ott is maradt, így inkább ne is firtassuk tovább a dicső elődöket. A Sportage napjainkra kinőtt a sárdagasztó gyermekkorból és most már egy divatkövető, megemelt hasmagasságú kombivá érett.

A különböző fórumokon fellelhető, összecsengő jellemzés alapján, sok szempontból ez a jelenleg kapható legjobb Kia. De természetesen, én is, mint a többi globalizált-gyermek, a „reklámmal bármi eladható” világban nőttem fel, már csak a saját szememnek hiszek. Így megfogadtam, hogy nem hagyom magam befolyásolni az autós szakma rajongása által és szigorú bíróként veszem górcső alá az autót. (Na jah, jó terv!)

Külsejét tekintve tökéletesen hozza a mai idők kívánalmait: magas, széles és ahhoz képest, hogy egy guruló atomtámadás-biztos bunkernek tűnik, bizonyos szögekből nézve még sportos vonásokat is hoz. Vagyis egyszerűen szólva: baromi jól néz ki! Nyilván nem véletlen, hogy KIA létére óriásit robbantott ezzel a külsővel, hiszen megálmodója nem kisebb személyiség, mint az Audi TT korábbi formatervezője Peter Schreyer, akit a távol-keletieknek sikerült kellő motivációval elcsábítaniuk. Legyünk elnézőek, van az az összeg, amiért korpásodik az ember haja, na! Mindenesetre az Sportaget elnézve jó döntés volt. Derék német formatervezőnk „tigrisorrnak” nevezi a csíklámpa-hűtőmaszk kombinációt, ami nyilván egy szintén jól eladható marketingszöveg, pláne az ilyesmikre amúgy is vevő ázsiai piacon, ám dombon ülő vadászkutya legyek, ha meg tudom mondani, hogy melyik formai elemben kéne meglátnom az ott rejtőző nagymacskát. Tigrisorr ide vagy oda, a Sportage külseje nagyon rendben van, különösen a LED-ekkel telerakott fényszórók látványosak. Bár első nézésre egy hegyomlásnak látszik a Sportage, de valójában akkora, mint egy C’eed kombi. Kifinomult (tipikus Audis) optikai trükkökkel érik el ezt az elpusztíthatatlan „védőbástya” hatást: hatalmas lemezfelületeit csak apróbb, lőrésszerű ablakok törik meg és ami hátul különösen látványos az irdatlanul vastag C oszlop, ahol az elődökön itt még volt egy-egy ablak, de ezeket Peter Schreyer befalaztatta. A kis oldalablakok miatt kilátni csak előre lehet igazán jól azt viszont remekül, köszönhetően az átlagautóknál jóval magasabb ülőpozíciónak, oldalra és hátra viszont már eléggé nehézkes volt a tájékozódás, főleg nekem. Igen-igen, tipikus női sofőr vagyok, előremenetben megállíthatatlan, de tolatásnál már vannak gondok, pláne ha a tolató-kamera képe az egyetlen támpontom, mert azt leszámítva szinte vak voltam. A vastag A oszlopok kanyarodáskor, míg a gigantikus C oszlop hátrafele takar el mindent előlem. Az ülések nagy, kényelmes fotelekhez hasonlítanak, egyszerűen és gyorsan beállítható üléspozícióval, és a kellően szélesre sikerült kartámasza miatt az ember elterpeszkedhet a volán mögött. Egészen az első nagyobb gázzal bevett kanyarig, amikor is nekicsapódva az ajtónak konstatáltam, hogy oldaltartása bizony nincs az üléseknek, illetve hogy még farmerben is megcsúszik az ember feneke a bőr felületen. Nem-nem, higgyék el, nem az én fenekemmel volt a hiba, az kellően nagy méretű ahhoz, hogy faltól-falig érjen, méretű ahhoz, hogy faltól-falig érjen, mégis kisodródtam az ülésből. Tovább szemlélődve a mondás, miszerint a külső megfog, a belső megtart, sajnos nem igazán állja meg a helyét. A belső tér hozza a szokott KIA-s puritánságot, bár nyilván a prémium felszereltségnél elvárhatóan igen jó minőségben. Az anyagok tapintása kellemes, bár ezen kívül túl sokat nem lehet elmondani róla. Minden megvan, ami kellhet, de semmi olyan, ami nagyobb szívdobbanást okozna nálam. Szerencsére a Sportageben nem kellett könyörögni egy USB csatlakozóért. (Nem is értem, hogy márkák tucatjánál ezt miért kell még mindig extraként rendelni?! Hellójóreggelt! Ez itt a XXI. század!) Az Rádió/MP3-mas lejátszó pokolian jól szól, ezért nagy-nagy piros pont jár. Ezen kívül természetesen minden elektromos, minden gombnyomásra teszi a dolgát, minden kézre áll. Ami ezzel szemben nagyon meglepett az a kettős osztású fix-panoráma tető

mindig extra-ként rendelni?! Hellójóreggelt! Ez itt a XXI. század!) A Rádió / MP3-mas lejátszó pokolian jól szól, ezért nagy-nagy nagy-nagy piros pont jár. Ezen kívül természetesen minden elektromos, minden gombnyomásra teszi a dolgát, minden kézre áll. Ami ezzel szemben nagyon meglepett az a kettős osztású fix-panoráma tető manuális, ismétlem manuális nyithatósága. Na, most vegyük sorra hány sebből is vérzik ez a történet. Először is, egy ekkora felületű üvegtetőt, miért kell ketté szedni? Oké, értem én, hogy így nyertünk egy középső lámpatestet, de minek? Elég magas a tetőív, ezeket a lámpákat oldalra is be lehetett volna szerelni. És az hagyján, hogy kézzel kell elhúzni a „tetővásznat”, a kettős osztottság miatt az elől ülőnek esélye sincs a hátsó részt is elhúzni. Vagy ha hátul gyerekülésben utazik velünk szemünk fénye, ötpercenként jönne az „anyuhúzdel” kérés, lévén ő magától sem érni el az ülésből. Imádom a napfénytetőket, de a mindennapos bosszankodást elkerülendő, ezt az opciót nem rendelném meg. Vezethetőség szempontjából egy két literes dízelmotortól nem dob hátast az ember, főleg nem, ha egy SUV-ba szerelik azt. A hanyatt esés ezúttal is elmaradt, azt azonban el kell ismerni, hogy a kétliteres dízel tökéletesen passzol a Sportage karakteréhez. Az automata váltójába viszont teljesen beleszerettem, az elektromos szervokormánnyal egyetemben,szervokormánnyal egyetemben, melyek együtt nagyon könnyen irányíthatóvá teszik ezt a 1,5 tonnás monstrumot. A futóművét érezhetően aszfaltra hangolták és nem terepre, de a célközönség zömét úgyis inkább az motiválja, hogy kevesebbet kell kerülgetni a kátyúkat és a magasabb padkára is gondolkodás nélkül fel lehet állni vele. A napfénytető és a nagy holtterek okozta kellemetlenség ellenére engem meggyőz-ött! Szerettem és én is nehezen akartam kiszállni belőle. Mindenesetre vezetőség helyében, a kö-vetkező költségvetési év tervezésekor elkülöní-tenék némi pénzt egy újabb tervezőre a belső design újragondolásához.

Rácz Viktória

Rólunk mondták

2005 óta dolgozunk együtt a Harum Zrt.-vel. Leasing-szolgáltatásuk felöleli a gépkocsik megrendelését, az üzembehelyezéshez szükséges műszaki és hatósági lépések lebonyolítását, valamint az esedékes szervizek, esetleges műszaki problémák és egyéb felmerülő kérdések kezelését a teljes szerződéses futamidő alatt. Számunkra ez azt jelenti, hogy egyetlen felesleges percet sem kell a személygépkocsi körüli teendőkkel töltenünk, ennek a munkaeszköznek a gondozását átveszi tőlünk a Harum, ezáltal maximálisan tehermentesítve bennünket. Reméljük, hogy együttműködésünk a jövőben is mindkét fél további megelégedésére alakul.

Dr.Ligethy Zsolt, ügyvezető igazgató

Wacker Chemie Hungary Kft.

Ugyan a boldog gyermekévek már régen elmúltak, az ember még felnőttfejjel is vágyik arra, hogy ne egyedül kelljen megoldani minden problémáját, s legyenek olyan személyek az életében, akikre rábízhatja gondját-baját. A Harum és az ott dolgozók ilyenek. A szakértelmük és hozzáállásuk által teremtett miliő miatt esett rájuk választásunk, s tesszük le voksunkat újra és újra mellettük.

Hetesi Zoltán, Vezető tisztségviselő

Ares Kft.

A Harumnál egy megbízható, korrekt partnerre találtunk. Ügyfélközpontúságuk kiemelkedő, Ők a gyors és rugalmas ügyintézés mesterei.

Káposzta Éva, megbízott cégvezető

Maersk Hungary Kft.

Induló cégként kiemelkedően fontos számunkra olyan megoldások felkutatása, olyan partnerek megtalálása, akik minden egyéb, nem profilunkba vágó feladatot megoldanak helyettünk. Ehhez találtunk autóink esetében remek segítőtársra a Harum csapatában. Korrekt, gyors ügyintézés és barátságos ügyfélkapcsolat, toleráns problémakezelés jellemzi Őket. Köszönet érte.

Kotrik László, Ügyvezető igazgató helyettes

Halház Kft.

Ügyfél centrikus hozzáállás, rugalmas ügyintézés, toleráns probléma kezelés. A következő bérletnél is bérelt helyük van.

Hirmann Márton, Szakág vezető

Ovit Zrt.

A rugalmas és barátságos ügyintézés sokat ér rohanó és folyamatosan változó világunkban.

dr Pörneczi Tamás, Műszaki igazgató

Berger és Pörneczi Kft.

A Harumnak köszönhetően a gépkocsival kapcsolatos valamennyi probléma lekerült a vállunkról. Segítőkész hozzáállásuknak és professzionális munkájuknak köszönhetően minden adminisztratív és szervizeléssel kapcsolatos terhet levettek a vállunkról. Mindenkinek ajánlom őket.

Dr. Kovács Balázs, ügyvezető igazgató

KÖZBESZGURU Kft.

A Harum tapasztalataink szerint igen rugalmas, vevőorientált csapat, akik gyors segítségére, és precíz munkájára minden esetben számíthattunk.

Novai Éva, Pénzügyi vezető

Spotless Hungary Kft.

A Harum Investment Zrt.-vel 2005 óta van kapcsolatunk. Régebben is felmerült, hogy 12 db-os gépkocsiparkunkat egy autópark kezelőnek adjuk ki. A Harumot végül is azért választottuk, mert a mindennapos kapcsolat nem személytelen és valójában egy gépkocsi ügyintéző feladatát veszik le a vállunkról, elfogadható díjazásért. Külön kiemelném, hogy gépjárműparkunkról pontos nyilvántartást vezetnek, így a szerviz és javítás ütemezés nagyon gördülékeny.

Samu István, ügyvezető igazgató

REDDA Kft.

Választásunk azért esett a Harum Investment Zrt-re, mert szolgáltatásaik valóban leveszik a flotta kezelésének gondját cégünk válláról, és pontosan tervezhetővé teszik az erre vonatkozó költségeket. Autóink felügyeletének és karbantartásának kiszervezése a költségmegtakarítási elönyökön túlmenően jelentős kényelemmel, továbbá nagyfokú biztonsággal jár, hiszen ezt a tevékenységet így egy olyan cég látja el, amelyik minden, ezzel kapcsolatos feladatot elvégez, a beszerzéstől a finanszírozásig, a biztosítástól a szervizelésig. Tapasztalataink minden tekintetben pozitívak a Harum Zrt-vel kapcsolatban, úgy az ügyintézés, mint a hozzáállás és kiszolgálás területén.

Herkó Katalin, CFO

Accelsiors CRO and Consultancy Services

A Harumban egy igazi partnert ismerhettünk meg az elmúlt évek során, pont amire cégünknek szüksége van: ügyfélorientált, rugalmas, megbízható és rendkívül korrekt.

Kiss Balázs, cégvezető

Univar Magyarország Kft.

Meggyőző az a hozzáállás, amelyet minden munkatárs tanúsított, akikkel eddig megismerkedtem. Egyetlen mondattal jellemezve: az elvárhatónál is többet tettek a kiszolgálásom érdekében, és ez mindent elárul!

Németh László, ügyvezető igazgató

Gordio Tanácsadó Csoport Kft.

Azért szeretek a Harummal dolgozni, mert minden kérésemnek próbálnak eleget tenni. Maximálisan pozitív a hozzáállásuk a problémáink leküzdésére. Tisztelnek és fontos ügyfélnek tartanak függetlenül attól, hogy hány autót használunk. Vásárlás után is felkeresnek és érdeklődnek. Folyamatosan figyelemmel kísérik autóink sorsát. Elmondhatom, hogy maximálisan kiszolgálnak bennünket.

Gaál László, Műszaki manager

Biotest Hungária Kft.

Transparency creates honesty, loyalty.

Horváth Péter, VSM Sales Manager

SKF Svéd Golyóscsapágy Zrt.

Cégünk – az IQ ConsultinG SzervezetFejlesztő és Tanácsadó Kft. – hosszabb ideje dolgozik együtt a HARUM Zrt.-vel. Ez idő alatt olyan minőségű segítséget kaptunk munkánk zökkenőmentes elvégzéséhez, amely minden várakozásunkat és tapasztalatunkat felülmúlt. Diszkrét, együttműködő problémamegoldó készsége és gyakorlata hozzájárult cégünk piaci sikereihez, kiegyensúlyozott növekedéséhez. A HARUM Zrt.-ben könnyed és elegáns szolgáltató partnert ismertünk meg, amelynek szavai és tettei manapság ritkán tapasztalható harmóniában vannak.

Partneri barátságukat köszönjük, egyre bővülő aktivitásukhoz sok sikert kívánunk.

Vécsey Bánk, pénzügyi vezető

IQ Consulting Kft

Öt év szünet után indítottuk újra vállalkozásunkat. Ismét „A HARUM”-ot választottuk. Korrekt, pontos, gyors ügyintézés és barátságos ügyfélkapcsolat, toleráns probléma kezelés jellemzi csapatukat. Hálás köszönet érte.

Takács Antal ,Szilágyi Gábor

TA&SZ- Log Kft.

Széles termékpalettája mellett professzionális ügyintézése miatt esett választásunk a Harum Zrt.-re, s ezen döntésünket az elmúlt évek méltón alátámasztották. Autóinkat sajátjukként vigyáznak, mégis megkapjuk Tőlük azt a függetlenséget, amelyre az élvezhető autóhasználathoz szükségünk van.

Rédai-Simon, Ágnes

Cefam Hungary Kft.

A Harum Zrt. hozzáállásából szeretnem kiemelni, azt a tényt, hogy alkalmazkodnak a jövő kihívásáihoz, környezetvédelem, selfcare csatornák erősítése, stb... Emellett azonban, hála az égnek, nem felejtik el a személyes kapcsolattartást sem, amely kulcsszerepet játszott abban, hogy cégüket választottam.

Visky Máté

A Harum Zrt. ügyfélközpontú szolgáltatási filozófiája bizonyítást nyert a szolgáltatásuk kiemelkedő minőségében is. Gyors, szakszerű és hatékony megoldásokat biztosítanak nekünk, minimális adminisztrációval. Új ötletekre, egyedi megoldásokra messzemenőkig nyitottak. Elégedettek vagyunk.

Biczók András, Értékesítési igazgató

ART Energy Magyarország Kft.

Régi ügyfélként visszatérve azért esett újra a Harumra a választásom, mert családias cégként nemcsak az autókat, de a benne ülő személyt is képviselik. Rugalmasságuk és hozzáállásuk emeli ki őket a flottakezelők tömegéből.

Tordai Balázs, Ügyvezető

Van-Merksteijn Hungary Kft.

Filozófiánk

  • Szakértő gondoskodás
  • Biztonság
  • Költséghatékony megoldás
  • Elkötelezett, megbízható partneri viszony immáron 15 év

hírlevél feliratkozás

Fel
Weboldalunk süti (cookie) fáljokat tárol a felhasználó gépén tárol. Ezek személyek azonosítására nem alkalmasak. Oldalunk használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Adatvédelmi tájékoztató. - Elfogadom