AUTÓT ÜZEMELTETNI, HIGGYE EL, NEM RAKÉTATUDOMÁNY...

Nem, valóban nem, minden cég vagy magánszemély meg tudja oldani. Kérdés, hogy mennyi energia befektetésével, és végső soron milyen áron? Szedjük csak össze, milyen problémák és költségek merülnek fel egy autó élettartama alatt:

Az autó beszerzése: beszerzési lehetőségek felkutatása, összehasonlítása, ajánlatok kérése, megrendelés, egyeztetés, utánajárás a legjobb pénzügyi konstrukcióknak, kedvezmények kiharcolása, szerződéskötés, stb… Sokszor csak miután az autót átvették, és használni kezdik, derül ki, hogy nem ezt az autót kellett volna választani, nem ezzel a felszereltséggel, s nem ebben a konstrukcióban… A meglévő helyzetből szabadulni azonban 2-3 évig már csak igen nehezen lehet.

Az autó további életében felmerülő gondok: Biztosítások kötése és kezelése, hatósági ügyintézés, eredetiségvizsgálat, karbantartás, kötelező szervizek, káresemények, műszaki meghibásodás, műszaki segítségnyújtás, futásteljesítmény optimalizálás, kimutatások, statisztikák, üzemanyag elszámolás…
A felsorolás pedig vég nélkül folytatható.

Ha mindezeket összeadjuk, kiderül, hogy az autót nemcsak megvenni kell, hanem üzemeltetni is. Ami pedig – pláne több autó esetén – egész emberes feladat. Az pedig, hogy ez a valaki a lehető legjobban ért az autókhoz, az összes problémához, megtalálja a legjobb lehetőségeket, beszerzi a csereautót, hogy egy pillanatra se kelljen leállni, az a legtöbb cég számára maga a megvalósult álom. Ezt hívják flottakezelésnek. És ez nem csupán kényelmi kérdés, hanem tetemes költségmegtakarítást is eredményez.

MILYEN AUTÓ KELL NEKEM? - FLOTTAKEZELÉS, SZEMÉLYRE SZABOTTAN!

Amikor ezt a kérdést felteszik a cégeknek, szinte mindenki egy optimális középkategóriás autóra gondol. Semmi speciális, mondván: „a mi cégünknél nem olyan fontos az autó”.

Amikor azonban jobban megvizsgálják a céges autó kérdéskörét, kiderül, hogy az autónak mégis cégre szabottan rendkívül sok speciális tulajdonsággal kell rendelkeznie.

Gondolkodott már azon, hogy egy autónak mennyit kell futnia? Mennyi időnként kell javítani? Mennyibe kerül egy átlagos szerviz? Mennyire térnek el egymástól ez egyes autók fenntartási költségei? Mennyire gyakran hibásodnak meg, mennyire lopják előszeretettel?

S ki fog mindezekre a kérdésekre válaszolni? A katalógusokból, tesztekből hiába tájékozódunk, hiába kérdezzük meg a márkakereskedőt, soha nem fogunk választ kapni olyan kérdésekre, amelyekből kiderülnének a rejtett hibák, vagy az extra költségek.

A flottakezelő cégek ezzel szemben több száz, olykor több ezer különböző típusú és életkorú autót kezelnek. Ők a gyakorlatból pontosan meg tudják mondani melyikkel, milyen problémák vannak, melyiknek mennyibe kerül egy átlagos szervize, milyen a futásteljesítménye, adott futamidő alatt körülbelül hány garnitúra gumiabroncs fog elkopni, azok közül is melyik márkát érdemes megvenni.

Ezek alapján az egész élettartamra vetítve már jó előre ki lehet számolni, hogy a cégnek melyik gépjárművet éri meg megvenni és üzemeltetni. Városi legendák keringnek a német autók megbízhatóságáról, vagy a franciák hányavetiségéről. Milyen jó lenne, hogyha nem ezek alapján, hanem valós adatok birtokában lehetne dönteni. Ráadásul mivel a flottakezelő vállalja az tőkebefektetést, a cég gondolkozhat egy magasabb presztízsű, hosszabb távon megtérülő autóparkban is.


Az autó kiválasztása nagyon fontos - még ha csak egy autóról van is szó -, de nem mindegy hogy ezt milyen pénzügyi konstrukciók segítségével érheti el, és az sem, hogy ezt esetleg a jelenleginél jobb konstrukciók keretében is megtehetné.

Sokszor ragaszkodunk a saját tulajdonhoz, hiszen ami nálunk van, az a miénk, az elvehetetlen. De valamiről mintha megfeledkeznénk közben. A járműpark értékvesztéséről, továbbértékesítési nehézségeiről, a tőkeelvonásáról. Nagyon ritka esetben lehet nyugodt szívvel javasolni, hogy egy cég vagy magánszemély saját autó vásároljon. Ezért találtak ki olyan pénzügyi konstrukciókat, ahol a gépjármű üzemeltető cég fekteti be a tőkét, vállalja a kockázatot. A cégnek nem kell jelentős összegeket elkülönítenie, kivonnia a termelésből, elég, ha csak az autók után a havi átalánydíjat fizeti, amely költségként leírható.

2011. november 21-én a Magyar Országgyűlés elfogadta a tartós bérleti konstrukcióban finanszírozott gépjárművek bérleti díj áfájának visszaigénylésére vonatkozó jogszabályt. Így volt ez 2008 előtt is, azzal az el nem hanyagolható különbséggel, hogy akkor a Bérbeadó még nem igényelhette vissza az autók beszerzési értékének áfáját, így a finanszírozás bruttó árra vetült. 2012.01.01-től a Bérbeadó részére változatlanul visszajár az eszköz árának általános forgalmi adója, így a konstrukció nettó alapokra épül, s emellett pedig a Bérlő is visszaigényelheti a havi bérleti díj áfáját.

Emellett a flottakezelő cégek nem csupán egy finanszírozási formát jelentenek, hanem attól sokkal többet. A céges flotta felügyelete nem áll meg a finanszírozásnál, ellenkezőleg, éppen ott kezdődik. A gépjárműveket teljes körűen és szakértelemmel üzemeltetik, szervizelik, optimalizálják, fenntartják, és a futamidő végén segítenek a továbbértékesítésben vagy cserében. Vagyis egy komplex szolgáltatásról van szó, amely végigkíséri az autók életútját. Ráadásul a gépjármű üzemeltető cégen keresztül Ön még további előnyökhöz is juthat: az autóvásárlásnál érvényesítheti a mennyiségi kedvezményeket, a szervizköltségekben a lehető legjobb árakat kapja, az autópark cseréjekor pedig ők keresnek vevőt, vagy veszik vissza a használt autókat.


A folytatásból kiderül, hogy hogyan lehet százezreket, vagy akár milliókat megtakarítani flottakezeléssel, akár egy autó esetén is. És az is, hogy vajon egyformák-e a flottakezelők és mi a lényeges különbség a szolgáltatásokban.

SAJÁT AUTÓ, LÍZING, TARTÓS BÉRLET, VAGY VALAMI TELJESEN MÁS?

Személyre szabott megoldás érdekel!

FLOTTAKEZELÉSSEL MILLIÓKAT LEHET MEGTAKARÍTANI, AVAGY HATALMAS ÜZLET A TARTÓS BÉRLET!

Bizonyos esetekben valóban nagy kedvezményeket lehet elérni flottakezelés, flottakezelő igénybe vételével. Gondoljunk csak bele, egy tartós bérletre specializálódott cég teljesen más pozícióból tárgyal az autókereskedőkkel, hiszen több tucat autót vesz. Ugyanez a helyzet a szervizekkel, a biztosítással, az üzemanyaggal, minden egyéb kisebb-nagyobb költségtényezővel. Ne felejtsük azonban, hogy egy flottakezelőnek is vannak költségei, hiszen a tőkét neki kell biztosítania, garanciát vállalnia, és felkutatnia minden lehetőséget. Nem titok, hogy ezen cégek sem nonprofit vállalkozásként működnek.


AKKOR MÉGIS, MENNYIT LEHET SPÓROLNI A CÉGES AUTÓ LÍZINGGEL?

Ez mindig az adott cég adott problémájától függ. Nem mindegy, hogy hány autóról van szó, milyen típusról, milyen futamidővel, stb. A jó flottakezelő az, aki először teljes körűen felderíti partnere igényeit, és csak utána ad egy konkrét javaslatot a megfelelő tartós bérlet konstrukcióra és a futamidő alatt felmerülő költségekre.

Ebből aztán mindenki kiderítheti, hogy az ő cégének ez pontosan mennyi megtakarítást jelent. Csak néhány százezret, vagy igen, néha milliókat. De az, hogy Ön mennyit tud megtakarítani, megtudhatja, ha a Személyre szabott megoldás érdekel! gombra kattint.

Összefoglalva: lehet a beszerzésen spórolni (beszerzési ár, éves költségek), lehet a konstrukción (lízing, tartós bérlet, visszlízing), lehet a fenntartáson (szervizek, assistance, károk, kötelező papírok), a futásoptimalizáláson (üzemanyagkártya, kimutatások, biztosítás) és indirekt módon is (felszabaduló idő és erőforrások).

Egy biztos. A céges autók üzemeltetése hatékonyabb lesz, sokkal átláthatóbb, nem igényel majd külön embert a cégnél, és sok esetben valóban költségtakarékosabbá is válik, ha szakemberekre bízza azt.

Természetesen jelentős pénzt akkor tud megtakarítani, ha az Ön számára legjobb flottakezelőt választja. De vajon van különbség a szolgáltatásaik között, vagy minden flottakezelő egyforma? És vajon akkor is megéri váltani, ha valakinek már kialakult megoldásai vannak

MINDEN FLOTTAKEZELŐ EGYFORMA, AVAGY A TARTÓS BÉRLET KONSTRUKCIÓK KÖZÖTT NINCS KÜLÖNBSÉG?

Ahogy nincs két egyforma cég, úgy két egyforma flottakezelés sincs. Mindig érdemes megvizsgálni, hogy az Ön cégének mi a legjobb megoldás. A hatalmas flottakezelők piaci súlyuknak köszönhetően jobb kedvezményeket fognak elérni a céges autó beszerzésen, de vagy nagyon korlátozott szolgáltatásokat nyújtanak utána, vagy igencsak megkérik a tartós bérlet további elemeinek árát, hiszen egy nagy szervezetet fenn kell tartaniuk. A túl kicsik pedig nem tudnak olyan kedvezményeket kiharcolni sem a beszerzés, sem az üzemeltetés terén, hogy Önnek megérje céges autó lízinget igénybe venni.

Ezért javasolhatóak olyan flottakezelők, amelyek több száz kihelyezett autóval rendelkeznek és régóta működnek, így pontosan ismerik a piacot, de mégsem aprózódnak el a számtalan ügyfél között, nem válik kapcsolatuk sablonossá. A legfontosabb, hogy a megrendelő és a flottakezelő között egy személyes kapcsolaton alapuló, hosszú távú együttműködés jöjjön létre, és a megrendelő a saját igényeire szabott, tökéletes megoldást, s ezzel együtt flottakezelést kapjon.

Érdemes utánanézni hogy a tartós bérlet egyes speciális részterületek (üzemeltetés, pénzügyi konstrukciók, kárfelmérés) működéséért külön szakemberek felelnek-e, nem pedig egy „mindenttudó” munkatárs. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy az ügyfélnek minden kérdéssel máshoz kell fordulnia. Továbbra is egy kapcsolattartója van a céges autó lízingjével kapcsolatban, csak a speciális kérdésekre az tud válaszolni, aki a saját területének szakavatott képviselője. Egy flottakezelő szerepe nem ott ér véget, hogy segít az autók beszerzésében, hanem ott kezdődik. Innen válik el igazán, hogy a flotta kezelésében ki járatos igazán. Ki tudja a leghatékonyabban és leggazdaságosabban megoldani a tervezett vagy nem várt javításokat, ez egyes káreseményeket kezelni, a felmerülő szervizeket, bármilyen napszakban műszaki segítséget nyújtani, az autók futásteljesítményét optimalizálni.

Ha szeretné megtudni, mi rejlik egy rendkívül kedvező ajánlat mögött, vagy hogy miért érdemes egy flottakezelőre bízni gépjárműveit, kérjük olvasson tovább. Ám ha szeretné megtudni, Önnek konkrétan ki a legmegfelelőbb partner, akkor kattintson a személyre szabott megoldás érdekel! gombra.


Személyre szabott megoldás érdekel!

Alapvető tévedés. Egy jól felépített tartós bérlet konstrukcióban a tapasztalt üzemeltető cég pontosan meg tudja mondani, mennyi lesz az autó beszerzési értéke, átlagos használhatósága, s ennek megfelelően azt is, hogy például két év múlva mennyi lesz a maradványértéke. Több éves tapasztalataikra hagyatkozva igen jó közelítéssel kalkulálhatóak az üzemeltetési költségek, tervezhetővé válnak a kiadások.

Nemcsak az adható meg, hogy mennyibe fog kerülni a flottakezelés időtartama alatt egy kötelező szerviz, hanem az is, hogy évente ehhez körülbelül hányszor kell majd az üzemeltetőnek mozgatnia az autóját. Pontosan megmondható az is, hogy megadott futásteljesítménnyel két, három, vagy akár négy év alatt hány garnitúra gumiabroncs használódik el, azok közül melyik téli és melyik nyári, valamint az, mennyibe kerül azok szezonális tárolási költsége. S ha ez mind nem lenne elég, havi díjas konstrukciókkal mindez költségként is elszámolható.

AZ ÜZEMELTETÉSI KÖLTSÉGEKET LEHETETLEN ELŐRE TERVEZNI?

Akár egyetlen autóval is megéri?

Megéri egyetlen autóra is flottakezelővel szerződni? Megéri magánemberként is a tartós bérlet? Biztos Önben is felmerült már ez a kérdés.

Sokan a cégüknél, vagy céges autót használva már tapasztalták a flottakezelés előnyeit, és szeretnék az „otthoni” autójukra is igénybe venni a céges autó lízing nyújtotta a kedvezményeket és kényelmi szolgáltatásokat. Mások egyszerűen csak szeretnék megőrizni maguknak az autózás örömét, míg a kevésbé kellemes részét másra bíznák. Például a szervizügyintézést, ahol a kedvezmények kiharcolása mellett felügyeleti szerepet is ellát a gépjármű kezelő.

Hiszen minek is fizetnénk akár fél liter olajjal, vagy 1 db alkatrésszel is többet, mint amennyit a szerviz valójában felhasznált autónk szervize során? Minek mennénk egy méregdrága szervizbe, ha ugyanazt a munkát, ugyanazzal a garanciával kedvezőbben is el lehet végezni? Laikusként nem szégyen, ha ez nem tűnik fel nekünk, s szemrebbenés nélkül – bár kicsit bosszúsan – fizetjük ki az akár több ezer forinttal magasabb számlát. Ha szakemberek viszik szervizbe a gépkocsit, mindez nem történhet meg, pénztárcánkat jelentős kiadástól, önmagunkat pedig temérdeknyi bosszúságtól kíméljük meg.

 

Vannak olyan kényelmi szolgáltatások is, melyeket nem, vagy csak igen nehezen érhet el egy magánember. Ha flottakezelőre bízzuk magunkat, nemcsak mobilparkolást és üzemanyagkártyát kaphatunk könnyűszerrel, de akár kedvezményesebb áron is juthatunk hozzá az ezek által nyújtott szolgáltatásokhoz. S akkor még nem beszéltünk a tartós bérlet kiemelt előnyeiről - az autó vételárából elérhető lényegesen magasabb kedvezményektől, az összes pénzünk lekötése nélkül felszabaduló szabadon befektethető tőkén, a szakemberek által letárgyalt CASCO- és kötelező biztosításokon át a kontrolált autóeladásig megmutatkozó kényelemig.

Folyamatos támogatás az út során

Legyen szó bérleti vagy üzemeltetési szolgáltatásról, mi az év összes napján, 24 órában állunk Ön és Cége rendelkezésére, hogy csak azzal foglalkozhasson, ami igazán számít!

Költséghatékony csomagok

Komplex szolgáltatási csomagot kínálunk, ahol az ügyfelek érdekeinek képviselete és védelme elsődleges, ár/érték arányban pedig verhetetlen ajánlatot kínálhatunk.

100%-ban személyre szabott megoldások

A piac konfekcióöltönyeinek szürkeségébe kívánunk színt vinni, ügyfeleink igényeire türelmesen rászabott, magas minőségű szolgáltatásainkkal!

Írjon nekünk!

19

Év tapasztalat

30+

Szolgáltatás

1923

Gépjármű üzembe helyezve

234127740km

A mi szolgálatunkra bízva

Készen áll a személyre szabott Harum élményre?

Ha alternatív megoldást keres gépjárműve finanszírozására és üzemeltetésre, kérdései merülnek fel az operatív lízinggel, illetve szolgáltatásainkkal kapcsolatban,vagy többet szeretne tudni tartós bérleti konstrukcióval, vagy gépjárműve bérlésével összefüggésben, hívjon minket, és kérje ajánlatunkat.
Ingyenes konzultáció foglalása