• +36 1 309 00 47

Hűűűű de babaaa az új Atecaaaa…!

Már majdhogynem kicsit megkésve, de talán még épp időben dobta be a Seat az Atecat a mainstream tóba kicsit úszkálni a többi SUV közé, akik már évek óta ott lubickolnak. Mit ne mondjak, megérte kivárni. Okosan figyelt, tanult a már meglévő társaitól, mi a menő, mivel és hogy kell hatni a mai vezető közönségre, mit érdemes átvenni és mit kell elfelejteni.

Kérem alássan pompázatos módon sikerült. Rólam tudva levő, hogy SUV párti vagyok ezért kívül-belül ismerem ezt a piacot, a ma fellelhető típusokat, és sokukat volt is szerencsém tesztelni (igen, elég menő munkám van ?). Tudom a rossz berögződés mondotta először velem (amúgy nem is értem ez honnan fakadt ez a negatív érzés a Seat-tal kapcsolatban), de kicsit tartottam tőle, hogy csalódás lesz... Gondoltam is magamban, na megint itt egy tucatautó, aki a nagy-testvér vállán akar felkapaszkodni (lsd. Audi vagy VW). És nem! Hölgyeim és Uraim, kedves Barátaim, mély tisztelettel megkövetem magam és leemelem a kalapom! Nagy pacsi a Seat csapatnak!!! Köszi srácok, de tényleg!! Az Atecaval akkorát villantott nálam a Seat csapat, hogy egész odáig ragadtattam magam (és most a barátaim megköveznek, de nem bánom), hogy a Q3 fanatizmusomat Ateca-ra cserélem. Bocs Audi, hűségesen szerettelek évekig, de ez a „kis” DÖG megvett engem kilóra.

Nézzük is mindjárt mennyire kicsi, mert hogy egyáltalán nem az. Első látásra kívülről talán (de még ott sem), de belül simán veri a mezőnyt. Én nem vagyok túl magas (170 cm), de széles annál inkább, így az ülés és a válltér nálam mindig kritikus pont. Hát nem itt. Kényelmesen bele simult a hátam is, a csípőm is az ülésbe, még téli kabátban is. Tökéletes a kilátás minden irányban, nem kell hajlongani, mint a fűzfa a szélben, minden kézre esik, kényelmesen támasztom a könyököm vezetés közben, jól tartja a combom az ülés, egyszóval teljesen el tudok lazulni. Utoljára ilyet Tündi barátnőm rönómegánjában éreztem, hogy a világ végéig elvezetném a fájós derekammal.

A hátsó üléssor szintén nagyon kényelmes (igen, kipróbáltam?), jó a kilátás az oldalsó ablakokon is, nincs bezártság érzete az em-bernek. Főképp a hatalmas panoráma tető miatt, ami nélkül – mint tudjátok – én egy ta-podtat sem megyek. Lehajtható kartámasz, külön állítható hűtés/fűtés, nagyra nyíló ajtók, magas fejtér, kényelmes lábtér kényezteti az utazókat. Mi kell még?!

A láb-elhúzásra nyíló csomagtér ajtó Isten ajándéka a Lidl-ből haza felé, agyonpakolt embernek. Persze tudom, ezt más márka is hozza, nem újdonság, de ettől még bírom ?.

És milyen vezetni? Hűűűűű, de babaaaaaa… A 190 LE szépen teszi a dolgát normál fokozatban, olyan kellemes nyugger-klubbos, ahogy én szeretek vezetni. Neeem, nem vagyok szőkenős-bénázós, de én nem „nyomom ki a szemét” az autóknak menet közben. Nyomatékosan haladok, de nem a nagygáz-nagyfék elven működöm. Deeeeee sport fo-kozatba kapcsolva ez a kis dög olyat harap, hogy megkapaszkodtam a kormányban. Na félre is dobtam a nagymami tempót, meg a járókeretet. Hirtelen sok és sürgős dolgom lett, ahova sietnem kellett, de nagyon… Egyszerűen imádtam! Latyakos-jégkásás időben próbáltam, de a négykerék meghajtásnak köszönhetően nem kapart el. Még itt a budai emelkedőkön is felszaladt kérdés és zokszó nélkül. Nem tudom, hogy a kétkerék hajtással mennyire mentünk volna, de ez a négyes tökéletesen megoldotta a helyzetet. A 7 fokozatú váltó remekül kapcsolgat, a vezető semmit nem érez az átmenetekből és a fokozatok közötti „ütésekből”. Siklik, mint egy hajó. Csendes, nem kopog, nem zörög, bár a motor hang nekem kicsit traktoros. Mondjuk mit is akarnék egy kétezres dízeltől, nem igaz?! Városi fogyasztásnak a gyár 6,2 litert mond, én 7,4 körül jártam vele, de ebben azt hiszem nagyban közre játszott, hogy a sport fokozatban felejtettem „egészen véletlenül” az autót… (Igen-igen, bírom az iróniát ?!) A rossz útminőség ellenére maximálisan biztonságban éreztem magam az autóban. Egy pillanatra sem fordult elő, hogy aggódnom kellett volna. Annyira stabilan indult, kanyarodott vagy épp fékezett le alattam, mintha nem is kemény mínuszos tél és nagyon ramaty útviszony lenne kint. De a volán mögött ülve könnyen elfeledkezhettem róla.


Arról nem is beszélve, hogy beépített ébresztőórájának köszönhetően a reggeli jégvakarás-hideg autóval való közlekedés NINCS! Na ez az igazi kényeztetés Barátaim! Beállítod 7:05-re az autót, amikor indulni akarsz, és ő addigra felmelegíti az utasteret, szélvédőket, hogy valóban 7:05-kor te el is indulhass… Nem még 10 percig vakargatod a szélvédőt, meg mire beérsz az irodába, talán felmelegszik az utastér… Nem-nem!!! Na ez, igazi dédelgetés!


Emellett persze az Xcellence felszereltség még egy csomó nyalánkságot tartogat számunkra. Tiszta cukorka bolt. Nem is részletezem túl, hisz akit érdekel, az úgyis utána néz. Segíti a sávtartást, a parkolást, a dinamikus vezetést, az okostelefon adta minden lehetőségével (éljen a Full Link opció!!). Ja és még a zene is királyul szól benne ?

És a végére hagyva, bár inkább az első pontnak kellett volna írnom az a külső. De szándékosan ezzel szeretném zárni, ezzel is hangsúlyt fektetve rá, mert az Ateca olyan ro…dt jól néz ki, már elnézést, hogy leesett az állam tőle. Ka-rakteres élek, kicsit Audis, szög-fényszórók, amitől olyan tekintete van, hogy elájulsz. Az elejétől végig futó domborulatok, a kockásított kerékív, a vagány felnik, a két színű külső visszapillantó tükrök, az osztott, vagy megduplázott (kinek, hogy tetszik) hűtő rácsok… Napestig tudnám sorolni!

Nagyon sokan megbámulták az utcán és a parkolókban is. Volt, aki lassított mellettem, hogy jobban megnézze miben ülök. Kedvenc szomszédom elkapott a folyosón, hogy milyen autóval vagyok. Mikor mondtam neki, hogy egy Seat-tal, leesett az álla, hogy ez most komoly? Egy Seat? Igen!!! A Seat visszatért!

Isten hozott újra Barátom!

Filozófiánk

  • Szakértő gondoskodás
  • Biztonság
  • Költséghatékony megoldás
  • Elkötelezett, megbízható partneri viszony immáron 15 év

hírlevél feliratkozás

Fel
Weboldalunk süti (cookie) fáljokat tárol a felhasználó gépén tárol. Ezek személyek azonosítására nem alkalmasak. Oldalunk használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Adatvédelmi tájékoztató. - Elfogadom