• +36 1 309 00 47

SEAT Ateca 2.0 TDi DSG 4Drive Xcellence

Mit mondjak róla? Imádom!

Tudom, SUV, tudom már kezd unalmas lenni, de ha kipróbáljátok, higgyétek el, Ti is imádni fogjátok és megértitek a rajon-gásom!

Talán célszerű leszögeznünk valamit az elején: Nem lesz egy hosszú cikk, mert nem nagyon tudok belekötni az autóba. És nem azért nem írok róla rosszat (egy-két apróság kivételével), mert érdekem fűződne hozzá, hanem azért, mert szerin-tem tényleg jó az autó!

Egyszóval tud mindent, amit ma tudni kell. Rendelkezik minden olyan funkcióval, ami a kényelmes és biztonságos utazást lehetővé teszi nekünk akár jó – akár rossz időben. Akár a téli 10 cm hóban vagy jég-esőben, de a bátrabbak még az osztrák Alpoknak is nyugodtan nekiveselkedhet-nek (ezt nem javaslom azoknak, akik va-sárnap, száraz időben, nulla forgalomban is csak 30-cal közlekednek az utakon, mert hidd el, el fogsz akadni. De nem az autó miatt!!

SUV értsd: magasan ülsz, biztonságban érzed magad!
2.0 TDi értsd: Fogyaszt, de nem annyit, hogy ott maradjon a naci a kúton, viszont nyomatékos (még jó, hisz dízel).
190LE értsd: Alapból kényelmes, mackós, SUV-s, de sport fokozatban igen izgága.
4Drive értsd: 4 kerék hajtás Haldex rend-szerrel! „Apám, ezzel kigyüssz a trágyából!” 
DSG értsd: 7 fokozatú automata váltó, ami kellemesen teszi a dolgát és vezetés közben nem az állandó kuplunggolásra és kapcsolgatásra kell figyelned.
Xcellence: Minden csoda benne van, amire vágysz, így még kényelmesebb az utazás.

Megértem, ha sokan akik még nem ültetek benne azt mondjátok, hogy: de olyan kicsi... Nektek csak annyit, először próbáljátok ki. Ugyan is az első meglepetést az autó akkor okozza, mikor belepattanunk. Kívülről jóval kisebbnek tűnik, mint amek-kora belülről. Még az én 185 centis ma-gasságommal is van 10-15 centi a fejem felett (nem az az autó, amiben egy komolyabb bukkanót követően bevered a fejed). A magasságot ugyan így figyelembe véve elférek az autóban magam mögött. A csomagtartó a 4 személyes 2 hetes utazást leszámítva (ehhez úgyis a pótos kell majd), bőven elegendő.

Röviden összefoglalva: méreteit tekintve mindenben egy picit veri vetélytársait.

Persze ez ízlés kérdése, de szerintem nagyon szép! Higgyétek el, többen meg-nézték az autó. Van pacekja és nem is rossz, imádom! Már-már olyan érzés volt vezetni, mintha egy komolyabb és feltű-nőbb márka egyik képviseltjében ücsö-rögnék, pedig ez „csak egy” SEAT.


Kívülről rendben van, de nagyon. És ez a lelkesedésem akkor sem fogy el, ha be-pattanok, hisz a minőség itt is visszakö-szön (mondjuk ez annyira nem meglepő, hiszen a VW csoport hozza a jól megszo-kottat és kis megjelenés különbséggel tudják ugyanazt).

Az autót minden csodával felszerelték, amire csak vágyhatunk ma ebben a kategóriában! Persze a csoporthoz tartozó kategóriák között tesz különbséget a VW, de ez így van jól, különben senkinek nem kellene a 4 karika. Értsd, pl. ülés szellőz-tetés nem elérhető az Ateca-ban. De itt talán nem is vágyunk ilyenekre. Bőven lenyűgöz minket az, hogy van benne Full link opció és indukciós töltő. De ez csak a sor vége, higgyétek el minden finomságot megtaláltok a jól felszerelt változatban.

Az árazását tekintve a managerek úgy néz ki figyeltek a marketing órákon, ugyanis igen csábító br 5m alatti (br 4.999m) áron hirdetik a belépő modellt. Persze ezt a konfigurátorban már nem találjuk meg, de az ottani cca br 5,5m-es ár sem rossz. Jó, ezért nagy csodára ne számítsunk: ezres benzines motor, kézi váltó, 2 kerék hajtás, lemez felni és nem túl magas felszereltség.

Viszont br 8 körül már kellemesen felsze-relt példánnyal találkozhatunk, a teteje pedig valahol br 14 körül mozog, de ezért aztán már minden csodát kapunk (erős motor, automata váltó, 360 fokos kamera, panoráma tető, lábbal nyitható csomagtér, full link opció, indukciós töltő, bőr belső, sávtartás és mi egy más..).
És a sort csak folytatni tudom, mert a paramétereit tekintve egyáltalán nem rossz.

Fantasztikus vezetni! Egy – két apróságtól eltekintve (mint például a kormány melletti bal oldali légbefúvó, amit feláldoztak a dizájn oltárán és ezért nem lehet praktikusan úgy beállítani, hogy ne a bal kezünkre fújja a levegőt vagy a szellőztethető ülés, de akkor már 4 karikás lenne), az autó fantasztikus. Ízlés kérdé-se, de szerintem nagyon vagány külsőre és ezt hozza belül is.


Menettulajdonságait tekintve tudja az éle-tet! Nem tudtunk neki olyan terepet mutat-ni, mely zavarba hozta volna. A családtól megörökölt és már-már tökéletesre fejlesztett Haldex rendszer hibátlanul végzi a dolgát. A 7 sebességes automata váltónak köszönhetően azt sem érezzük, hogy bárhol is erőlködne vagy szenvedne az autó. Egyszerűen élvezet vezetni, biztonságban érezni magunkat (a sok biztonsági extrának köszönhetően) és tudni, hogy többé nincs akadály! 

Épp ideje volt a csoporton belül a másik „S” betűs márka után a szebb sorsra érdemes SEAT-ot is elővenni és a jól bevált siker receptet elkezdeni ráhúzni. Kétség nem fér hozzá, szép kezdet!

Bízzunk benne, hogy a folytatás sem lesz más!

 

Főbb paraméterek (gyár által megadva):

  • Típus: SEAT Ateca 2,0 TDi DSG 4Drive Xcellence
  • Üzemanyag: dízel
  • Hengerűrtartalom: 1968 cm3
  • Hengerek száma: 4
  • Teljesítmény: 140 kW / 190 LE
  • Váltó fajtája: 7 fokozatú automata
  • Tömeg: 1589 kg
  • Fogyasztás (városban): 6,2/100km
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 7,5mp
  • Csomagtartó: 510l

 

A gépkocsi értékelése általam (10es ská-lán): 8,5 pont.

Holló Máté

 

Filozófiánk

  • Szakértő gondoskodás
  • Biztonság
  • Költséghatékony megoldás
  • Elkötelezett, megbízható partneri viszony immáron 15 év

hírlevél feliratkozás

Fel
Weboldalunk süti (cookie) fáljokat tárol a felhasználó gépén tárol. Ezek személyek azonosítására nem alkalmasak. Oldalunk használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Adatvédelmi tájékoztató. - Elfogadom