• +36 1 309 00 47

Peugeot 3008 2,0 BlueHDI Allure - Holló

Korábban is szerettem az állatvilág nagymacskáit, de azt hiszem most egy új fajt is igazán megkedveltem! Végre egy igazán jó autó a Peugeot-tól! Egy autó, ami nagyon jóra sikerült. Ahol nem zavar, hogy Peugeot (mindenféle előítéletet leszámítva). Egy autó, ahol nem érdekel, hogy nem automata váltóval szerelt verziót tesztelhettünk. Egy autó, ahol nem érdekel, hogy a teljesítmény nem haladja meg a 200LE-t.
Egy autó, amit egyenesen imádtam! Tényleg, ez nem vicc! 
Egy – két apróságot kivéve (amit később megemlítek, hogy ne csak jót írjak róla), lenyűgözött az autó. Ez tényleg jóra sikerült. Gratula Peugeot!

Szóval a 3008. Egy SUV-nak tekintett 2 literes dízel motorral, 6 sebességes manuális váltóval és minden nyalánksággal szerelt nagymacska. Ami igazán klassz lett! A motortól nagy csodát nem vártam, de az hozza a mára már jól kifejlesztett kötelező teljesítményt, nyomatékot és dinamikát. Tényleg élvezet vezetni az autót és nem hiányoljuk annak erejét.

De talán ne is rohanjunk ennyire előre. Először nézzük kicsit alaposabban kívülről és belülről az autót. Külső megjelenésre, első ránézésre tetszik az autó. Kicsit jobban megnézve azt vesszük észre, hogy bizonyos szögből olyan, mintha egy Suzuki Vitara lenne (talán még a kolbászzsír metál színét is innen örökölte), egy másik szögből pedig egészen hasonlít egy Range Rover Evoque-ra. De kérdem én, miért is baj, ha a jól bevált tulajdonságokat eltanuljuk másoktól?! Valahogy ilyen érzésem van a 3008al kapcsolatosan.
Talán egyetlen dolog, ami nem tetszik a külsejében, hogy túlzásba vitték a króm használatát, ami inkább csak annak látszik, mert valami fényes műanyag lehet. Ez nem illik hozzá! De amúgy rendben van! Orrát tekintve egészen olyan, mint egy harapásra készülő oroszlán (és ez az érzésed akkor is, mikor autózol vele).

A külső és a belső között félúton felfedezhetünk az ajtó aljára applikált sárfogót, ami lehet funkcióját tekintve megmagyarázható, de csúnya látványt nyújt minden egyes ajtónyitáskor, miután akarva, akaratlanul arra fókuszálunk és valóban gyűjti a koszt. De elfogadható, megszokható negatívum. Arról nem is beszélve, hogy fél másodperc alatt vonja el erről a figyelmedet az ajtó és a műszerfal bizonyos részének textillel történt bevonása! Zseniális! Imádtam! Komolyan, minek ide bőrt utánzó fröccsöntött műanyag (egy-két másik márka esetében), mikor egy egyszerű farmer anyaggal ilyen nagyot lehet alkotni!  Néha a legegyszerűbb dolgok a legjobbak! És ez itt igaz is.
Ezt követően belül ugyan az az érzés fog el, mint kívül. Jól sikerült!
Kényelmes, nagyon! Pillanatok alatt találom meg a megfelelő üléspozíciót és kormány összhangot, ahogy igazán kényelmes vezetni. Itt még a kicsi, sportosnak kikiáltott kormány sem zavar, sőt átjön az érzés, de tényleg!
A használt anyagok minőségiek, finomak. Látszik itt nem kötöttek kompromisszumokat! Egyszerűen élvezet az autó! Persze olyan, hogy tökéletes nincsen (vagy csak nagyon ritkán), így itt is találtam egy – két apróságot, ami számomra zavaró volt, de végül is könnyen megszokhatóak.

Ilyen például, hogy a jobb oldali légbefúvó a dizájn miatt inkább az ölembe max a hasamra fújja a levegőt, sokkal feljebb nem. Hogy a start-stop funkciót csak a menüből elérve tudom kikapcsolni, egy szimpla gomb megnyomásával nem (vagy csak én nem találtam meg), vagy hogy a középkonzol túl szélesre sikeredett és ezért a nagy autóhoz képest mind a vezető ülésen, mind az anyós ülésen kicsit szűken érezzük magunkat.
De ezeket leszámítva (és azért lássuk be ezekkel meg lehet barátkozni) rendben van! Nagyon is!

Imádtam a könnyű vezethetőségét, a belső anyagok használatát, a kijelzők felbontását és a sok egyéb nyalánkságot, amit az autó kínál. Merthogy itt nem egyszerűen csak „jó” megoldásokkal találkozunk. Nem csak azt hozzák, amit a piac kíván, hanem még egy pici pluszt is adnak. Az anyagok minősége nem csak megfelelő, de az említett farmer anyag berakással leveszik az embert a lábáról. Az ülés úgy állítható minden irányba, amit csak a komolyabb márkáktól szoktunk meg. Nem csak simán masszírozós, hanem mindezt 6 különböző módon tudja gyenge, közepes és erős fokozaton (stílusosan az egyik elnevezése macska tappancs, amit imádni fogsz, ha kipróbálsz).

A kijelző felbontása kellően kifinomult, megfelelően működik minden alkalmazás (még mirror link funkció is megtalálható benne), de ezen túl megjelenését egyedire is szabhatjuk attól függően éppen mi passzol a leginkább vezetési stílusunkhoz.
Méreteit tekintve az autó megfelelő hellyel rendelkezik még az említett szűkös első sor kialakítását tekintve is. Ezt lehet csak a sportosság miatt igyekeztek odatenni.
A váltó megfelelően precíz és könnyen találsz meg minden fokozatot. Kíváncsi lennék milyen lehet automatával vezetni, biztosan lenyűgöző.
A hangzás megfelelő, nincs az az érzeted, hogy ennél több kell egy autóba. Amúgy sem ezzel vagy elfoglalva, hanem a macskatappancs masszírozással (jó, van aki az ezt lehetővé tevő motor hangjával, de ezt esküszöm csak Ő hallja).

Egy szóval rendben van!

Lássuk milyen számok tartoznak a nagymacska mellé:

Főbb paraméterek (gyár által megadva):
Típus: Peugeot 3008 2,0 BlueHDI Allure
Üzemanyag: dízel
Hengerűrtartalom: 1997 cm3
Hengerek száma: 4
Teljesítmény: 110 kW / 150 LE
Váltó fajtája: manuális, 6 fokozatú váltó
Tömeg: 1425 kg
Fogyasztás (városban): 5,1/100km
Gyorsulás (0-100 km/h): 96mp
Csomagtartó: 520l

Menetdinamikában sem szenvedünk hiányt, épp úgy, mint a korábban megemlített, kifinomult megoldások tekintetében. Talán az egyetlen itt felróható negatívuma az autónak, hogy a súlyelosztását tekintve nem tökéletes, így egy hirtelenebb gázadás esetén rögtön elkapar az autó.

Mindezt leszámítva csak jó dolgokról tudok beszámolni. Végre egy autó a Peugeot-tól, ami nem hagy bennünk űrt és ami érdemes arra, hogy magasabbra emelje a márka megítélését, mint ahol most tart.

És ha azzal jöttök nekem, hogy: igen, de megbízhatóság tekintetében erős kételyek vannak bennetek, akkor elárulom, hogy a márka annyira hisz a javított minőségben, hogy modelljei mellé full service csomagot kínál elérhető áron, ami az adott futamidő alatt felmerülő minden szervizköltséget fedez. Igen, még a fékbetétekét is, függetlenül attól mennyit használunk el belőlük. Egy szóval kicsi a kockázat!

Ha nem ragaszkodunk a prémium márkákhoz, vagy csak szeretnénk kipróbálni, vagy feleségünket egy jó autóval meglepni, csak ajánlani tudom! Higgyétek el, itt nem lesz csalódás! És biztos vagyok benne, hogy a hálálkodás sem fog elmaradni..  

És hogy hogyan összegezném?! Imádtam, egyszerűen imádtam!

A gépkocsi értékelése általam (10es skálán): 8,0 pont.

Rólunk mondták

Átfogó szolgáltatások, kedves munkatársak, precíz adminisztráció. Nagyon korrekt cég, örülök, hogy őket választottuk.

Galambos Levente

Rijk Zwaan Budapest Kft.

Azért szeretek a Harummal dolgozni, mert minden kérésemnek próbálnak eleget tenni. Maximálisan pozitív a hozzáállásuk a problémáink leküzdésére. Tisztelnek és fontos ügyfélnek tartanak függetlenül attól, hogy hány autót használunk. Vásárlás után is felkeresnek és érdeklődnek. Folyamatosan figyelemmel kísérik autóink sorsát. Elmondhatom, hogy maximálisan kiszolgálnak bennünket.

Gaál László, Műszaki manager

Biotest Hungária Kft.

A Harum Zrt. elsődleges előnye a személyre szabott konstrukciók kidolgozásában rejlik, mely esetben nem a vevő alkalmazkodik egy jól megszokott mechanizmushoz, hanem maga a termék azonosul használójával. Ezen hozzáállás adja azt a plusz szolgáltatást, amiért őket választottuk.

Nith László, Managing Director

Nefab Packaging Hungary Kft.

Transparency creates honesty, loyalty.

Horváth Péter, VSM Sales Manager

SKF Svéd Golyóscsapágy Zrt.

Új partnerként nagyon köszönjük az elmúlt egy év professzionális, vevőorientált, kiemelkedően korrekt kiszolgálást!

Nigel Taylor

Dufon Antisztatikus Bt

Fel
Weboldalunk süti (cookie) fáljokat tárol a felhasználó gépén tárol. Ezek személyek azonosítására nem alkalmasak. Oldalunk használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Adatvédelmi tájékoztató. - Elfogadom