• +36 1 309 00 47

Oké-oké, tisztázzuk már az elején: VIKIAUTÓ és pont!

Évek óta nagy szerelem dúl köztem és a Q3-mas között. Hogy miért? Mert csak! (Egy nőtől ilyet kérdezni?  ) De summázva, mert SUV, de nem akkora traktor, hogy ne lehessen vele komfor-tosan közlekedni (főképp parkolni), dögös-csajos (ezt nem is kell tovább magyarázni), prémium-luxus (ezt is hagyhatjuk ennyiben) és Audi… Van még kérdés?
Szakmailag kevésbé tudom mögé tenni az ész-érveimet, mint eddig is, Máté fogja írni az „okos” tesztet én meg az emocionálisat. 

A Q3 szerelem nem első látásra öntött el, nem heves, nagy szenvedélyről beszélünk. Szép lassan, csendben alakult ki nálam, de annál időtállóbbá vált. Tudjátok van az a „most jó” érzés az életben. Egy csúcsfelszerelt, automata Q3-ban a városi dugóban percek alatt átjön ez az érzés. Észrevétlenül kúszik be a bőröd alá a teljes elégedettség. Nem abból áll össze, amilye van az autónak, inkább abból, ami elmarad: nincs menetzaj vagy zsibbadt fenék. Nem jön be a forgalom zaja, nem hallod a csuklóst sziszegni. Nem katartikus robbanás, csak egy lassan elöntő érzés, ami átjár: most jó.

A Q3 nem tömegmodell, az Audi legkisebb SUV-ja mégis úgy piacvezető, hogy még mindig fél-millió alatt van a teljes értékesítése. De ezek itt csak számok, és el is dobhatunk minden okos érvet, szakmai tapasztalatot, mert ez itt semmit nem ér. Szóval 8 millió 41 ezer az indulóár a 150 lovas, kéziváltós 1,4 TFSI-vel fapadban. Innen néhány lépcsőfokkal feljebb a quattrós, automata váltós, kétliteres TDI-s a 12 millió alját verdesi. A kiváló, de alul kicsit ráérős, hétfokozatú DSG ebből hétszázezer. És ha kicsit megszalad a kezünk, gond nélkül össze tudunk konfigurálni egy 20 milliós „retikült”, Audi logóval az elején magunknak.

Az igazi luxus nem az, ha valaki megvesz valami drága dolgot. Az igazi luxus, ha valaki a drága dolgok közül is azt veszi meg, amelyik a legjob-ban tetszik neki, nem azt, ami a legjobban meg-éri. És csaknem húszmillió forintot kifizetni egy full-extrás Audi Q3-masért, egy olyan Audi szabadidőautóért, aminél még két nagyobb modell is van csak a márka portfólióján belül, na ez igazi luxus.

Az Audinál nem presztízskérdés a belső dizájn. Elfogadják, hogy sosem lesznek olaszok, nem viszik túlzásba, semmi csicsa, semmi bohóság (Istennek legyen hála ezért!). Legtöbbször szimplán kihozzák egyszerű eleganciával a belső tereket. Én szívem szerint javasolnám az Audinak, hogy szövet üléssel ne is forgalmazzák az autót, mert közönséges! (Prosztó a posztó!) Sajnos a tesztautónk belső tekintetében nem kényeztetett el, de belátom, hogy nekem nem könnyű a kedvemben járni.

Nyilván oldalakat lehet megtölteni a menettu-lajdonságokkal, meg motor / váltó felhozatal és azok kombinációinak boncolgatásával. Nem teszem, bocs. Nélkülem is bárki gond nélkül megtalálja a saját ízlésének valót. Ami nekem fontos, az autó jól megy, az automata váltó is-ten ajándéka, stabilan kanyarog, az ülésben tart minden körülmények között. Kényelmes a ka-romnak, lábamnak, hátamnak. A multikormányról mindent vezérelhetek. Köny-nyen fordul, egyszerűen parkolható, jó kilátást biztosít minden irányban. Egy javaslat még: pa-noráma tető nélkül egy tapodtat sem!

Nem, nem, nem és nem éri meg, racionálisan gondolkozva semmiképpen sem, ezen kár is vitatkozni, ezek a tények. DE! Ez a Q3 annyira, nem tudom szebben mondani, Q-rvajó autó így, ahogy van, hogy ha valakinek van húszmilliója kocsira és elég neki ez a méret, tutira bol-dogabb lesz benne, mint két Octaviaban lenne, amit ennyi pénzért vehetne  Nem, valóban nem okos döntés. De VATEVÖR!!
VIKIAUTÓ és pont!

Rácz Viktória

Filozófiánk

  • Szakértő gondoskodás
  • Biztonság
  • Költséghatékony megoldás
  • Elkötelezett, megbízható partneri viszony immáron 15 év

hírlevél feliratkozás

Fel
Weboldalunk süti (cookie) fáljokat tárol a felhasználó gépén tárol. Ezek személyek azonosítására nem alkalmasak. Oldalunk használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Adatvédelmi tájékoztató. - Elfogadom