• +36 1 309 00 47

Egy csapat…Két kolléga… Egy autó… Két nézőpont… HOLLÓ vs. RÁCZ

Kicsi aranyos és nagyon - nagyon csajos!

Mit tudtam eddig az Audi Q3-ról? Hogy létezik! És hogy az Audi márka legkisebb SUV-ja egészen az idei évig, mikor is bemutatták a Q2-t. De kézre keríteni, tesztelni még nem volt lehetőségem. Persze ha már magát a márka nevét meghallom, tudom sok baj nem érhet minket, maximum a bankszámlánk egyenlege mutat majd markánsan kevesebbet. De a prémium márkáknál ez már csak így megy.

Az autóra senkinek egy rossz szava nem lehet! Pici, van kisugárzása és tökéletes a feneke (ahogy egy igazi hölgyhöz illik)! Az egész olyan dögös. Bejön és kész!
Szóval nem is kellett sok, hogy megkaparintsam magamnak és kicsit csavarogjak vele, tesztelgessem a városban és azon kívül.

Első benyomás: Tényleg dögös! Tetszik pedig még csak a parkolóban láttam. A kockás (kicsit retro) üléshuzat pedig egyszerűen levett a lábamról. Ezt imádom! Ilyet utoljára az I-es cabrio Golfban láttam.

Szóval gyorsan bepattanok és indulok. Jön a következő csajos tulajdonság, ugyanis finoman jelez, ha valamit nem úgy csinálok, ahogy azt szeretné (vagyonvédelmi rendszer). Ezt még párszor megteszi, majd jön az iszonyatos hiszti! De valahol jogos, mert én voltam a béna! 

Miután túllendültünk a kezdeti nehézségeken és van időm kicsit alaposabban szemügyre venni az autó belsejét, ráeszmélek, hogy mennyire bejön nekem ez a minimál design. Igaz Audiék nem voltak annyira merészek, mint a Svédek, de nincs is az autóban egy fél LED tv, ami a többi funkciót helyettesíti.

Ötletes megoldásokkal van tele, úgy mint:
• a digit klíma, ami manuálisra hasonlít
• a tökéletesen átlátható, de minimalista fejegység
• vagy a jól bevált és megszokott Audi műszeregység és multikormány

Ugyanakkor az autóban ülve a térérzetem nem túl nagy. És bár szeretem a szűkös autókat (sportautók) de lássuk be hiába jön be az autó, ezt nem nekem tervezték! Sokkal inkább csajos autó. Olyan kis aranyos, rohangálós. Ami elég masszív ahhoz, hogy megvédje párunkat, ha baj van. Olyan, amivel nem mész ki aszfaltot szaggatni a hajógyárira, de tökéletesen jól és biztonságban érzed benne magad.

Ahogy elindulok az autóval a korábbi érzéseim egyre jobban felerősödnek bennem. Nem egy vadállat az autó, főleg nem „D” fokozatban. Rendesen el kell gondolkodnom, hogy egy éles kereszteződésben mikor induljak neki. Azt a másfél tonnát meg is kell mozdítani, így ez valahol érthető! Viszont nem is vagyok az ennyire nyugodt közlekedéshez szokva, így gyorsan megteszek mindent az autó feltüzelése érdekében. Vagyis jöhet az „S” fokozat és a vezetési stílust is „Dynamic”-ba teszem. És meg is érkeztünk! Az autó épp azt nyújtja amit kell!

Lehet picit többet fogyaszt, de nagyon élvezhetővé válik a vezetése! És különben is, az SUV-k nem az alacsony fogyasztásukról híresek!
Viszont nagyon kellemes érzés vezetni. Minden Audisan egyben van benne! A felhasznált anyagok minősége kiváló. Az illesztések tökéletesek. Egyszóval minden rendben van.
Nagyon panaszkodni nem is tudok, csak sanda mosoly kanyarodik az arcomra. Ülök, vezetek és élvezem mind azt, amit ez a márka nyújt számomra.

Talán az egyetlen, amivel kötekedni tudok, az az S-Tronic váltó karja. Ez nem tetszik, és véleményem szerint nem illik az amúgy harmonikus összképbe. Lehet itt még gondolkodni kellett volna egy jobb megoldáson.

De hagyjuk is ezt… Illetve legyen ez a legnagyobb bajunk az autóval kapcsolatosan…

Miután eleget autókáztam és megállok pihenni, eszembe jut, hogy vessek egy pillantást a csomagtérre, mert manapság már az is számít. Nos, azt kell mondjam, itt sem erőltették meg magukat a német mérnökök. A csomagtér épp akkora, hogy egy sporttáska vagy egy átlagos hétvégi bevásárlás elfér benne (csak vigyázzunk, ha ilyet veszünk az asszonynak, nehogy célzásnak vegye).

Persze nem is kell több, ha az ember csak városi autónak szánja a Q3-at.

De az biztos, hogy ezzel a kis SUV Audival a svájci Alpoknak már nem zuhannék neki, még akkor sem, ha egyébként az Auditól jól ismert quattro hajtás biztosan minden helyzetből kisegítene. Egyszerűen ehhez kevés az autó. Inkább térben, mint tudásban...

Technikai oldalát tekintve mindent tud (vagy rendelhető) az autó(hoz) és mindent a német precizitással és tökéletességgel megalkotva. Nem nagyon tudtam olyat mondani, amit hiányolnék vagy zavar, hogy nem elérhető ebben az autóban. De azt hiszem ez annyira nem is meglepő, mert van pár családtag, ahonnan örökli/átveszi az újításokat.

Hogy kellene-e nekem ilyen? Nem! De a nagyobb (férfiasabb) testvérei már annál inkább!
Hogy vennék-e ilyet a páromnak? Ha megtehetem, mindenképpen! És milyen szép kis alkalom lenne…

Összegezve:

Kis városi vagány autó, ami kellőképpen képes hatni érzelmeinkre. Épp úgy, mint egy igazi nő!
Nem dobom hanyatt magam egy – egy újítástól benne, de nem is ezt várom el! Kellően megbízható és biztonságban tartja utasait. Nem vagyok benne biztos, hogy kell ennél több. Maximum egy nagyobb verzió a papa számára, hogy legyen mivel messzebbre is utazni… 

A gépkocsi értékelése általam (10es skálán): 8,0 pont.

Holló Máté


Főbb paraméterek (gyár által megadva):

Típus: Audi Q3 1,4 TFSi Quattro S-tronic
Üzemanyag: benzin
Hengerűrtartalom: 1395 cm3
Hengerek száma: 4
Teljesítmény: 110 kW / 150 LE
Váltó fajtája: 6 fokozatú automata
Tömeg: 1480 kg
Fogyasztás (városban): 7,7l/100km
Gyorsulás (0-100 km/h): 8,9mp
Csomagtartó: 460l

Filozófiánk

  • Szakértő gondoskodás
  • Biztonság
  • Költséghatékony megoldás
  • Elkötelezett, megbízható partneri viszony immáron 15 év

hírlevél feliratkozás

Fel
Weboldalunk süti (cookie) fáljokat tárol a felhasználó gépén tárol. Ezek személyek azonosítására nem alkalmasak. Oldalunk használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Adatvédelmi tájékoztató. - Elfogadom