• +36 1 309 00 47

Íme a puffasztott-Focus, a családosok vagy az utazni vágyó baráti kör álma…

Mivel én ez utóbbi széles tábort gyarapítom barátaimmal, komolyan sajnálom, hogy nem egy évvel ezelőtt kaptam meg tesztelni a C-Max-ot, így lehet, kényelmesebb és kevésbé kalandos utam lett volna a csajokkal Krakkóig. Öt barátnő, egy 7 személyesben, teljes menetfelszereléssel, 400 km, több mint 7 óra alatt. Nem akarom részletezni, elég legyen annyi, hogy én soha többet nem hiszem el a guglitérképnek, hogy az egyenesen át a leggyorsabb út. Aki valaha végig szenvedte az E77-es utat, tudja miről beszélek, aki még nem, az csak komoly kalandvágyból tegye, vagy egy hasonló méretekkel és kényelemmel rendelkező autóval. 

Kellemesen elnosztalgiázom az emlékekkel a fejemben, miközben körbejárom az autót. Azt leszögezhetjük, hogy az autó szürke és nem csak a fényezése miatt. Mondjuk végre az első fényszóróknak tisztességes formát tudtak adni, de sokkal több elemre nem is igazán emlékszik az ember, mert nem nagyon fog meg. A feneke egyenesen ronda, de a tolóajtós megoldás tetszik, csak kicsit fura, hogy kinyitás után túlnyúlik az autó hosszán. Szóval csak óvatosan a falig-tolatós parkolással, meg a laza mozdulatú ajtókirántással, mert lakatos lesz a vége. A jó hír az, hogy használat közben viszonylat ritkán kell nekünk nézegetni az autónk külsejét, akinek meg nem tetszik, az ne bámuljon át! Nyilván nem is annak a vásárlóközönségnek készült, akik nézegetni szeretnék az autót, hanem azoknak, akik használni. Ez az egész felpumpált kompakt kategória arról szól, hogyan lehet adott alapterületből kihozni a legnagyobb használati értéket. Aki ránéz egyből tudja, hogy „anya-autó”, minimum két gyerekkel a második, és egy Labradorral a harmadik soron. Nyáron a horvát tengerpart felé nyargalva a megpakolt, tetőboxos kombinkban csak irigykedve nézünk az Ő agyonpakolt, de mégis térben bővelkedő kompaktjuk után. Így is lehet utazni kéremszépen. Awwwww! Egyből el is fogott a vágyakozás egy kis kiruccanáshoz. (Csajok, ki ér rá? Őszi Prága? Hívjatok!)

Belső tekintetében is hozza a szokott Ford-os gombokat. Mondjuk ki, a dizájn sem feltétlenül a legerősebb oldala a kölnieknek. Ergonómia és funkcionalitás tekintetében most vagy én vagyok nagyon „szőke”, vagy ööööö… (Na ezt most ne boncolgassuk, mert szétszed a kritikus tömeg.) Először is nem találtam meg a motorindító gombot. Igen, bevallom, ez van… Mert hogy ott van az a helyén, csak valahogy mégsem. A vezetési pozíciómban ülve egyszerűen nem látszik. Kitakarja a kormány és olyan szögben fekszik, a kezemre szinte merőlegesen, hogy ott sosem keresném. Na mikor ezen a problémán sikerült túllendülni, jött a következő akadály. Mint tudvalevő a gyengém a napfény / panoráma tető. Mindegy, hogy milyen, csak legyen, mert szeretem azt a plusz nyitottság érzetet, amit ad. A C-max-ban ebből nincs hiány. Igen ám, csakhogy az üveget takaró rolót nem tudtam működésre bírni. Az istennek sem akarta! Majd mikor már minden irányba kezdtem mozgatni a „nyitógombot” jött a nagy „Hoppácska!” felismerés. Ez bizony fordítva működik! Nem elölről csúszik hátra, mint minden „normális” roló, hanem hátulról jön előre, ebből fakadóan a gombot is ellentétes irányba mozdítva kell használni. Na ezen a ponton már kezdtem nagyon „szőkének” érezni magam. Elképzeltem, ahogy kívülről kinézhetett a szitu: - Beül a csaj, 10 percig tapogatja az autót, már behasal a műszerfal alá, majd nagy nehezen beindítja, majd jön a körömpolírozás a tetőkárpiton. Na de ne higgyétek, hogy a furaságok itt véget értek. A 170 cm-emmel nem vagyok igazán magasnak mondható. Az ülésemet szerencsére kényelmes pozícióba, két mozdulattal be tudtam állítani (legalább ezzel nem égettem magam tovább), azonban ebben a helyzetben nem érem el a média-vezérlő „polcot”. Vagyis elérni még csak-csak, de nem látom, hogy melyik gomb micsoda, ugyanis egyszerűen alacsonyabban ülök, mint ahogy a gombok vannak és felfelé kell nyújtózkodnom az ülésből, hogy lássam mit csinálok. Na most ez állóhelyzetben is nehézkes, vezetés közben (becsatolva) egyenesen lehetetlen. A szerencse az, hogy a kormányról is vezérelhető, de ettől még bosszantott.

Vezetési élmény tekintetében nekem tetszett. Bár manuális váltós volt, nagyon könnyen kapcsolható, kényelmes kuplung fogással. A 6 sebességgel rángatás-mentesen lehetett haladni. A háromhengeres megoldás a vezető ülésben nekem sem előnyt, sem hátrányt nem jelentett. Biztos van, aki érzi a különbséget, de nekem így volt jó, ahogy volt. A tartóssága miatt meg aggódjon „Apa”, ez nem az én dolgom. Fogyasztás tekintetében 8 liter körül jártam vele, de figyelembe véve az adottságait, szerintem ez nem sok.

Tele a piac modern, dizájn-plafont verdeső, szuper elektronikai megoldásokkal bíró, helyettünk vezető autókkal, de ez egy családi kompakt és nincs is rá szüksége, hogy több akarjon lenni. Belefér a család kutyástól-nagyistól-mindenestül, elvisz suliba, munkába, edzésre, klarinét órára, hétvégi meccsekre, tengerparti nyaralásra. Most őszintén, hát mi mást kéne még tudnia?!

Naugyehogyugye… 

Rácz Viktória

Rólunk mondták

Öt év szünet után indítottuk újra vállalkozásunkat. Ismét „A HARUM”-ot választottuk. Korrekt, pontos, gyors ügyintézés és barátságos ügyfélkapcsolat, toleráns probléma kezelés jellemzi csapatukat. Hálás köszönet érte.

Takács Antal ,Szilágyi Gábor

TA&SZ- Log Kft.

Induló cégként kiemelkedően fontos számunkra olyan megoldások felkutatása, olyan partnerek megtalálása, akik minden egyéb, nem profilunkba vágó feladatot megoldanak helyettünk. Ehhez találtunk autóink esetében remek segítőtársra a Harum csapatában. Korrekt, gyors ügyintézés és barátságos ügyfélkapcsolat, toleráns problémakezelés jellemzi Őket. Köszönet érte.

Kotrik László, Ügyvezető igazgató helyettes

Halház Kft.

A Harum tapasztalataink szerint igen rugalmas, vevőorientált csapat, akik gyors segítségére, és precíz munkájára minden esetben számíthattunk.

Novai Éva, Pénzügyi vezető

Spotless Hungary Kft.

A Harum Zrt. hozzáállásából szeretnem kiemelni, azt a tényt, hogy alkalmazkodnak a jövő kihívásáihoz, környezetvédelem, selfcare csatornák erősítése, stb... Emellett azonban, hála az égnek, nem felejtik el a személyes kapcsolattartást sem, amely kulcsszerepet játszott abban, hogy cégüket választottam.

Visky Máté

Segítőkész, korrekt, rugalmas. Ezek a Harum flottakezelési szolgáltatásainak főbb jellemzői. Köszönet érte.

Ádám Gábor, Ügyvezető

Comfort s.r.o. Szlovákia

Fel
Weboldalunk süti (cookie) fáljokat tárol a felhasználó gépén tárol. Ezek személyek azonosítására nem alkalmasak. Oldalunk használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Adatvédelmi tájékoztató. - Elfogadom