• +36 1 309 00 47

Egy csapat…Két kolléga… Egy autó… Két nézőpont… HOLLÓ vs. RÁCZ

Az ész érvek diadala az érzelmek felett…

Hogy szeretnék-e ilyen autót? Határozottan nem!!
De jelenleg nincsenek gyermekeim és még a feleségnek valót is csak keresgélem…

Tehát még nem hoz lázba a 3. üléssor, a hatalmas belső terek és nem török ki örömkönnyekben egy, a kategória átlagot bőven felülmúló csomagtartómérettől sem! Nem akarok babakocsit összecsukás nélkül belökni a csomagtartóba (családbarát verzióban gyereket előtte eltávolítva a babakocsiból) és az sem célom, hogy 3 Tesco-s bevásárlókocsi tartalma könnyedén elférjen a puttonyban.

Számomra inkább az a kedves, ha 2 főnél több nem fér el benne, ha beülve nem tudod levenni a kabátodat, ha hátsókerék hajtással rendelkezik és az autó a lábam minden apró mozdulatára reagál és azt megfelelően át is viszi az aszfaltra.

Ez az autó nem ilyen! Sőt ezen paraméterek egyikét sem tudja, de nem is szeretné és nem erre lett kitalálva!
Viszont az első bekezdésben leírtakon kívül bőven ráillenek a következő jelzők: praktikus, tágas, „állítólag” gazdaságos, jól pakolható, nem feltűnő, elérhető!

Családosként kell ennél több? Hidd el, hogy nem!

Autóvásárlás előtt állsz a feleséged részére? Válaszd ezt és lekenyerezed vele a feleséged egy életre, de legalábbis amíg működik, addig biztosan.
Az már egy másik kérdés, hogy a most divatos ezres, 3 hengeres benzin motorok meddig muzsikálnak.. Itt már a gyárak sem mernek nagy számokat mondani, véleményük szerint ennek élettartama 240e km. De azért ne lepődj meg, ha ennél kevesebb, mert „erős igénybevétel”-nek volt kitéve az autód. Végül is minek a másodlagos piacra tervezni, van így is elég használt..

Az autó kívülről „szép” és rendelkezik minden kötelező Ford-os ívvel és elemmel. Szinte ki sem tűnik a Ford palettájából (főleg, hogy van egy kicsi és egy nagytestvére is), inkább csak egyszerűen úgy néz ki, mint egy felfújt Focus.

A kivitelezés tekintetében nagy ötlet a csúsztatva nyitható hátsó ajtó, melynek következtében kis helyen is igen kényelmesen pakolható az autó vagy szíjazható le a utolsó percig harcoló gyerek(alakulat) az ülésbe.

Külsejét tekintve sok rosszat nem tudok rá mondani, igaz túl sok kiugróan jót sem. Igazi „szürke egér” kategória. Semmilyen irányban nem lóg ki a tömegből. Tehát nem sok jellemzője van, ami a férfi szívet megdobogtatja.

Belsejét tekintve már egészen más a helyzet. No, nem azért mert rögtön beleszerettem, hanem éppen az ellenkezője. Számomra ez nagyon túlgondolt és futurisztikus. Túl csicsás, túlságosan látványosat és újat akartak csinálni a designerek, aminek következtében fontos funkciók és gombok teljesen értelmetlen és nehezen kezelhető helyre kerültek.

Kicsit olyan, mintha itt ütött volna be a cucc, amit a külső megálmodásához szedtek a srácok.
Az autó indító gombja a sztenderdtől eltérően más ívre került, így nem is megy a csukott szemmel indítás, csak a tapizás és keresgélés (idegesítő, ugyan akkor nosztalgikus, mert előhozza első közös moziélményünket a barátnőnkkel).

A központi egység vezérlő gombjai teljesen furcsa szögben, nehezen láthatóan és ez által egyértelműen elérhetően vannak kialakítva, így oda kell koncentrálni, hogy mit is szeretnénk csinálni (elvonva a figyelmet a vezetésről).

A külső tükröket behajtó gomb egy kis piszok a karfán, amiről nem tudjuk micsoda, csak tippeljük, majd a bátrabbak bevállalják, hogy megnyomják, történjen is bármi ezt követően. Hozzá teszem, fellélegzünk, mikor csak a tükrök csukódnak be és nem a segély vonalat hívjuk egyből.
Az ülésekben nehezen tudjuk megtalálni a megfelelő ülés pozíciót, ehhez türelem kell.

A gyári gumiszőnyeg folyamatosan beakad a pedálba, ezzel kellemetlen élménnyé téve a vezetést (10 perc után hátra kellett dobnom, hogy ne zavarjon).
De, hogy ne csak a negatívumokat soroljam, az 1 literes 3 hengeres motor (annak ellenére, hogy egyáltalán nem vagyok híve az ilyen pici motoroknak, főleg az ekkora autók esetében), kifejezetten jól, egyenletesen és csendben mozgatja az autót.

Annyira nem ezt várjuk a motor adatai alapján, hogy ez erőteljesen kellemes meglepetést okoz számunkra. Persze nem azt mondom, hogy irány a gyorsulási verseny, de városi közlekedésre kifejezetten alkalmas.

Mondanám, hogy legalább nem fogyaszt sokat, de hazudnék. Nekem a gyár által megadott 6,4 literes városi fogyasztás megközelítenem sem sikerült. Az én lábammal (nem mondom, hogy csiga, de nem is Fittipaldi-ként közlekedem a városban) ez az érték valahol 8 liter felett van.

Technikai újdonságok terén semmi különössel nem szolgál az autó, de nem is marad el a mai elvárásoktól. Mindent lehet bele rendelni, ami a mai kor követelményeinek megfelel, így a tolatókamera, a panoráma tetőablak, vagy a láb mozgatására nyíló csomagtér ajtó, stb..

Persze azt hozzá kell tegyem, hogy nem mindent sikerült az átlag ember elvárásai alapján megvalósítani. Így például a tolatókamera picit nagyobb szeletet mutat az autóból az indokoltnál (legalább mindig tudjuk, hogy a saját autónkban ülünk), és a panoráma tető árnyékolója nem hátrafelé, hanem előre húzható el. Ez önmagában még jópofa is lenne, csak miután ennek következtében ellentétesen működik annak mozgatása a megszokottakhoz képest, így inkább idegesítő, mint megmosolyogtató.

Összegezve:

Kihúzva az egyenletből az érzelmeket és a vezetési élményt elmondhatjuk, hogy egy igazán praktikus autóról van szó, mely nagyobb vagy nagycsaládosok részére kifejezetten jól használható városi modell a maga rengetek praktikumával és pár furcsa megoldásával együtt.
Egyetlen baj van vele, a világ nagy részét az érzelmek irányítják és nem az ész érvek…

A gépkocsi értékelése általam (10es skálán): 6,5 pont.

Holló Máté


Főbb paraméterek (gyár által megadva):

Típus: Ford C-Max 1.0 SCTi 125LE Grand Titanium
Üzemanyag: benzin
Hengerűrtartalom: 999 cm3 (!!!)
Hengerek száma: 3 (!!!)
Teljesítmény: 92 kW / 125 LE
Váltó fajtája: 6 fokozatú manuális
Tömeg: 1493 kg
Fogyasztás (városban): 6,4l/100km
Gyorsulás (0-100 km/h): 12,3mp
Csomagtartó: 600l

Rólunk mondták

2005 óta dolgozunk együtt a Harum Zrt.-vel. Leasing-szolgáltatásuk felöleli a gépkocsik megrendelését, az üzembehelyezéshez szükséges műszaki és hatósági lépések lebonyolítását, valamint az esedékes szervizek, esetleges műszaki problémák és egyéb felmerülő kérdések kezelését a teljes szerződéses futamidő alatt. Számunkra ez azt jelenti, hogy egyetlen felesleges percet sem kell a személygépkocsi körüli teendőkkel töltenünk, ennek a munkaeszköznek a gondozását átveszi tőlünk a Harum, ezáltal maximálisan tehermentesítve bennünket. Reméljük, hogy együttműködésünk a jövőben is mindkét fél további megelégedésére alakul.

Dr.Ligethy Zsolt, ügyvezető igazgató

Wacker Chemie Hungary Kft.

Transparency creates honesty, loyalty.

Horváth Péter, VSM Sales Manager

SKF Svéd Golyóscsapágy Zrt.

Cégünk gépjárműveit a Harum segítségével üzemeltetjük. Példamutató segítőkészség, szakértelem és rugalmasság jellemzi őket. Tökéletes választás bármely vállalkozásnak.

Kalmár Péter, ügyvezető igazgató

Webtown-Informatika Kft.

A Harumnak köszönhetően a gépkocsival kapcsolatos valamennyi probléma lekerült a vállunkról. Segítőkész hozzáállásuknak és professzionális munkájuknak köszönhetően minden adminisztratív és szervizeléssel kapcsolatos terhet levettek a vállunkról. Mindenkinek ajánlom őket.

Dr. Kovács Balázs, ügyvezető igazgató

KÖZBESZGURU Kft.

A Harumban egy igazi partnert ismerhettünk meg az elmúlt évek során, pont amire cégünknek szüksége van: ügyfélorientált, rugalmas, megbízható és rendkívül korrekt.

Kiss Balázs, cégvezető

Univar Magyarország Kft.

Fel
Weboldalunk süti (cookie) fáljokat tárol a felhasználó gépén tárol. Ezek személyek azonosítására nem alkalmasak. Oldalunk használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Adatvédelmi tájékoztató. - Elfogadom