• +36 1 309 00 47

Egy csapat…Két kolléga… Egy autó… Két nézőpont… HOLLÓ vs. RÁCZ

Sokat gondolkoztam azon, hogy mit is írhatnék erről az autóról… Mindeközben elütöttem az időt annak a pár műszaki adatnak az összeszedésével (cikk vége)!

Majd rájöttem, hogy teljesen feleslegesen szedtem össze az adatokat, mert az ilyen típusú autóknál ez senkit nem érdekel!

Nem foglalkozol vele, hogy egy Porsche 911 turbo S-be egy fogkefe berakása is gondot okoz. Nem foglalkozol vele, hogy a családot (főleg az anyóst) nem tudod elvinni vele a vasárnapi misére (még örülsz is neki, hogy van kifogás)! És az sem érdekel, hogy az autóból történő ki- és beszálláshoz Csollány Szilvesztertől kell órákat venned.

Itt csak az érzések számítanak! Csak az az egy érdekel, hogy ha már kifizettél rá több mint 17 milliót (mert ennyibe kerül), akkor azt élvezd is ki rendesen. Akkor úgy tekintsenek rád, mint akinek bejött az élet! A csajok vágyakozó pillantásokkal jelezzék Neked, hogy szívesen helyet foglalnának melletted! Ez erről szól! Nem másról.. És ezt nagyjából hozza is az autó.

Nem mondom, hogy nem láttam még szebb vagy gyorsabb sportkocsit. Azt sem állítom, hogy ez a sportautó mindenben eltérne az eddigiektől és valami átütőt alkotott volna a Lexus.

Még ha csak a nagyon szűk konkurenseket tekintem (pl: BMW M, Audi RS, Mercedes AMG, stb..), akkor is szemezgethetünk bőven. Mert ugye a világ az érzésekről szól és ezt már jó régen az autógyártók is felfedezték és megalkották ezt a kategóriát, aminek vannak is rajongói szép számban.

A Lexus RC 200t-t nem azért vesszük, mert ezzel akarunk munkába járni.

És az sem érdekel minket, ha amúgy „csak” egy Renault Thalia-ra futotta (bár ez a párosítás felettébb ritka) a munkába járásra. Csak álljon egy ilyen a garázsban.
Egy szóval az érzések dominálnak! És ezt hozza is. Személy szerint azt gondolom, hogy az autó orránál és faránál túlságosan is szabadjára engedték a designereket. Szerintem ez sok! Szebb formákat lehet elérni, ha itt-ott kicsit visszaveszünk. De ez az én véleményem.

Hasonló az érzésem az autó belsejével kapcsolatosan is. Mesterien finom és precíz belső tér fogad minket, majd beülve hirtelen rátekintünk a központi műszeregységre és elfog minket egy kis hiányérzet. Mintha egy teljesen másik autóból örökölt középkonzolt kapott volna az RC (hozzá teszem, ez az érzésem nem csak az RC, de szinte az összes Lexus esetében megvan).

A vezetési élmény összességében jó! Kellemesen feszesek az ülések, azokat tökéletesen meg lehet találni a megfelelő vezetési pozíciót. A kormány és az egyéb műszerek megfelelő távolságb an helyezkedek el, minden kézre áll. Első pillanatra egy kicsit szűkös érzés fog el minket az autóba ülve - a bordó bőrülések és a fekete tetőkárpit erre rásegít - de nem is várunk mást egy ilyen autótól.

Nem ezzel akarunk 2 hetes családi vakációra menni, amibe a nagyszülők is bele tartoznak (leginkább egyáltalán nem akarunk ilyen vakációra menni, de ezt most hagyjuk is..).
A vezetési élmény hasonló! A 2 literes turbós motor és a 245 LE nem mozgatja rosszul az autót, de nem ezzel megyek ki a hajógyárira gyorsulni, ahol az ezres Suzi a slick gumikkal ronggyá ver.

Ha nagyon szeretnénk, hideg gumikkal egy – egy kanyarvétel közben még izgalmas perceket is okozhatnunk
magunknak, bár ehhez tényleg nagyon akarni kell!! Bemelegedést követően a mai modern technikáknak köszönhetően a kocsi megfoszt minket ezektől az örömöktől. Már – már kicsit unalmassá is válik annak vezetése és izgalmat maximum a fogyasztásmérő mutatója okoz számunkra, mert az bizony könnyen 12 liter felé szökken.
Belül a motor hang kellemes, de kicsit kiábrándító, mikor a hanggenerátort lekapcsoljuk és meghalljuk a valós hangját az autónak. Ebben azért fejlődhetne bőven!
Picit hasonló érzés fog el a Lexus Mark Levinson HiFi rendszere kapcsán. Nem szól rosszul, de hallottam már más autóban jobb gyári hangzást.

Szóval összességében az autó minden egyes pontján az az érzés fog el, hogy jó autó, de lehetne jobb is. Valószínűleg én vagyok túlságosan maximalista és az átlag vásárlónak ez így elegendő, de ha valami igazán jót szeretnénk, akkor akadnak kételyeim ezzel kapcsolatosan.

Persze ez a világ (mint azt a cikk elején is említettem) az érzésekről szól és nem a racionalitásról vagy a komfortról. Azt pedig lássuk be, hogy az érzéseket egészen jól hozza.
Az autóban ülve azt is elfelejtjük, hogy a külsején egy-két idomot túlgondoltak, az sem tűnik fel, hogy messze nincs olyan hangja az autónak, mint azt mi belülről halljuk.
Egyedül az a kellemes érzés fog el minket, hogy egy igazán férfias sportautóban ülünk! Hogy miénk a világ és minden egyes lámpánál a szomszéd autóból irigykedve áttekintő férfiak pillantásaitól csak egyre nagyobbra dagad a mellkasunk.

Sanda mosollyal vesszük tudomásul, hogy minden egyes feltűnően dekoratív hölgy, aki szembejön osztozna velünk ezeken az örömökön.. De az igazi boldogságot az jelenti számunkra, hogy ezeket a pillanatnyi örömöket felül múlva, a hazaérést követően egyetlen ember (néha több és családnak becézik) vár a lakásban, hasonlóan kellemes percekkel megajándékozva minket. 

Mert mondjuk ki! Ez a világ sajnos a látszatról és a sznobizmusról szól!
Ebben tökéletes helye van az ilyen autóknak is és ezt tökéletesen hozza a Lexus RC is. Sőt 20 millió alatti árával picit ki is tűnik ebből a tömegből! Összességében nem rossz autó! Vezetni is jó élmény, bár ha a bekerülési árakat nem tekintjük (ugye ilyet ritkán tesz az ember), akkor elképzelhető nem ezt választanánk ebben a kategóriában. De az árak ugye mindig számítanak, így a Lexus RC 200t is jó esélyekkel indul a nagyközönség előtt.

A gépkocsi értékelése általam (10es skálán): 8,0 pont.

Filozófiánk

  • Szakértő gondoskodás
  • Biztonság
  • Költséghatékony megoldás
  • Elkötelezett, megbízható partneri viszony immáron 15 év

hírlevél feliratkozás

Fel
Weboldalunk süti (cookie) fáljokat tárol a felhasználó gépén tárol. Ezek személyek azonosítására nem alkalmasak. Oldalunk használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Adatvédelmi tájékoztató. - Elfogadom