• +36 1 309 00 47

Kia Optima

A nagy limuzinok közé vágyó elegáns középkategóriás. Az előd sikereit hozó erényeket megtartva, de friss márkaarculaltot teremtő formával készül hódítani az új Kia Optima.

Jött, látott, engem meggyőzött…

Első ránézésre pusztító ez a test, egyetlen kacér pillantásával megdobogtatja a szíved. Mondják róla, hogy visszafogott, de ezen már akkor nevetettem, mikor Kovács Miklós még csak papírra vetette az új Optima sziluettjét. Nem arra tervezték, hogy beálljon az unalmas „D” sorba, a tipik cégautók közé, amikből ha kiszállsz, mindenki tudja, hogy nem te vetted, hanem munkakörödhöz járó használati eszköz. Szóval, aki továbbra is bele akar olvadni a szürke limuzinok világába, vagy szándékosan kerülné a feltűnést, ne az Optimát válassza.

Peter Schreyer óvó felügyelete alatt formálódó autó az egyik legfontosabb modell a Kia választékában, bár eddig főképp az Észak-amerikai piacot hódította, de reméljük Európában is erősödni fog.

A karosszéria arányaiban változatlan, megmaradt a csipetnyi sportossággal fűszerezett funkcionalitás, de a méretek (tengelytáv) némileg változtak, amelyek tágasabb, kényelmesebb utasteret eredményeztek, valamint nagyobb lett a csomagtartó is, illetve a személyes kedvencem: igazán dögösre húzták a tetővonalat, amely hatalmas, hátranyúló panoráma üvegtetőt rejt, melyen a betóduló fényáradatot a hátsó ülést elfoglalók is élvezhetik. A másik nagy kedvencem a nagyon karakteresre sikerült orrkialakítás (a gyártó által tigrisorrnak hívott hűtőmaszkkal), valamint az egészen hátra-felfele húzódó fényszórók, amelyek a Bi-Xenonnal kiegészítve pazar látványt nyújtanak!! Nagy hangsúlyt fektettek a zaj- és rezgéscsökkentésre is, plusz burkolatok, extra szigetelések tompítják az eddig joggal kifogásolt zavaró zajokat. Teljesen megújult az utastér is. Nem mondom, hogy ugyanakkora hatást gyakorol rám, mint a külseje, nem jön a „HŰHA” érzés, de összességében csalódást sem okoz. Jó minőségi anyagokat használtak, a burkolatok puhák, bár próbálják a bőr látszatát kelteni, de tudjuk, hogy igazából minden műanyag, maximum egy kis alá-szivacsozást kapott itt-ott néhány felület. Látványra amúgy egyáltalán nem néz ki rosszul, nem érezzük azt, hogy „olcsó” lenne a kialakítás. A csúcsmodellhez rendelhető gyémántmintás varrású ülések gyönyörűek. Ennél már csak a Citroen DS5-ös óraszíj mintázatú ülése tetszett jobban. A belső tér kialakításánál érezhető, hogy bár ez egy középkategóriás autó, azért a tervezők próbáltak minél jobban közelíteni a luxusautóknál megszokott formákat, kezelő-felületeket. Gondolok itt például a korábban már említett műanyag-bőr megoldásokra, melyeket elegáns él-varrások díszítenek. A funkcionális kezelőszerveket átcsoportosították és újra gondolták, így egy egyszerűbben és kényelmesebben használható gombsort kaptunk, ami ez által még dizájnban is emel az autó fényén.

Elektronikában maximálisan hozza a mai kívánalmakat: sávban tartó elektronika, követő tempomat, holttérfigyelő, gyalogosérzékelő vészfékező, táblafelismerő, automata refilevevő, 360 fokos körbekamera, első-hátsó ülésfűtést, az első ülésekhez pedig még szellőztetést is találhatunk. Plusz drót nélküli telefontöltő, de ennek használatát én nem nagyon erőltetném senki helyében. Az én telefonomat speciel nem kezdte el tölteni, de legalább olyan forró lett tőle, hogy féltem, ráolvad a tok is. A zenei élményről a Harman Kardon rendszer gondoskodik, ami nekem picit csalódás volt, azt reméltem nagyobbat szól, de lehet, hogy csak az én zenéimet nem szerette .

Ami számomra igazán negatív volt, az viszont az automataváltó, amely az hagyján, hogy nagyon lassan kapcsol, de az egyik fokozatban túl lomha, a másikban „idegbajos gázpedálos” üzemmódba megy át. Grrrrr…

Motorból egyelőre csakis 2,0 literes, változó szelepvezérlésű, de szívó benzines (163 LE, 196 Nm) és egyetlen dízel (141 LE, 340 Nm) választható. A kínálat az év folyamán tovább bővül: lesz konnektoros hibrid, kombi, GT és GT Line kivitel is. Mindegyiket izgatottan várom, hogy tesztelhessem!  (Köszi Balázs előre is!)

Rácz Viktória

Filozófiánk

  • Szakértő gondoskodás
  • Biztonság
  • Költséghatékony megoldás
  • Elkötelezett, megbízható partneri viszony immáron 15 év

hírlevél feliratkozás

Fel
Weboldalunk süti (cookie) fáljokat tárol a felhasználó gépén tárol. Ezek személyek azonosítására nem alkalmasak. Oldalunk használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Adatvédelmi tájékoztató. - Elfogadom