• +36 1 309 00 47

Két kolléga… Egy autó… Két nézőpont… HOLLÓ vs. RÁCZ

Az elmúlt napokban megkaptam pár isme-rősömtől, hogy túl terjengősek az általam írt tesztek és miután én szeretnék minden-ki kedvében járni, így tessék:

Egy lecsupaszított „csontváz” teszt a ma-ga valójában...

II. generációs kivitel, mely egyre inkább hasonlít annak a bizonyos amerikai már-kának a ..deo típusához (ezt le sem tagadhatná).

Előnyök: Sokat változott a I. generációs modellhez képest. Inkább belső kivitelben és anyagminőségben, mint külső megjelenésben. Mind a felhasznált bőr, mind a különböző anyagok (nem tartozik ide a műszerfalat borító műanyag – erről részle-tesen a hátrányoknál) minősége és kiala-kítása sokat lépett előre. Erősebb lett a motor (erre nagy szükség volt). Bár erő-ben épp csak pár lóerővel, de érzésre sokkal többel. Megkapta a KIA saját - DCT elnevezésre keresztelt – automata váltóját. Ez menet közben kellemesen végzi a dolgát, különösebben rosszat mondani nem tudunk róla (kivéve indulás). Első üléssor tágas. Sportos, dinamikus, szép külső megjelenés. Felszereltségét tekintve számos extrával ellátott, mai kornak megfelelően minden lényeges és izgalmas kiegészítő elérhető (Start/Stop, önparkoló elektronika, indukciós töltő, sávtartó elektronika, stb).

Hátrányok: Motorikusan még mindig gyenge a piaci átlaghoz és elvárthoz ké-pest. Nem megfelelő az összehangoltság a váltó és a motor között, így indulásnál a váltó kellemetlenül lassan reagál. Bizo-nyos kiegészítők nem megfelelően mű-ködnek (indukciós töltő). Kivitelezési hiá-nyosságok fedezhetők fel – hátsó hang-szórók takarása terén. Ne haragudjatok, de ezt nem tudjuk szó nélkül hagyni, illet-ve remélem, hogy csak az általunk tesztelt példányból maradt le egy takaró lemez és nem így kerül értékesítésre az autó.

Tehát az autó HiFi terén felszerelt és jó pár hangszóróval ellátott. Azonban a hátsó kalaptartóba elhelyezett hangszórók membrán része a csomagtartóba lóg be, ami ott lett hagyva a maga valójában mindenféle takarás nélkül. Komolyan mondom, ilyet utoljára az „ezerötös” öcsiben láttam. Arról nem is beszélve, mikor a nagyi egy parasztlengővel behajítja a hétvégi wellnesshez össze-készített 20 kilós bőröndöt, ami azzal a  lendülettel szabadít meg minket a hang-szórótól. Szóval ezzel illene valamit kez-deni. A hátsó üléssor fejtér tekintetében az autó formája miatt kicsi szűkös, ezt már az ilyen modelleknél megszokhattuk. Az aktív kormányzásról (sávtartó elektronika) úgy érezzük, néha dolgozik - néha nem, így csukott szemmel nem bízzuk rá az autót. A műszerfalat takaró műanyag borí-tás … Jaj, hogy is fogalmazzak?! … Nem rossz, nem rossz! De a jó nagyon nem ilyen! Bocsánat, nincs rá más kifejezés és nem teljesen értjük, hogy minek kell egy önmagában gusztusos és jó minőségű műanyagot, varrott bőrnek álcázni és ez-zel tönkretenni az egészet.

Vezetési élmény: Összességében, a lassú indulástól eltekintve az autó hozza azt a kötelezőt, amit ebben a szegmens-ben el lehet várni tőle! Nem azt mondom, hogy fékezhetetlen sportautó amiből re-megő kézzel szálltam ki és nem akartam mást az autó közelébe engedni, de ahová szánták, azt erősen megközelíti.

A felhasznált anyagok többsége nagyot változott és kellemes külsőt és belsőt kölcsönöz az autónak.

Amennyiben erőben is tovább tud fejlődni a modell és levetkőzi azt a pár buta hibát (indulás, burkolatok hiánya vagy felhasz-nált anyag minősége), ami ebben a gene-rációban el lett követve, akkor ár érték arányban egy jó autót kapunk.

A managerek által kedvelt piaci átlag (Passat, Superb, Mazda 6, stb) még messze van, de ha a III. generáció is ak-korát lép előre, mint amekkorát a II. lépet, akkor ez könnyen megközelíthető lesz.

Véleményem szerint nem ez lesz a KIA legsikeresebb modellje, de talán nem is erre szánták.

A gépkocsi értékelése általam (10es ská-lán): 6,0 pont.

Filozófiánk

  • Szakértő gondoskodás
  • Biztonság
  • Költséghatékony megoldás
  • Elkötelezett, megbízható partneri viszony immáron 15 év

hírlevél feliratkozás

Fel
Weboldalunk süti (cookie) fáljokat tárol a felhasználó gépén tárol. Ezek személyek azonosítására nem alkalmasak. Oldalunk használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Adatvédelmi tájékoztató. - Elfogadom