• +36 1 309 00 47

Reflektorfény 2016-3

Két kolléga… Egy autó… Két nézőpont… HOLLÓ vs. RÁCZ

Az elmúlt napokban megkaptam pár isme-rősömtől, hogy túl terjengősek az általam írt tesztek és miután én szeretnék minden-ki kedvében járni, így tessék:

Egy lecsupaszított „csontváz” teszt a ma-ga valójában...

II. generációs kivitel, mely egyre inkább hasonlít annak a bizonyos amerikai már-kának a ..deo típusához (ezt le sem tagadhatná).

Előnyök: Sokat változott a I. generációs modellhez képest. Inkább belső kivitelben és anyagminőségben, mint külső megjelenésben. Mind a felhasznált bőr, mind a különböző anyagok (nem tartozik ide a műszerfalat borító műanyag – erről részle-tesen a hátrányoknál) minősége és kiala-kítása sokat lépett előre. Erősebb lett a motor (erre nagy szükség volt). Bár erő-ben épp csak pár lóerővel, de érzésre sokkal többel. Megkapta a KIA saját - DCT elnevezésre keresztelt – automata váltóját. Ez menet közben kellemesen végzi a dolgát, különösebben rosszat mondani nem tudunk róla (kivéve indulás). Első üléssor tágas. Sportos, dinamikus, szép külső megjelenés. Felszereltségét tekintve számos extrával ellátott, mai kornak megfelelően minden lényeges és izgalmas kiegészítő elérhető (Start/Stop, önparkoló elektronika, indukciós töltő, sávtartó elektronika, stb).

Bővebben...

Kia Optima

A nagy limuzinok közé vágyó elegáns középkategóriás. Az előd sikereit hozó erényeket megtartva, de friss márkaarculaltot teremtő formával készül hódítani az új Kia Optima.

Jött, látott, engem meggyőzött…

Első ránézésre pusztító ez a test, egyetlen kacér pillantásával megdobogtatja a szíved. Mondják róla, hogy visszafogott, de ezen már akkor nevetettem, mikor Kovács Miklós még csak papírra vetette az új Optima sziluettjét. Nem arra tervezték, hogy beálljon az unalmas „D” sorba, a tipik cégautók közé, amikből ha kiszállsz, mindenki tudja, hogy nem te vetted, hanem munkakörödhöz járó használati eszköz. Szóval, aki továbbra is bele akar olvadni a szürke limuzinok világába, vagy szándékosan kerülné a feltűnést, ne az Optimát válassza.

Peter Schreyer óvó felügyelete alatt formálódó autó az egyik legfontosabb modell a Kia választékában, bár eddig főképp az Észak-amerikai piacot hódította, de reméljük Európában is erősödni fog.

A karosszéria arányaiban változatlan, megmaradt a csipetnyi sportossággal fűszerezett funkcionalitás, de a méretek (tengelytáv) némileg változtak, amelyek tágasabb, kényelmesebb utasteret eredményeztek, valamint nagyobb lett a csomagtartó is, illetve a személyes kedvencem: igazán dögösre húzták a tetővonalat, amely hatalmas, hátranyúló panoráma üvegtetőt rejt, melyen a betóduló fényáradatot a hátsó ülést elfoglalók is élvezhetik. A másik nagy kedvencem a nagyon karakteresre sikerült orrkialakítás (a gyártó által tigrisorrnak hívott hűtőmaszkkal), valamint az egészen hátra-felfele húzódó fényszórók, amelyek a Bi-Xenonnal kiegészítve pazar látványt nyújtanak!! Nagy hangsúlyt fektettek a zaj- és rezgéscsökkentésre is, plusz burkolatok, extra szigetelések tompítják az eddig joggal kifogásolt zavaró zajokat. Teljesen megújult az utastér is. Nem mondom, hogy ugyanakkora hatást gyakorol rám, mint a külseje, nem jön a „HŰHA” érzés, de összességében csalódást sem okoz. Jó minőségi anyagokat használtak, a burkolatok puhák, bár próbálják a bőr látszatát kelteni, de tudjuk, hogy igazából minden műanyag, maximum egy kis alá-szivacsozást kapott itt-ott néhány felület. Látványra amúgy egyáltalán nem néz ki rosszul, nem érezzük azt, hogy „olcsó” lenne a kialakítás. A csúcsmodellhez rendelhető gyémántmintás varrású ülések gyönyörűek. Ennél már csak a Citroen DS5-ös óraszíj mintázatú ülése tetszett jobban. A belső tér kialakításánál érezhető, hogy bár ez egy középkategóriás autó, azért a tervezők próbáltak minél jobban közelíteni a luxusautóknál megszokott formákat, kezelő-felületeket. Gondolok itt például a korábban már említett műanyag-bőr megoldásokra, melyeket elegáns él-varrások díszítenek. A funkcionális kezelőszerveket átcsoportosították és újra gondolták, így egy egyszerűbben és kényelmesebben használható gombsort kaptunk, ami ez által még dizájnban is emel az autó fényén.

Elektronikában maximálisan hozza a mai kívánalmakat: sávban tartó elektronika, követő tempomat, holttérfigyelő, gyalogosérzékelő vészfékező, táblafelismerő, automata refilevevő, 360 fokos körbekamera, első-hátsó ülésfűtést, az első ülésekhez pedig még szellőztetést is találhatunk. Plusz drót nélküli telefontöltő, de ennek használatát én nem nagyon erőltetném senki helyében. Az én telefonomat speciel nem kezdte el tölteni, de legalább olyan forró lett tőle, hogy féltem, ráolvad a tok is. A zenei élményről a Harman Kardon rendszer gondoskodik, ami nekem picit csalódás volt, azt reméltem nagyobbat szól, de lehet, hogy csak az én zenéimet nem szerette .

Ami számomra igazán negatív volt, az viszont az automataváltó, amely az hagyján, hogy nagyon lassan kapcsol, de az egyik fokozatban túl lomha, a másikban „idegbajos gázpedálos” üzemmódba megy át. Grrrrr…

Motorból egyelőre csakis 2,0 literes, változó szelepvezérlésű, de szívó benzines (163 LE, 196 Nm) és egyetlen dízel (141 LE, 340 Nm) választható. A kínálat az év folyamán tovább bővül: lesz konnektoros hibrid, kombi, GT és GT Line kivitel is. Mindegyiket izgatottan várom, hogy tesztelhessem!  (Köszi Balázs előre is!)

Rácz Viktória

Tartós bérbe vehető használt autó ajánlatunk

BMW 318d
5.290.000 Ft (bruttó)

Évjárat: 212/12
Műszaki vizsga érvényessége: 2016/12
Üzemanyag: Gázolaj
Teljesítmény: 143 LE
Hengerűrtartalom: 1995 cm3
Sebességváltó fajtája: Automata
Futott kilométer: 120.000 km
Szín: Fekete
Szállítható személyek száma: 5 fő

Bővebben...

Rent-a-car szolgáltatásunk

Tisztelt Ügyfelünk!

Engedje meg, hogy figyelmébe ajánljuk folyamatosan bővülő bérautó flottánkat.

Akár hirtelen fellépő gépjárműigény, akár egy káresemény vagy meghibásodott autó miatt merülhet fel szükséglet napi, vagy hosszabb időtartalmú bérletre, csereautóra, cégünk kedvező áron biztosít gépjárművet bármelyik kategóriában.

Kérjük, keressen minket bizalommal a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címen!

Bővebben...

Rólunk mondták

Ügyfél centrikus hozzáállás, rugalmas ügyintézés, toleráns probléma kezelés. A következő bérletnél is bérelt helyük van.

Hirmann Márton, Szakág vezető

Ovit Zrt.

A Harumnál egy megbízható, korrekt partnerre találtunk. Ügyfélközpontúságuk kiemelkedő, Ők a gyors és rugalmas ügyintézés mesterei.

Káposzta Éva, megbízott cégvezető

Maersk Hungary Kft.

A Harum Zrt. elsődleges előnye a személyre szabott konstrukciók kidolgozásában rejlik, mely esetben nem a vevő alkalmazkodik egy jól megszokott mechanizmushoz, hanem maga a termék azonosul használójával. Ezen hozzáállás adja azt a plusz szolgáltatást, amiért őket választottuk.

Nith László, Managing Director

Nefab Packaging Hungary Kft.

A Harumnak köszönhetően a gépkocsival kapcsolatos valamennyi probléma lekerült a vállunkról. Segítőkész hozzáállásuknak és professzionális munkájuknak köszönhetően minden adminisztratív és szervizeléssel kapcsolatos terhet levettek a vállunkról. Mindenkinek ajánlom őket.

Dr. Kovács Balázs, ügyvezető igazgató

KÖZBESZGURU Kft.

A Harum Zrt. hozzáállásából szeretnem kiemelni, azt a tényt, hogy alkalmazkodnak a jövő kihívásáihoz, környezetvédelem, selfcare csatornák erősítése, stb... Emellett azonban, hála az égnek, nem felejtik el a személyes kapcsolattartást sem, amely kulcsszerepet játszott abban, hogy cégüket választottam.

Visky Máté

Fel
Weboldalunk süti (cookie) fáljokat tárol a felhasználó gépén tárol. Ezek személyek azonosítására nem alkalmasak. Oldalunk használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Adatvédelmi tájékoztató. - Elfogadom