• +36 1 309 00 47

Mazda CX5

A SUV-ok istene meghallgatta imáimat!

Bár az esőtáncot kicsit túlzásba vittem, de jók voltak hozzám az égiek, és a Mazda CX5-ös modelljével kárpótoltak. Az ember lánya még azt is képes megbocsátani, hogy a reggel kivasalt haja már délelőttre újra göndör a nyirkos időnek hála. De ebben a csúcs-Mazdában azt hiszem, minden hölgy-társam szívesen szárítkozna.

Mitől más? Egyszerű: Mindentől! Egyedi formavilága szájtátásra sarkall, mint minden újabb kori Mazda esetében. Modern, stílusos, mintha csak a kifutón tipegne végig Manoloban a New York-i divathéten.

A hároméves modell frissítése kívülről kevés újítást hozott. Más a hűtőmaszk, újak a LED-esek a fényszórók (nyilván haladni kell a korral), oldalvillogókat kaptak a külső tükrök. Van persze friss felni is, de az alapvonalak szerencsére változatlanok maradtak… Járt utat a járatlanra minek is cserélnénk, nem igaz?!

Minőségibb, harmonikusabb lett a beltér, mint korábban volt. Össze-rakottságában is hibátlan. A modellfrissítések kötelező kellékeként érkeztek a korábbiaknál finomabb kárpitok az utastérbe, de nem csak a bőrözés lehet például olyan finom, perforált bőr, mint a tesztautóé, hanem a klímavezérlés is minőségibb gombokat, annak kijelzője piros helyett a műszerblokkéval harmonizáló fehér számokat kapott. Így aztán a belső a korábbinál harmonikusabb, közelebb került a prémiummodellek világához. A 7”-os tapipados képernyőn könnyedén elnavigál az ember. Egyszerű és könnyen átlátható a menü rendszere, okostelefonunkkal jól kommunikál, USB portból is van választék gazdagon.

Belső térből sincs hiány. Bár a hátsó sorában a középső hely csak szükségülés, a szélsőkénél rövidebb ülőlappal, de legalább kellő szélességgel, vékonyabbak még két isofixes gyerekülés közé is bepréselhetik magukat, ami pedig nem minden autóban lehetséges. Az első és a hátsó szélső helyeken hibátlan a komfort.

első ülések elektromosan állíthatók, a sofőr oldalán memóriával.
De menjünk még beljebb! 2,5 literes benzines csúcsmotor, 192 lóerővel, összkerék hajtással, 6 sebességes automata váltóval, 9 liter feletti fogyasztással, ami az én lábamat ismerve meglepően kevésnek tűnik. Dinamikus, amit az automata váltó sem öl ki belőle. Aki azt mondja, hogy nem szereti ezt az automata váltót, az hazudik!  Nőként autót ennél egyszerűbben és könnyebben vezetni nem lehet! Kizárt! A Revolution Top csúcsverzió temérdek sofőrsegédet biztosít. Holttérfigyelő és hátsó keresztirányú forgalomra figyelés, sável-hagyásra figyelmeztetés, enyhe aktív kormányzással, tolatókamera és hátsó fékasszisztens. Mi mást akarhat még az ember lánya?! Ja, és azt még nem is említettem, hogy csodás-csodás hangja van…

Az alapverziójával 7 millió forintért környékén kapható, a CX-5 benzines csúcskivitelével sem drága, még 11 millió forint alatti. Tudásához, felszereltségéhez mérten kifejezetten olcsó. A benzines CX-5-öst annak is érdemes kipróbálnia, aki dízel szabadidő-autóban gondolkozik. A benzinest preferálóknak pedig egyenesen kötelező!

Rácz Viktória

Filozófiánk

  • Szakértő gondoskodás
  • Biztonság
  • Költséghatékony megoldás
  • Elkötelezett, megbízható partneri viszony immáron 15 év

hírlevél feliratkozás

Fel
Weboldalunk süti (cookie) fáljokat tárol a felhasználó gépén tárol. Ezek személyek azonosítására nem alkalmasak. Oldalunk használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Adatvédelmi tájékoztató. - Elfogadom