• +36 1 309 00 47

Két kolléga… Egy autó… Két nézőpont… HOLLÓ vs. RÁCZ

Nem kicsi, nem Magyar, de nagyon – na-gyon szerethető!

Megértem, ha a teszt címe alapján azt kér-dezitek: Már megint egy SUV?!

De lássuk be ebben az időben (és itt nem a hírlevél kiküldésének verőfényes, napsü-téses időjárására gondolok, hanem a teszt időszakára – február közepe) épp ilyen autók teszteléséhez van kedvünk és ezt élvezzük igazán!

Tehát igen, megint egy SUV, a Mazda CX-5. Sze-retem, hogy a közepes SUV kategóriába tartozik, így ebbe már az én magasságommal is kényelme-sen elférek. Szeretem, hogy 4 kerék hajtással ren-delkezik, így (bár hó nincs), de biztosan falja a kilométereket az aszfalton, stabilitásából kizökken-teni nem nagyon tudom. És IMÁDOM, hogy egy 2,5 literes benzin erőforrás dolgozik benne a maga 192 LE-s teljesítményével!

Igen, jól hallottátok! Végre egy gyártó, aki nem ment el abba az irányba, hogy a lehető legkisebb köbcentiből nyerje ki az elérhető legnagyobb teljesítményt és lehetőség szerint rezzenéstelen arccal próbálja az ügyfelek arcába mondani, hogy ez ugyan olyan jó, mint a régi V6 / V8-ok voltak és élettartamukban ugyan úgy fogják bírni (bátrabbak szerint még talán jobban is)!

Persze értem én, hogy a fogyasztói társadalom korszakát éljük, és hogy nem gondolunk a második generációs felhasználókra, de akkor is egy terepjáró vagy városi terepjáró 2,5-3 liter alatti motorral pont olyan, mint gyermekkorunk kedvenc húzogatós kisautója, amiről leszakadt a madzag. Nem rossz.. Nem rossz.. De a jó nem ilyen!

Kis kitérő után vissza a tesztalanyhoz és annak 2,5 literes benzines motorjához, melyből 192 LE-t sikerült kipasszírozni. Bevallom, imádom! Imádom, hogy van egy kicsi kellemes motorhangja! Imá-dom, hogy ha szeretném, akkor benzines létére rendesen megindul! És még ennél is jobban imá-dom, hogy mindehhez párosít egy nagyságrendileg 8,5 literes fogyasztást, ami egy ekkora motortól egy ekkora kaszniban szinte csoda!

Mind ehhez párosul egy olyan felfüggesztés és futómű, melyet ugyan nem teszteltem a legzor-dabb terepviszonyok között, de stabilitásából kizökkenteni nem nagyon tudtam (köszönhetően az össz-kerék hajtásnak is). Magabiztosan hozza, amit elvárnak tőle. A Magyar telek időjárási viszo-nyainak tökéletesen megfelel, azokat könnyen uralja.
És mi az, amihez a Mazda nagyon ért és ismét ötösre írta a leckét? Ez bizony a design! Nem na-gyon tudok olyan embert mutatni, aki a mostani Mazdákat ne tartaná szépnek! Ott van például a Mazda 6 vagy az új MX-5 vagy a mostani tesztala-nyunk a CX-5! Mind – mind gyönyörű!

Nagyon el van találva a külső és belső design és összhang! Gyönyörűek a vonalak, az ívek, az idomok! Kellemesek a felhasznált anyagok, azok nem keltik a „gagyi” érzést!
Ugyan akkor az ötös mellé a csillagot nem tudom nekik adni, ugyan is itt is van 1-2 apró és bosszantó hülyeség, amin nem tudok felül kere-kedni. Ilyen például a napfénytető! Elérhető és rendelhető, de a felárért cserébe egy olyan napfénytetőt kapunk, amit utoljára a ’90es évek derekán a W124-es Mercedesekben láttunk. Egy biztos, ezen keresztül nem lát unk majd tárt karos „Woo Girls” lányokat (akinek nem ismerős a kifeje-zés, segít a google)!

Vagy az ülés-szellőztetés, mely minden valamire való márkánál évek óta elérhető, itt nem! Pedig egy sötét fényezésű fekete bőrbelsős autónál ez egy áldás tud lenni a nyári napokon.

Nem is beszélve a SUV kategóriánál az elektro-mosan nyitható csomagtér ajtóról, mely minden flanc ellenére igen csak jól jön, amikor esős, saras, havas időben az autó összepiszkítja a hátát és úgy tudunk a csomagtérbe pakolni, hogy előtte nem kell nyakig összepiszkolnunk magunkat.

De ettől a pár apró hiányoságtól eltekintve nagyon szeretem az autót!

Az autó a kiváló tulajdonságok mellett hozza azt, amiről a Japán gyártók híresek. Jó minőség és precizitás. Nem nagy újítók, de ami bevált, azon minek is változtatni, nem igaz?!
Beindítást követően precízen dorombol a motor alattunk. Amikor szükségünk van rá, kellemesen húz és személyautókat megalázó gyorsasággal juttat el minket a csúcsra!  És mindezt egy kel-lemes fogyasztás mellett (köszönhetően a Mazda által kifejlesztett SkyActive technoligának).

Az autóban a rendszerek szinte tökéletes összhangban végzik a dolgukat annak rendje és módja szerint. A központi kijelző vezérlését mind érintő képernyőn, mind a BMW-ből jól ismert középkonzolon elhelyezett vezérlő gomb segítségével tudjuk irányítani!

A rendszer megfelelően gyorsan kommunikál, azt kifejezetten könnyű kezelni.

A magasabb felszereltségek mellé jár a Bose hangrendszer. Szerencsére nem kerül külön pénz-be, ugyanis a hangfalra ragasztott matricákon kívül ezt sok minden nem bizonyítja. Hangzásában saj-nos a VW csoport alap HiFi-je nagyobbat dombo-rít, mint az itteni felső kategóriás BOSE hangrend-szer. Pedig a márka nem rossz és tud is, ha lehetőséget kap rá. Valahogy itt nem jött össze az igazi összhang / megfelelő hangzás.

Visszatérve az autóhoz, annak menetdinamikája fantasztikus. Az automata váltó ugyan csak 6 fo-kozattal játszik, de azt megfelelően kapcsolgatja minden helyzetben. Alapból kellemesen autózható, de ha kell félig vérszomjas szörnyetegé is tud válni!

Minőségének szintjét és az elérhető felszereltségeket tekintve igen közel áll a prémium osztályhoz, ugyanakkor árában annak töredékéjért érhető el! Ilyet eddig leginkább csak a Skoda márka tudott villantani a piacon.

Nem tudok igazán nagy újításokról, fényűző extrákról, agy eldobós luxusról beszámolni, de hozzák a Japánoktól jól megszokott megbízhatóságot és precizitást.
Mindezt figyelembe véve ár / érték arányban egy nagy dicséret illeti a márkát. Igazán jót sikerült alkotni.
A gépkocsi értékelése általam (10es skálán): 8,5 pont.

Holló Máté

Főbb paraméterek (gyár által megadva):

Típus: Mazda CX-5 G192 AWD Revolution Top SD/AT
Üzemanyag: benzines
Hengerűrtartalom: 2488 cm3
Hengerek száma: 4
Teljesítmény: 141 kW / 192 LE
Váltó fajtája: 6 fokozatú automata
Tömeg: 1570 kg
Fogyasztás (városban): 9,3/100km
Gyorsulás (0-100 km/h): 8,0mp
Csomagtartó: 503l

Filozófiánk

  • Szakértő gondoskodás
  • Biztonság
  • Költséghatékony megoldás
  • Elkötelezett, megbízható partneri viszony immáron 15 év

hírlevél feliratkozás

Fel
Weboldalunk süti (cookie) fáljokat tárol a felhasználó gépén tárol. Ezek személyek azonosítására nem alkalmasak. Oldalunk használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Adatvédelmi tájékoztató. - Elfogadom