• +36 1 309 00 47

Suzuki Vitara S 1,4 Boosterjet

Tisztelt Hölgyeim és Uraim!

Ideje, hogy komoly dolgokról beszéljünk! Merthogy az új Vitarat és ezzel együtt a Suzukit többé már nem lehet, nem komo-lyan venni! Az idei évben ők valami olyat villantottak értékesítési számokban, mely ritkaság számba megy egy új modell éle-tében.

Közel 3.000 db eladott autóról beszélünk, idén márciusi bevezetése óta. Igen-igen, tessék nyu-godtan leejteni az állakat a földre, nem szégyen az, sokunkkal előfordult! Mindemelett a Magyar Termék Nagydíjat és egy nívódíjat is bepakolhat-nak a karácsonyfa alá.

Mivel Rita kolléganőmmel köztudottan nagy Vitara rajongók vagyunk (meg is alapítottuk az irodában a „Vitarát Mindenkinek” funclub-ot), a többi kollé-gának nem sok esélyt hagytunk a tesztelésre. Különben is ez „Anyuautó”, miért is kéne odaadnunk a fiúknak, nem igaz?

A tavaszi 1,6-os, dízel tesztalanyunktól eltérően most egy új változattal, az eddigieknél kisebb, ám mégis csúcsmotornak is beillő, (140 lóerős) 1,4-es közvetlen befecskendezésű Boosterjet benzines modellt teszteltünk, mely ráadásul egy 6 fokozatú, duplakuplungos automataváltóval szereltek.

Külsejét tekintve, én a klasszikus vonalak és szí-nek kedvelője, azonnal szerelembe estem. Egy-szerű, szögletes terepjáró, szinte csak az ötödik ajtóra szerelt pótkerék hiányzik a képből! Ezért is állítják sokan, hogy ezzel a formával nem csak könnyen része lett az utcaképnek, inkább beleol-vadt a tájba. Amíg egy Nissan Juke-ra a mai na-pig kerek szemmel néznek a járókelők, a Vitara vadonatúj modellként első blikkre nem kelt túl nagy feltűnést. Főleg nem ebben a szürke/fekete színben, bár rendelhetők kifejezetten látványos párosítások is, például a kolbászzsír metál-fehér, vagy a türkízkék-fehér színkombinációval jóval többen észreveszik. A széles tömegek ízlésére szabott karosszérián akadnak gazdagon egyedi elemek. Köztük az egyik kedvencem az A-oszlop mellett elrejtett álkopoltyú, ami nekem kicsit a Range Rover Evoque-re hajaz. (Bár Máté kissé lesápadt ettől a kijelentésemtől!) Illetve ezzel a felszereltséggel az első fényszórók színes, a beltér árnyalatával harmonizáló dekorbetétje is érdekes apróság. Bár a magenta szín nekem annyira nem jön be, egy dögös vörös jobban lázba hozna, de szuper marketing fogásként céges autónak csak ilyet vennék annak a bizonyos „T” betűs cégnek a helyében. Nyilván vitatkozhatunk rajta, de el kell ismerni, hogy a fekete 17”-os papucsokkal, valamint az átrajzolt hűtőrács és a LED-es nappali fény elég férfiassá teszi a karakterét az autónak. De ezzel együtt is Hölgyeim, nekünk is remekül áll ez az autó. Sőt! Nekünk áll csak igazán jól!

Magas építése miatt kényelmesen be-, és nem leülünk az autóba. A belső tér is sportos, de ezzel együtt is kényelmes hangulatot áraszt. A bőr kor-mány formája és tapintása kiváló, és a félig bőr üléseken is visszaköszönő piros varrással együtt nagyon tetszetős (már-már prémium kategóriás) látványt nyújt. Szépérzékemet egy picit bántja, hogy a többi dekorbetét újra a lámpánál is találha-tó magenta színű lett. Kár, hogy ennek tervezése-kor nem sikerült egységes színt tervezni, de ennél nagyobb bajunk sosem legyen. Szerencsére az összeszerelésre nem lehet okunk panaszkodni. Minden él találkozik, semmi nem nyikorog, semmi nem lötyög. Az ülések kényelmesek, gyorsan beállítható a megfelelő üléspozíció. A fejtér elől és hátul is elég magas, így a 182 centiméter magas kollégát is gond nélkül beültettük a hátsó sorba, és kényelmesen utazott. A középkonzolon elhelyezkedő, tapipados vezérlés elég gyorsan megszokható. Nincs benne semmi felesleg, grafikája is hozza a mai kívánalmak szintjét. Gyorsan lehet lépkedni a funkciók között, a tolatókamera is gyorsan kapcsol, bár a radarok távolságmérése kicsit túlaggódó. Kedves tőle, azt hiszi, hogy nem látom, hogy van ott még vagy fél méter! Elsőre bedőltem neki, majd a kocsiból kiszállva lepődtem meg, hogy mekkora helyem van még. De persze ez is pont egy nap alatt megszokható.

Vezetési élményben sem okoz egy percig sem csalódást. Főleg a gyors cselekvést igénylő szitu-ációkban érezhető az új motor előnye. Tényleg nagyon gyorsan reagál, a váltó is precízen, pon-tosan kapcsolva teszi a dolgát, így könnyűvé teszi a csúcsforgalomban való gyors előre jutást, a gyakori sávváltást. Automata váltója pedig elkényeztet minket a dugóban való araszoláskor. Hölgyeim és Uraim! Az automataváltó Isten ajándéka egy fárasztó nap után hazafelé tartó sofőr számára… A vezetési élmény kifejezetten kellemes, a magas üléspozíció, a biztonságérzet és a motor hihetetlen csendessége tovább ké-nyeztet minket, ráadásul az autón megragadó tekintetek is tovább fokozzák az ember elégedettségét. Büszkén feszítünk egy-egy piros lámpánál a szomszéd autóból átkukucskáló sofőr előtt. „Igen-igen, lepődjél is meg drága barátom! Igen, ez egy Suzuki! Köszi, én is tudom, hogy dögös!” Nagy tükrök, nagy üvegfelületek biztosítják számunkra a szabad kilátást minden irányba. Kanyarodáskor stabilan fordul az autó, nincs semmi billenő érzés, az ülések is jól a helyemen tartanak. Rugózása kellemesen feszes, de a legtöbb úthibát gond nélkül elnyeli.

Fogyasztás tekintetében én csak akkor tudtam 7 liter körül tartani, ha tényleg nagyon óvatosan (értsd a Hegyalja úton lefelé gurulva) közlekedtem. A mindennapi városban rohangálást átlagosan 8,4-8,6-os fogyasztással tudtam csak megoldani. Kinek-kinek kedve szerint eldönthető, hogy ez sok vagy sem.

Összeségében elmondható, hogy minden megvan ebben az autóban, ami szem-szájnak ingere. Nyilván nem ok nélkül kaszál vele ekkorát a gyár, hiszen sok cég és magánember felismerte azt, amit én is vallok: Suzuki (Vitara) tulajdonosnak lenni ma már igenis menő!

Rácz Viktória

Főbb paraméterek (gyár által megadva):

Típus: Suzuki Vitara S 1,4 Boosterjet
Üzemanyag: benzines
Hengerűrtartalom: 1373 cm3
Hengerek száma: 4
Teljesítmény: 103 kW / 140 LE
Váltó fajtája: 6 fokozatú automata
Tömeg: 1285 kg
Fogyasztás (városban): 5,2/100km
Gyorsulás (0-100 km/h): 9,6mp
Csomagtartó: 375l

Rólunk mondták

2005 óta dolgozunk együtt a Harum Zrt.-vel. Leasing-szolgáltatásuk felöleli a gépkocsik megrendelését, az üzembehelyezéshez szükséges műszaki és hatósági lépések lebonyolítását, valamint az esedékes szervizek, esetleges műszaki problémák és egyéb felmerülő kérdések kezelését a teljes szerződéses futamidő alatt. Számunkra ez azt jelenti, hogy egyetlen felesleges percet sem kell a személygépkocsi körüli teendőkkel töltenünk, ennek a munkaeszköznek a gondozását átveszi tőlünk a Harum, ezáltal maximálisan tehermentesítve bennünket. Reméljük, hogy együttműködésünk a jövőben is mindkét fél további megelégedésére alakul.

Dr.Ligethy Zsolt, ügyvezető igazgató

Wacker Chemie Hungary Kft.

Új partnerként nagyon köszönjük az elmúlt egy év professzionális, vevőorientált, kiemelkedően korrekt kiszolgálást!

Nigel Taylor

Dufon Antisztatikus Bt

Széles termékpalettája mellett professzionális ügyintézése miatt esett választásunk a Harum Zrt.-re, s ezen döntésünket az elmúlt évek méltón alátámasztották. Autóinkat sajátjukként vigyáznak, mégis megkapjuk Tőlük azt a függetlenséget, amelyre az élvezhető autóhasználathoz szükségünk van.

Rédai-Simon, Ágnes

Cefam Hungary Kft.

Öt év szünet után indítottuk újra vállalkozásunkat. Ismét „A HARUM”-ot választottuk. Korrekt, pontos, gyors ügyintézés és barátságos ügyfélkapcsolat, toleráns probléma kezelés jellemzi csapatukat. Hálás köszönet érte.

Takács Antal ,Szilágyi Gábor

TA&SZ- Log Kft.

A Harum Investment Zrt.-vel 2005 óta van kapcsolatunk. Régebben is felmerült, hogy 12 db-os gépkocsiparkunkat egy autópark kezelőnek adjuk ki. A Harumot végül is azért választottuk, mert a mindennapos kapcsolat nem személytelen és valójában egy gépkocsi ügyintéző feladatát veszik le a vállunkról, elfogadható díjazásért. Külön kiemelném, hogy gépjárműparkunkról pontos nyilvántartást vezetnek, így a szerviz és javítás ütemezés nagyon gördülékeny.

Samu István, ügyvezető igazgató

REDDA Kft.

Fel
Weboldalunk süti (cookie) fáljokat tárol a felhasználó gépén tárol. Ezek személyek azonosítására nem alkalmasak. Oldalunk használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Adatvédelmi tájékoztató. - Elfogadom