• +36 1 309 00 47

A nagy Jaguar XE teszt

Tudjátok, van az a pillanat, mikor egy óriás macskától nem ijedünk meg! Sőt, simogatjuk és szeretjük!  Főleg, ha 4 kereke van és a parkolóházunkban áll. Régen vártam már ennyire izgatottan egy autó teszte-lését. Mégis csak egy kultikus márkáról és annak egy új modelljéről beszélünk (még ha az a paletta legki-sebbje is). Egy olyan márkáról, ami nem árasztja el egy – két konkurenshez hasonlóan a piacot évente 3-4 új modellel. Szóval szinte ritkaság számba megy. Persze ilyenkor a kockázat is nagyobb, hogy sikerült-e eltalálni a piaci várakozásokat, vagy legalább azt megközelíteni. Ennek megfelelően Mi is izgatottan várjuk a lehetőséget, hogy az új modelleket mihamarabb kipró-bálhassuk / tesztelhessük. És hála istennek ez a pillanat is eljött.

Ha őszinte szeretnék lenni, azt kell mondjam, hogy a félhomályos parkolóházunkban egy Ferrarin kívül ez kelti fel igazán az érdeklődésemet. A Jaguar XE még itt is jól néz ki, pedig nem a napsütéses szabadban vagyunk. Minden elismerésem! Tényleg szép lett! Vélek felfedezni némi hasonlóságot a kaszni bizo-nyos pontjain más márkák egy – egy modelljével, de még ha így is van a designerek nagyon jól nyúltak ezekhez a pontokhoz és egy gusztusos, igazán von-zó és sportos kinézetű külső lett belőle. Nem túloz, nem hivalkodik, de mégis minden tekintetet oda-vonzz, mikor egy tömeg mellett elhalad (higgyenek nekem, kipróbáltam!!) és remélem nem azért nézett mindenki, mert túl fiatalnak tartanak egy ilyen autóhoz!

És itt álljunk is meg egy hangyabokányira: Ugyanis a márka célja, hogy elérhető közelségbe hozza a Jaguar által nyújtott kényelmet és érzést és ezt az XE modellel sikerülhet is megvalósítani, hi-szen alapárában alig marad el a konkurensnek szá-mító BMW 3mas sorozattól vagy az Audi A4-től, esetleg a Mercedes „C” osztályától. Szóval a külső rendben van, de vajon milyen lehet belülről?! Ami elsőnek eszünkbe jut, ahogy beülünk az autóba, hogy dinamika az szorult bele bőven. Mintha a DS5 tervezője átpártolt volna a Jaguarhoz (merthogy ezek a márkák úgy cserélgetik a tervezőiket egymás közt, mint más az alsónacit). Persze, isten ments, hogy ezt negatívumnak említsem, mert számomra az össz-hang megfelelő és továbbra is kedvelem az autót. Tetszenek a belső vonalak. A mai autós világban ritkán felfedezhető egyedi elemek, melyek a meg-szokottaktól teljesen eltérően vannak elhelyezve és mégis minden passzol és pontosan illeszkedik. A sportos érzés, amit a belső sugároz és az a sok-sok apróság, ami egyértelműen utal a márkára (jellegzetes kormánykerék, középkonzolból kiemelkedő váltógomb, a lehető legtöbb helyen elhelyezett embléma és „Jaguar” felirat). Ezek mind-mind együttesen olyan érzést keltenek bennünk, hogy: IGEN, Mi vagyunk azok!! Mi megtehetjük! Sikeresek vagyunk, akik elérték céljaikat! De azok után, hogy ennyire körbe (khm, khm …) fényeztem az autót, teszteljük azt menet közben és lessük meg hasonló jókat tudok-e mondani, vagy inkább csak egy kiállítanivaló darab. Indulunk az autóval a mai világban már jól megszokott kulcs nélküli Start – Stop gomb segítségével. Mondhatnám, hogy: Wow, de kellemes hangja van!, de hazudnék. Egy 2 literes 4 hengeres dízel erőforrás dolgozik alattunk, és bár már nem olyan traktor hangja van, mint a ’90es évek elején a dízeleknek, de azért ebben alul marad vetélytársaitól. Mindettől eltekintve igazán kellemes érzés fog el, mikor elindulok a parkolóházból kifelé. A garázs bejáratánál fedezem fel, hogy szakad kint az eső! És itt vegyünk egy újabb lélegzetet. Az első dolog, amire felhívnám a figyelmet (főleg a sportosabb vezetőkét), hogy az autó hátsókerék hajtással rendelkezik! Remélem, értitek, mire gondolok! Jó-jó! Talán egy lélegzetvételnyivel nagyobb volt a gázfröccs, mint az indokolt lett volna, na de az érzés, ami magával ragadott! Mint az első tini szerelem, mikor elmegy melletted és a szemedbe néz olyan mélyen, hogy arra szavak sincsenek. Azt hiszem, mindenki ismeri ezt. Szóval a gázpedállal illik finoman bánni, bár kezet fogok azzal, aki ezt meg tudja tenni egy ilyen autóban. Az egyetlen dolog, ami ezen az élményen egy picit csorbít, hogy az autó a már jól megszokott Range Rover váltószerkezetét kapta meg. Nekem ez még mindig lomha. Egy ilyen sportos, dinamikus autóba ennek pont az ellenkezőjét várnám el. Talán itt lehetne egy kis segítséget kérni a konkurensektől. Jó érzés az autó vezetése! Kellően sportos, kellően kényelmes, kellően elegáns! Az első benyomásokat átélve jön az érzés, hogy ennél többet akarok tudni. Nézzük meg a hangrendszer tudását! Bár itt nagy újdonságra nem számítok, hiszen tesztalanyunk is a márkapárostól

már megszokott Meridian rendszerrel lett felszerelve, ami bizony nem tud csalódást okozni. Sőt! A sugárzók mellett a központi kezelőszerv meg-változott, melynek agyát a Microsoft biztosította. Én magam inkább almás vagyok, mint csempés, de sok panaszom erre sem lehet. Tudja a dolgát és a kezde-ti (autó beindítását követő) lassúcska ébredés után nagyon szépen dolgozik. Külön kiemelendő, hogy míg a korábbi rendszer hadilábon állt a pendrive-ok olvasásával és az azon található számok mintegy harmadát - felét volt hajlandó lejátszani, addig az új rendszer nem csak, hogy ezt maradéktalanul teljesíti, de a rajta található számok sorrendjét kedvünk szerint (több verzióban is) rendezhetjük. Tehát autózom magamban, hallgatom a kedvenc zenéimet, élvezem a dinamikát és az összhatást, mikor feltűnik, hogy besötétedett, esik az eső és se világítás, se ablaktörlő. Merthogy itt ezt magamnak kell kapcsolgatni, mint a 20 évvel ezelőtti modellekben. És akkor rögtön 2 apróság, ami remélem csak vélet-len maradt ki ebből a konfigurációból, vagy csak a kezdeti nehézségekre utal, de képes letörni az eddig felfelé szárnyaló lelkesedésemet. Szóval egy annyira felszerelt autóban, ami a kulcs nélküli nyitást és indí-tást is tudja, amiben a komplett belső finom bőrrel van borítva, aminek ülése nem csak fűthető, de még hűthető is, abból hogy maradhatott ki az eső és fény szenzor? Milyen dolog az, hogy egy ilyen autóban kapcsolgatnom kell az ablaktörlőt az eső erősségé-nek megfelelően?! De ez mind semmi! Milyen dolog az, hogy egy ilyen autó a leállítást követően sípol, mint egy alsókategóriás kisautó, hogy rajta hagytam a világítást?! Na ezt nem bírtam hová tenni! Ez kicsit csorbított azon a bizonyos élményen! Megtalálva a megfelelő kapcsolókat és túllépve ezen a problémán jön egy következő, ami azt sugallja nekem: Ez nem tetszik benne! Ugyanis a külső világítással együtt a belső hangulatvilágítás is felkapcsolódik, ami megje-lenít a középkonzolon 3 oda nem illő csíkot erőteljes világoskék színben. Ez sehogy sem illik bele nekem az elegancia világába. Ez tipikus túlzás, amit egy – egy alsóbb kategóriás márkánál elfogadunk, de itt inkább bánt minket. De tekintsünk is el ezektől az apróságoktól, mert ezt kivéve rendben van az autó! Élmény vele az autózás, kellően feszes és sportos a futómű, a 180 LE teljesítmény nyújtja azt az érzést, amit a külső után vagy a márka imázsa kapcsán várunk tőle. Mindent könnyen és kényelmesen tudok állítani és rögtön megtalálok. Nincsenek benne gombok mélyen eldugva vagy azokkal a középkonzol elárasztva, mint annak a jól ismert márkának egy korábbi verziójában. A váltó, a pici lomhaságát kivé-ve, a 8 fokozatnak köszönhetően kellemesen végzi dolgát és arra más panaszunk nem lehet. Sajnos egy dologra itt is fel kell hívjam a figyelmet, ugyanis egy ilyen színvonalnak ára van, ami itt a fogyasztásban mutatkozik meg. Élmény vele az autózás, de a 2 literes dízel motorja bizony 7 liter felett fogyaszt (sportosabb láb esetén inkább a 8-cal kalkulálj), ami igen csak messze esik a gyár által megadott 5 litertől. Az ülések kellően sportosak és a megfelelő pozícióban tartanak. A hátsó kerék hajtás bátrabb sofőrök esetében fokozza az izgalmakat! Az esztétika magáért beszél, a helykialakítás az osztálynak megfelelő, ami azt jelenti, hogy magam mögött szűkösen férek el (jó, hozzá teszem nem is vagyok egy túl alacsony ember). Egyszóval olyat sikerült alkotni, amiből nehéz kiszállni, és ha ezt meg is tesszük, várni fogjuk a pillanatot, hogy ismét részesei lehessünk!
A gépkocsi értékelése általam (10es skálán): 8 pont.

Holló Máté

 

Főbb paraméterek:

  • Típus: Jaguar XE 2.0d Portfolio
  • Üzemanyag: dízel
  • Hengerűrtartalom: 1999 cm3
  • Hengerek száma: 4
  • Teljesítmény: 132 kW / 180 LE
  • Váltó fajtája: 8 fokozatú automata
  • Tömeg: 1435 kg
  • Fogyasztás: 5,0 l/100km
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 7,8mp
  • Csomagtartó: 450l

 

 

Rólunk mondták

A Harumban egy igazi partnert ismerhettünk meg az elmúlt évek során, pont amire cégünknek szüksége van: ügyfélorientált, rugalmas, megbízható és rendkívül korrekt.

Kiss Balázs, cégvezető

Univar Magyarország Kft.

Meggyőző az a hozzáállás, amelyet minden munkatárs tanúsított, akikkel eddig megismerkedtem. Egyetlen mondattal jellemezve: az elvárhatónál is többet tettek a kiszolgálásom érdekében, és ez mindent elárul!

Németh László, ügyvezető igazgató

Gordio Tanácsadó Csoport Kft.

Azért szeretek a Harummal dolgozni, mert minden kérésemnek próbálnak eleget tenni. Maximálisan pozitív a hozzáállásuk a problémáink leküzdésére. Tisztelnek és fontos ügyfélnek tartanak függetlenül attól, hogy hány autót használunk. Vásárlás után is felkeresnek és érdeklődnek. Folyamatosan figyelemmel kísérik autóink sorsát. Elmondhatom, hogy maximálisan kiszolgálnak bennünket.

Gaál László, Műszaki manager

Biotest Hungária Kft.

A Harum Zrt. ügyfélközpontú szolgáltatási filozófiája bizonyítást nyert a szolgáltatásuk kiemelkedő minőségében is. Gyors, szakszerű és hatékony megoldásokat biztosítanak nekünk, minimális adminisztrációval. Új ötletekre, egyedi megoldásokra messzemenőkig nyitottak. Elégedettek vagyunk.

Biczók András, Értékesítési igazgató

ART Energy Magyarország Kft.

A Harum tapasztalataink szerint igen rugalmas, vevőorientált csapat, akik gyors segítségére, és precíz munkájára minden esetben számíthattunk.

Novai Éva, Pénzügyi vezető

Spotless Hungary Kft.

Fel
Weboldalunk süti (cookie) fáljokat tárol a felhasználó gépén tárol. Ezek személyek azonosítására nem alkalmasak. Oldalunk használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Adatvédelmi tájékoztató. - Elfogadom