• +36 1 309 00 47

Citroen DS5

Irány a parkoló! Ismét kapunk egy „vasat” tesztelésre. Most a Citroen prémium spor-tos ferdehátúját, a DS5-öt szedhetjük szét egy kicsit olyan Harum módra!
Ahogy megtekintem az autót a parkolóház-ban kicsit keserűen, de meg kell állapítsam: Sportos vonások helyett inkább olyan, mint egy felfújt rágógumi, ami kidurranás előtt áll. De ettől még szerethető (végül is a rágót is szeretjük fújkálni)!

Szóval a külsőbe igyekeztek dizájnt vinni, ami végül is sikerült, az autó egyedi lett az biztos! Néhol talán kicsit kevesebb alumínium betét is elegendő lett volna, de formabontó és szerethető! Az autó elemei, vonalai mindenhol markánsak - túlzóak! Épp olyanok, mint a teljes megjelenése. Ránézésre rögtön elfog minket egy kétely! Vajon olyan nehéz is az autó, mint amilyennek kinéz? Mert akkor reményeink szerint André kért némi segítséget Ferdinandtól, hogy menetdinamikában se maradjon alul az autó vetélytársaitól. De erről majd később.. A kint álldogálás helyett üljünk be gyorsan és nézzük meg, mit tud az autó belülről..

Hölgyeim és Uraim! Mindenki kapaszkodjon! Visszarepülünk a gyermekkorba, mikor mindenki vadászpilóta akart lenni! IGEN, még a lányok is! Legalább is ez az érzés fog el mindenkit, mikor beül a DS5 volánja mögé. Mintha egy vadászrepülőgéppel a kifutón állva várnánk a felszállási engedélyre. Dinamika az van, bőven! Bízzunk benne tudás is lesz mögötte! A belső dizájn pa-zar! Az ülés tökéletes, már – már túl sportos. Minden kézre áll. Az autó belső kialakításában hozza azt, amire tervezték. Ha közben verseny volt a részlegek között, biztos vagyok benne, hogy azt a belső dizájnért felelősök csapata nyerte. Persze konzervatívabb lelkületű embereknek ez nem biztos, hogy elnyeri tetszését, de Ők azt hiszem nem is egy DS5-re vágynak igazán. Az első, amit megpillantok a kormánykerék, talán egy mérettel kisebb elegendő lett volna. Persze nem az, amit a tervezők a csoporthoz tartozó 308ba beleerőltettek, mert az már a másik véglet! De valahol ízlésesen a kettő közt. A belső anyagfelhasználás szép és stílusosan illeszkedik az autó formavilágához. Őszintén mondhatom, hosszú idő után, az első Citroen, ami kialakításra tetszik nekem.


Beindítását követően az autó igyekszik mindent megtenni annak érdekében, hogy az addig elért dinamikus érzés ne vesszen el belőlünk. Elkap minket az érzés, hogy telefonon felhívjunk valakit és megkérdezzük: Torony, itt Charlie Tango 928. Felszállási engedélyre várok!

De vissza az autóhoz. Jár a motor és jön az első hiányérzet! Hol az autó hangja? Ehhez a dinami-kához többet várnánk! Az automata váltót „D” funkcióba rakva elindulunk, a teljesítményből kiérződik a lendület, kellemesen mozgatja a 180 lóerő ezt a „felfújt” testet! És ha még mindezt hátsó keréken tenné, mennyivel jobb lenne. Ettől eltekintve menetdinamikájában kellemes az autó! A kanyarokba megfelelően feszes (elhíresült mondattal úgy is fogalmazhatnám: befekszik, mint cica az ágyba)! Az egyetlen, amire felfigye-lünk, hogy bár automata, de 6 fokozatnál nincs több benne. Ez rápillantva a fordulatszám mérőre rögtön érezhető is: magas fordulat, magas fo-gyasztás! Merthogy vödör hidegvízként ér min-ket, hogy az autó a gyár által megadott 7,7 liter-hez képest erősen 9 felett fogyaszt (9,6-9,8) úgy, hogy még nagyon ki sem próbáltuk azt. Ráadásul dízel!! Állítólag az alacsony fogyasztásukról híresek! Persze, ha az autót felszerelik az ebben a kategóriában a mai kor követelményeinek megfelelő 8 sebességes váltóval, elképzelhető, hogy mindez megoldódik.

A fogyasztással kicsit nem törődve, hisz ez mégis csak egy teszt, nézzük meg, mit tud 0ról indulva padlógázzal. Az élmény magáért beszél! Az auto felhördül (kicsit úgy, mint Leónidasz a 300-ban - „This is Spartaaaa!!!!) és nekiveselkedik az aszfaltnak. A kanyaron könnyen áthaladva még mindig a helyemen maradok. Egy komoly dicséret az ülés tervezőjének! Ez tényleg sportülés és biztosan a megfelelő pozícióban tart. A fogyasztással kap-csolatos aggályunkat meg tartogassuk akkorra, mikor normálisan autózik az ember a városban. Ott sokallom a 9 liter feletti fogyasztást, itt nem érdekel! Ha eltekintünk a menetdinamikától, ami zavaró az autó rendszerében, hogy a beindítást követően lassan „kapcsol be” és válik kezel-hetővé. De hogy öröm is legyen az ürömben, addig hallgathatunk zenét (vicc volt, ennyire nem lassú), ugyanis az autó hangrendszerét a Denon biztosította. Nem mondom azt, hogy kiesünk a székből, úgy szól (valószínűleg nem is ez volt a cél), de éppen kellemesen kényeztet minket ve-zetés közben. Áttekintek a gombtengerben és felfedezek egyet, mely a kormány mögül nézve felismerhetetlen ikont ábrázol. Mint a rossz kis-gyerek, rögtön jön a gondolat, vajon ez mi lehet?! Nem is én lennék, ha nem nyomnám meg! Itt jegyzem meg, a használati utasítást nem nekem találták ki, felőlem annak kihagyásával csökkenthető lenne az autó súlya!

A gombot megnyomva elindítok egy hívást az éterben! De hogy kit és hol, azt nem tudom (ha addig esetleg unatkoztunk az autóban ezzel biztosan élmény dússá tehetjük azt)!

Megszakítani a hívást nem lehet, ki van ez találva a franciák által rendesen! Egyszer csak bele szól egy férfi hang, németül! Igen, jól értették, németül! Azóta ezen gondolkodom, hogy Magyarországon egy francia autóban miért németül jelentkezik be valaki, legyen az illető bárhol. Kiderül, hogy Ő egyfajta segítség nyújtás céljából van ott (bárhol is legyen az az ott). Ez így tiszta és becsülendő. A kérdés már csak az, hogy akkor mire való az „SOS” gomb? Ezt már nem mertem megnyomni. Tovább kalandozva felfedezek még egy oda nem illő dolgot! Ez pedig az óra! Semennyire nem illik a belső kialakításhoz. Kicsit olyan érzés fog el, mintha erről elfeledkeztek volna! Mintha a vidámpark kétpálcás játékóráját használták volna fel. Túl egyszerűre sikerült.

Már csak egy gondolat mozog bennem: Mennyi az ára a DS5-nek? Itt érkezik a következő hideg-zuhany! Az autó alapára 8,4 és 11,6m között mozog! Ezt talán egy picit túlárazták a franciák. Összességében tetszik, ha még a váltón (és ezáltal a fogyasztáson, amire gondolni sem me-rek) is tudnának változtatni, elindulhatna a márka azon az úton, aminek a végén a prémium kategó-riás nagyvadak sorakoznak.

A gépkocsi értékelése általam (10-es skálán): 7,5 pont.

Holló Máté

Főbb paraméterek (gyár által megadva):
Típus: Citroen DS5 2,0 Blue HDI
Teljesítmény: 132 kW / 180 LE
Üzemanyag: dízel
Váltó fajtája: 6 fokozatú automata
Hengerűrtartalom: 1997 cm3
Tömeg: 1530 kg
Hengerek száma: 4
Gyorsulás (0-100 km/h): 8,5mp
Fogyasztás (városban): 7,7 l/100km
Csomagtartó: 468l

Filozófiánk

  • Szakértő gondoskodás
  • Biztonság
  • Költséghatékony megoldás
  • Elkötelezett, megbízható partneri viszony immáron 15 év

hírlevél feliratkozás

Fel
Weboldalunk süti (cookie) fáljokat tárol a felhasználó gépén tárol. Ezek személyek azonosítására nem alkalmasak. Oldalunk használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Adatvédelmi tájékoztató. - Elfogadom