• +36 1 309 00 47

Két kolléga… Egy autó… Két nézőpont… RÁCZ vs. HOLLÓ

„Hölgyeim és Uraim, itt a kapitány beszél. Üdvözöl-jük Önöket a DS5 fedélzetén. Kérem, kapcsolják be biztonsági öveiket, óráikat állítsák előre 20 évvel, dőljenek hátra és élvezzék az űrutazást. Repülési magasságunk 300.000 km. Ha balra kipillantanak, éppen a jó öreg Föld bolygót látják, ahogy elsuha-nunk mellette. Aki felismeri a saját házát, Millennium Falcon pólót kap ajándékba!”

Az ember-lánya körülbelül így érezheti magát, mikor először beleül a Citroen gyár luxus űr-repülőjébe. Egy bárral, mozival és síkban fek-tethető ülés-ágyakkal szerelt, kizárólag első osztállyal rendelkező, szuperszonikus luxus-gépébe. Kivitelre tényleg olyan, sőt, még sok-kal olyanabb, mint bármi, amit ma szupernek hívunk. Nagyon kevés autónál – pedig volt szerencsém már jó párhoz – éreztem csak, hogy tervezői ennyire odafigyeltek az anya-gokra, a formákra, a felületi megmunkálások-ra, a bőr és a bőrjellegű felületek mintázatára, a zajokra (vagy annak hiányára) és a fények-re. Mert a DS5 belseje elképesztően jó hely. Az embernek tényleg olyan érzése támad, mintha az Ezeréves Sólyomban ülne. Nem csak körülötte, de a feje fölött is kapcsolók tucatjai teszik az egész autót nem ezen évez-redből valóvá. Itt található a háromrészes üvegtető motoros rolóinak vezérlése, a Head UP Display gombjai, a belső világítás és a segélyhívó, melyről egyből a Macskafogó jut eszembe: „A RetRacer információs szolgálat üdvözli Önt Asszonyom! Nyomja meg a piros gombot és nyugodjon békében!”

És ha már ennyi minden jutott a középső „mestergerendára”, a szimmetriát megtartva tele pakolták a jobb kezünk alá eső területet is. Az ajtókat szinte lecsupaszítva ide került át az összes ablak-emelő, emelés-tiltó, központi zár gombjai és persze az „vezérlő agy” tekerő-kapcsolója, amivel a repülésirányítás egyéb berendezéseit, a vonósugár generátort, a kommunikációs eszközöket, a gravitációs ki-egyenlítőt valamint természetesen hiperhajtóművet lehet irányítani. Tehát mond-hatni a gépet teljesen jobb-kezesre építették Az összhatás, a színjáték csodás, az ergonómia nyilván egyén függő, de számomra köny-nyen megvalósítható volt. Az ülés minden irányban, nagy skálán mozgatható. Huzatuk finom bőr, és a kétszínű, karóraszíj-minta egészen egyedivé is teszi. És ha már van óraszíjunk, a középkonzolon megtalálható a hozzá tartozó pilóta-óra is. Minden anyag, bevonat, szín és forma elkápráztat. Érzék-szerveim tripla leszúrt rittbergert ugranak bol-dogságukban. Végre-végre-végre egy fantázi-adús, izgalmas belső. Hosszú percekig csak mindent fogdosok, nyomkodok, simogatok, azt sem tudom hova nyúljak-nézzek egyszerre, annyi a látni és megismerni való. Az első osztályon felszolgált pezsgővel koccintok a franciák remek ízlésére. A rakéták begyújtása után ér egy pici csalódás. Nem, nem a telje-sítménnyel van a hiba. A 2 literes, 180 lőerős (Euro6-os! Legyen zöldebb az világűr!) BlueHDi, a sport automata váltóval teszi a dolgát. Hibátlanul. Csak hát a zökkenők, meg egy-két döccenő és kicsit hervad az arcomról a mosoly, mivel a rugózás hagy némi kívánnivalót maga után. Hol marad a csendes siklás? A Citroenes lebegés? Az égiek az egyik kezükkel adnak, a másikkal elvesznek, hát így megy ez, mióta világ a világ. Az viszont tény, hogy ezt leszámítva semmilyen zavaró-nyikorgó-zörgő hang nem jut be az utastérbe. Kívülről pont ugyanolyan újító, kimunkált, mint belülről. A ferdehátú alapot feldobják az igen szokatlan formájú lámpák, az íveket kiemelő krómlécek, az első kopoltyúk egyedi elhelyezkedése, vala-mint a Citroen „hullám” elől. Yup! New Wave! Kívül is annyi a részlet, hogy lehetetlenség egyszerre befogadni és felsorolni mindent. A sok apróság harmonikus, egyedi, felejthetet-len egységgé áll össze. Már csak hátradőlök és élvezem a vezetést… Ööö akarom mon-dani a repülést!

„Hölgyeim és Uraim! Itt ismét a kapitány beszél. Rövidesen visszaérkezünk a Föld-re, ahol a helyi idő két óra huszonöt perc, a külső hőmérséklet huszonhat Celsius fok. Másodpilótámmal együtt, köszönjük, hogy utazásukhoz egy messzi-messzi világba a DS5-öt választották.”

- Héé Chewie! Itthon vagyunk!
- Uuuuuur Ahhhrrrrrrr Uhhrrrrr Aaaaaarhg….

Rácz Viktória

 

Rólunk mondták

Meggyőző az a hozzáállás, amelyet minden munkatárs tanúsított, akikkel eddig megismerkedtem. Egyetlen mondattal jellemezve: az elvárhatónál is többet tettek a kiszolgálásom érdekében, és ez mindent elárul!

Németh László, ügyvezető igazgató

Gordio Tanácsadó Csoport Kft.

A Harum Zrt. elsődleges előnye a személyre szabott konstrukciók kidolgozásában rejlik, mely esetben nem a vevő alkalmazkodik egy jól megszokott mechanizmushoz, hanem maga a termék azonosul használójával. Ezen hozzáállás adja azt a plusz szolgáltatást, amiért őket választottuk.

Nith László, Managing Director

Nefab Packaging Hungary Kft.

A Harum Zrt. ügyfélközpontú szolgáltatási filozófiája bizonyítást nyert a szolgáltatásuk kiemelkedő minőségében is. Gyors, szakszerű és hatékony megoldásokat biztosítanak nekünk, minimális adminisztrációval. Új ötletekre, egyedi megoldásokra messzemenőkig nyitottak. Elégedettek vagyunk.

Biczók András, Értékesítési igazgató

ART Energy Magyarország Kft.

Új partnerként nagyon köszönjük az elmúlt egy év professzionális, vevőorientált, kiemelkedően korrekt kiszolgálást!

Nigel Taylor

Dufon Antisztatikus Bt

Régi ügyfélként visszatérve azért esett újra a Harumra a választásom, mert családias cégként nemcsak az autókat, de a benne ülő személyt is képviselik. Rugalmasságuk és hozzáállásuk emeli ki őket a flottakezelők tömegéből.

Tordai Balázs, Ügyvezető

Van-Merksteijn Hungary Kft.

Fel
Weboldalunk süti (cookie) fáljokat tárol a felhasználó gépén tárol. Ezek személyek azonosítására nem alkalmasak. Oldalunk használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Adatvédelmi tájékoztató. - Elfogadom