• +36 1 309 00 47

Kia Sportage

Esős, szürke délutánon kaparintottam meg végre a Kia Sportaget, hogy én is tesztelhessem. Kemény harcot vívtam, mivel a fiúkat nem lehetett kirobbantani belőle napokon keresztül. Jelzem, így utólag most már én is megértem. Na de ne szaladjunk ennyire előre.

Bevallom hősiesen Kia SUV fronton hagyott némi kívánni valót a tudásom, így kicsit „előtanulmányoztam” mai tesztalanyomat. Terepjáróként kezdte karrierjét 1993-ban, amikor még a Chuck Norris és Rambo típusú filmek voltak a népszerűek, és egy, valamit is magára adó terepjáró nem létezhetett a fenekén lógó pótkerék és a gallytörő rács nélkül. Szerencsére, ami a ’90-es években történt, az ott is maradt, így inkább ne is firtassuk tovább a dicső elődöket. A Sportage napjainkra kinőtt a sárdagasztó gyermekkorból és most már egy divatkövető, megemelt hasmagasságú kombivá érett.

A különböző fórumokon fellelhető, összecsengő jellemzés alapján, sok szempontból ez a jelenleg kapható legjobb Kia. De természetesen, én is, mint a többi globalizált-gyermek, a „reklámmal bármi eladható” világban nőttem fel, már csak a saját szememnek hiszek. Így megfogadtam, hogy nem hagyom magam befolyásolni az autós szakma rajongása által és szigorú bíróként veszem górcső alá az autót. (Na jah, jó terv!)

Külsejét tekintve tökéletesen hozza a mai idők kívánalmait: magas, széles és ahhoz képest, hogy egy guruló atomtámadás-biztos bunkernek tűnik, bizonyos szögekből nézve még sportos vonásokat is hoz. Vagyis egyszerűen szólva: baromi jól néz ki! Nyilván nem véletlen, hogy KIA létére óriásit robbantott ezzel a külsővel, hiszen megálmodója nem kisebb személyiség, mint az Audi TT korábbi formatervezője Peter Schreyer, akit a távol-keletieknek sikerült kellő motivációval elcsábítaniuk. Legyünk elnézőek, van az az összeg, amiért korpásodik az ember haja, na! Mindenesetre az Sportaget elnézve jó döntés volt. Derék német formatervezőnk „tigrisorrnak” nevezi a csíklámpa-hűtőmaszk kombinációt, ami nyilván egy szintén jól eladható marketingszöveg, pláne az ilyesmikre amúgy is vevő ázsiai piacon, ám dombon ülő vadászkutya legyek, ha meg tudom mondani, hogy melyik formai elemben kéne meglátnom az ott rejtőző nagymacskát. Tigrisorr ide vagy oda, a Sportage külseje nagyon rendben van, különösen a LED-ekkel telerakott fényszórók látványosak. Bár első nézésre egy hegyomlásnak látszik a Sportage, de valójában akkora, mint egy C’eed kombi. Kifinomult (tipikus Audis) optikai trükkökkel érik el ezt az elpusztíthatatlan „védőbástya” hatást: hatalmas lemezfelületeit csak apróbb, lőrésszerű ablakok törik meg és ami hátul különösen látványos az irdatlanul vastag C oszlop, ahol az elődökön itt még volt egy-egy ablak, de ezeket Peter Schreyer befalaztatta. A kis oldalablakok miatt kilátni csak előre lehet igazán jól azt viszont remekül, köszönhetően az átlagautóknál jóval magasabb ülőpozíciónak, oldalra és hátra viszont már eléggé nehézkes volt a tájékozódás, főleg nekem. Igen-igen, tipikus női sofőr vagyok, előremenetben megállíthatatlan, de tolatásnál már vannak gondok, pláne ha a tolató-kamera képe az egyetlen támpontom, mert azt leszámítva szinte vak voltam. A vastag A oszlopok kanyarodáskor, míg a gigantikus C oszlop hátrafele takar el mindent előlem. Az ülések nagy, kényelmes fotelekhez hasonlítanak, egyszerűen és gyorsan beállítható üléspozícióval, és a kellően szélesre sikerült kartámasza miatt az ember elterpeszkedhet a volán mögött. Egészen az első nagyobb gázzal bevett kanyarig, amikor is nekicsapódva az ajtónak konstatáltam, hogy oldaltartása bizony nincs az üléseknek, illetve hogy még farmerben is megcsúszik az ember feneke a bőr felületen. Nem-nem, higgyék el, nem az én fenekemmel volt a hiba, az kellően nagy méretű ahhoz, hogy faltól-falig érjen, méretű ahhoz, hogy faltól-falig érjen, mégis kisodródtam az ülésből. Tovább szemlélődve a mondás, miszerint a külső megfog, a belső megtart, sajnos nem igazán állja meg a helyét. A belső tér hozza a szokott KIA-s puritánságot, bár nyilván a prémium felszereltségnél elvárhatóan igen jó minőségben. Az anyagok tapintása kellemes, bár ezen kívül túl sokat nem lehet elmondani róla. Minden megvan, ami kellhet, de semmi olyan, ami nagyobb szívdobbanást okozna nálam. Szerencsére a Sportageben nem kellett könyörögni egy USB csatlakozóért. (Nem is értem, hogy márkák tucatjánál ezt miért kell még mindig extraként rendelni?! Hellójóreggelt! Ez itt a XXI. század!) Az Rádió/MP3-mas lejátszó pokolian jól szól, ezért nagy-nagy piros pont jár. Ezen kívül természetesen minden elektromos, minden gombnyomásra teszi a dolgát, minden kézre áll. Ami ezzel szemben nagyon meglepett az a kettős osztású fix-panoráma tető

mindig extra-ként rendelni?! Hellójóreggelt! Ez itt a XXI. század!) A Rádió / MP3-mas lejátszó pokolian jól szól, ezért nagy-nagy nagy-nagy piros pont jár. Ezen kívül természetesen minden elektromos, minden gombnyomásra teszi a dolgát, minden kézre áll. Ami ezzel szemben nagyon meglepett az a kettős osztású fix-panoráma tető manuális, ismétlem manuális nyithatósága. Na, most vegyük sorra hány sebből is vérzik ez a történet. Először is, egy ekkora felületű üvegtetőt, miért kell ketté szedni? Oké, értem én, hogy így nyertünk egy középső lámpatestet, de minek? Elég magas a tetőív, ezeket a lámpákat oldalra is be lehetett volna szerelni. És az hagyján, hogy kézzel kell elhúzni a „tetővásznat”, a kettős osztottság miatt az elől ülőnek esélye sincs a hátsó részt is elhúzni. Vagy ha hátul gyerekülésben utazik velünk szemünk fénye, ötpercenként jönne az „anyuhúzdel” kérés, lévén ő magától sem érni el az ülésből. Imádom a napfénytetőket, de a mindennapos bosszankodást elkerülendő, ezt az opciót nem rendelném meg. Vezethetőség szempontjából egy két literes dízelmotortól nem dob hátast az ember, főleg nem, ha egy SUV-ba szerelik azt. A hanyatt esés ezúttal is elmaradt, azt azonban el kell ismerni, hogy a kétliteres dízel tökéletesen passzol a Sportage karakteréhez. Az automata váltójába viszont teljesen beleszerettem, az elektromos szervokormánnyal egyetemben,szervokormánnyal egyetemben, melyek együtt nagyon könnyen irányíthatóvá teszik ezt a 1,5 tonnás monstrumot. A futóművét érezhetően aszfaltra hangolták és nem terepre, de a célközönség zömét úgyis inkább az motiválja, hogy kevesebbet kell kerülgetni a kátyúkat és a magasabb padkára is gondolkodás nélkül fel lehet állni vele. A napfénytető és a nagy holtterek okozta kellemetlenség ellenére engem meggyőz-ött! Szerettem és én is nehezen akartam kiszállni belőle. Mindenesetre vezetőség helyében, a kö-vetkező költségvetési év tervezésekor elkülöní-tenék némi pénzt egy újabb tervezőre a belső design újragondolásához.

Rácz Viktória

Rólunk mondták

Segítőkész, korrekt, rugalmas. Ezek a Harum flottakezelési szolgáltatásainak főbb jellemzői. Köszönet érte.

Ádám Gábor, Ügyvezető

Comfort s.r.o. Szlovákia

Cégünk gépjárműveit a Harum segítségével üzemeltetjük. Példamutató segítőkészség, szakértelem és rugalmasság jellemzi őket. Tökéletes választás bármely vállalkozásnak.

Kalmár Péter, ügyvezető igazgató

Webtown-Informatika Kft.

Ugyan a boldog gyermekévek már régen elmúltak, az ember még felnőttfejjel is vágyik arra, hogy ne egyedül kelljen megoldani minden problémáját, s legyenek olyan személyek az életében, akikre rábízhatja gondját-baját. A Harum és az ott dolgozók ilyenek. A szakértelmük és hozzáállásuk által teremtett miliő miatt esett rájuk választásunk, s tesszük le voksunkat újra és újra mellettük.

Hetesi Zoltán, Vezető tisztségviselő

Ares Kft.

Ügyfél centrikus hozzáállás, rugalmas ügyintézés, toleráns probléma kezelés. A következő bérletnél is bérelt helyük van.

Hirmann Márton, Szakág vezető

Ovit Zrt.

A Harum Zrt. elsődleges előnye a személyre szabott konstrukciók kidolgozásában rejlik, mely esetben nem a vevő alkalmazkodik egy jól megszokott mechanizmushoz, hanem maga a termék azonosul használójával. Ezen hozzáállás adja azt a plusz szolgáltatást, amiért őket választottuk.

Nith László, Managing Director

Nefab Packaging Hungary Kft.

Fel
Weboldalunk süti (cookie) fáljokat tárol a felhasználó gépén tárol. Ezek személyek azonosítására nem alkalmasak. Oldalunk használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Adatvédelmi tájékoztató. - Elfogadom