• +36 1 309 00 47

85. Genfi Autószalon újdonságai

Március első heteiben immáron 85. alkalommal került megrendezésre a Nemzetközi Motorshow Genfben, melyen a 220 kiállító mintegy 900 járművet, köztük 130 újdonságot mutatott be. Az elmúlt évek zöld, öko, bio, stb. trendjével szinte teljesen szembefordulva a 2015-ös genfi autószalon a drága, de mindenképp erős és gyors autókról szólt.

Természetesen a standokon ott voltak a hibridek és a villanyautók is, de ezek között igazi újdonságot alig lehetett felfedezni, nem úgy, mint az euróban is 6-7 számjegyű nagyon erős és nagyon gyors modellekből. Az autóipar tehát a legtehetősebbek felé fordult, akik számára ezek a járművek nem csak használati tárgyak, hanem sok esetben befektetési eszközök is egyben.

Az Audi mindjárt négy változatban mutatta az R8 új generációját, de hamarosan érkezik a Q7 hibrid is. A BMW igazából tavaly lőtt nagyokat, így 2015 legjelentősebb európai seregszemléjére csak kisebb "pukkanások" maradtak, mint pl. az M4 MotoGP safety car-ja. A Citroen a kínai piacra optimalizált, immár önálló identitású márkává előléptetett DS 5-ös modelljét és az európai ügyfelek számára is fontos Berlingot állította ki. A Ford sem a volumenre, hanem a gyorsaságra helyezte a hangsúlyt. A Focus RS végre összkerék-hajtást kapott, de nála is nagyobbat szólt a kiállítást megelőző pillanatokig nagyon jól titkolt GT. A valódi sportautó a Ferrarik, Lamborghinik ellenfele, árban is. Sok év hallgatása, kiállításokon tetszhalott állapota után a Honda igazán kitett magáért. A Civic régóta várt Type-R verziójának végleges változata igazán attraktívra sikeredett. A Hyundai standon a megújul Tucson SUV - korábban ix35 - és az i40 kozmetikán áthajtott modelljei kellették magukat. A Nissan - és így a Renault - fennhatósága alá tartozó Infiniti a QX30-cal csábította a szakma képviselőit, a márkától megszokott formajegyekkel együtt. A koreai testvérmárkák közül most a KIA volt soron a nagyobb lőporos hordóval, a cee'd-be épített új motor és GT Line felszereltség mellett az Optima kombi változatának is tekinthető Sportspace kombi keltette a feltűnést. Ha így marad, sok érdeklődőre és vevőre számíthat. A Lexus egy városi koncepciót vitt Genfbe. Egyáltalán nem a klasszikus autóépítési elveket képviseli az LF-SA, klasszikus autóépítési elveket képviseli az LF-SA, hanem a felhőkarcolókhoz hasonlóan az égbe tör. A Nissan a Pulsar után ismét egy hagyományos méretosztályú, de formáját tekintve annál érdekesebb koncepcióval, a SWAY-jel mutatta meg, milyen lehetne a Micra utóda. A Renault a Nissasn Qashqai saját formára szabott deriváltját, a Kadjart, illetve egy eddiginél is vadabb Clio változatot állított a lámpák fényébe. A Volkswagen néhány különlegesen felöltöztetett autó mellett leginkább ünnepelt Genfben, ugyanis a Passattal elnyerték az 'Év autója 2015' díjat. A szakmai napokat követő éjszaka nagy nyüzsgés volt a Palexpo épületében. A közönségnapok ugyanis nem a premierekről, a különlegességekről és újdonságokról szólnak, hanem kőkeményen az üzletről. Ilyenkor az addig áttekinthető, szellős standokat úgy ellepik az épp most kapható autók, hogy szinte lépni nem lehet közöttük. A nyitva tartás másfél hete alatt a svájci autóeladások jelentős százaléka megtörténik, a szállításra pedig valamikor egyszer csak sor kerül.

 

Filozófiánk

  • Szakértő gondoskodás
  • Biztonság
  • Költséghatékony megoldás
  • Elkötelezett, megbízható partneri viszony immáron 15 év

hírlevél feliratkozás

Fel
Weboldalunk süti (cookie) fáljokat tárol a felhasználó gépén tárol. Ezek személyek azonosítására nem alkalmasak. Oldalunk használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Adatvédelmi tájékoztató. - Elfogadom