• +36 1 309 00 47

Reflektorfény 2015-3

85. Genfi Autószalon újdonságai

Március első heteiben immáron 85. alkalommal került megrendezésre a Nemzetközi Motorshow Genfben, melyen a 220 kiállító mintegy 900 járművet, köztük 130 újdonságot mutatott be. Az elmúlt évek zöld, öko, bio, stb. trendjével szinte teljesen szembefordulva a 2015-ös genfi autószalon a drága, de mindenképp erős és gyors autókról szólt.

Természetesen a standokon ott voltak a hibridek és a villanyautók is, de ezek között igazi újdonságot alig lehetett felfedezni, nem úgy, mint az euróban is 6-7 számjegyű nagyon erős és nagyon gyors modellekből. Az autóipar tehát a legtehetősebbek felé fordult, akik számára ezek a járművek nem csak használati tárgyak, hanem sok esetben befektetési eszközök is egyben.

Bővebben...

Két kolléga… Egy autó… Két nézőpont… HOLLÓ vs RÁCZ

Ismét elérkeztünk arra a pontra, mikor egy újabb autót választunk ki tesztelésre, amolyan női kontra férfi szemmel.

Ez esetben a választásunk a KIA kompakt SUV-ra esett, vagyis most a Sportage-ot vesszük egy kicsit jobban górcső alá!

Ha erre a tesztre 5-10 évvel ezelőtt kértek volna fel, valószínűleg kínos magyarázkodások közepette kerestem volna az indokot, hogy mivel tudok kibújni a megterhelő feladat alól. De hát legyünk őszinték, tegyük a szívünkre a kezünket és lássuk be, hogy 10 évvel ezelőtt a KIA nem tartozott az „álom” autók közé (egyik kategóriában sem), a szerelőműhelyek falain a meztelen női képek mellett nem egy KIA poszter virított!

Sőt, egyáltalán alig ismertük őket, mert az elsődleges piac nekik nem Európa volt. De ahogy ez a történelemben mindig is volt, változnak az idők és a KIA számára fontos lett az Európai piac, még ha nem is a mérete, de az ízlése miatt mindenképpen. Szóval a cégvezetés egy szabad szemmel jól látható összeg elkülönítése mellett szerződtette a világ egyik díjnyertes dizájnerét - Peter Schreyert – aki nem mellesleg német és került már ki 1-2 díjnyertes formaterv a kezei közül (ismét egy légpacsi a németeknek).

Bővebben...

Kia Sportage

Esős, szürke délutánon kaparintottam meg végre a Kia Sportaget, hogy én is tesztelhessem. Kemény harcot vívtam, mivel a fiúkat nem lehetett kirobbantani belőle napokon keresztül. Jelzem, így utólag most már én is megértem. Na de ne szaladjunk ennyire előre.

Bevallom hősiesen Kia SUV fronton hagyott némi kívánni valót a tudásom, így kicsit „előtanulmányoztam” mai tesztalanyomat. Terepjáróként kezdte karrierjét 1993-ban, amikor még a Chuck Norris és Rambo típusú filmek voltak a népszerűek, és egy, valamit is magára adó terepjáró nem létezhetett a fenekén lógó pótkerék és a gallytörő rács nélkül. Szerencsére, ami a ’90-es években történt, az ott is maradt, így inkább ne is firtassuk tovább a dicső elődöket. A Sportage napjainkra kinőtt a sárdagasztó gyermekkorból és most már egy divatkövető, megemelt hasmagasságú kombivá érett.

A különböző fórumokon fellelhető, összecsengő jellemzés alapján, sok szempontból ez a jelenleg kapható legjobb Kia. De természetesen, én is, mint a többi globalizált-gyermek, a „reklámmal bármi eladható” világban nőttem fel, már csak a saját szememnek hiszek. Így megfogadtam, hogy nem hagyom magam befolyásolni az autós szakma rajongása által és szigorú bíróként veszem górcső alá az autót. (Na jah, jó terv!)

Bővebben...

Rejtélyes fények a műszerfalon

Sokan észre sem veszik, ha az autójuk már hetek óta segítségért könyörög, pedig egy időben megjavított hibával akár több százezret is spórolhatunk. Összegyűjtöttük a műszerfalon leggyakrabban kigyulladó jelzéseket.

Az autók egyre bonyolultabb és összetettebb műszaki megoldásaival együtt a hibalehetőségek száma is arányosan nő, amelyekre sok esetben maga az autó hívja fel a figyelmünket, csak tudni kell olvasni a műszerfalon világító jelekből. Az autósok dolgát nem könnyíti meg, hogy bár rengeteg egyezményes jel van az autóiparban, sok lámpácska márka-specifikus, amelyek jelentését csak az Egri csillagok vastagságúra hízott használati utasításból lehet kikeresni. Érdemes erre időt fordítani, mert ha nem vesszük észre, vagy - rosszabb esetben - nem foglalkozunk a műszerfalon világító jelzések okával, nem csak az autónk, de saját magunk épségét is kockáztatjuk. Mielőtt belevágnánk a rejtvényfejtésbe, érdemes főszabályként megjegyezni, hogy a piros jelzéseket kell a legkomolyabban venni, mert ezek súlyos műszaki meghibásodáshoz vezető okokat (pl. alacsony olajnyomás), vagy biztonsági problémát (pl. légzsákhiba) jelenthetnek. A sárga különböző árnyalataiban virító jelzések általában olyan dolgok miatt villannak fel, amelyek miatt érdemes mihamarabb szervizbe mennünk (pl. vészesen kopó fékbetétek), míg a zöld és kék lámpák csupán információkat adnak a rendszer működéséről (távolsági fény, index). Természetesen lehetnek kivételek, például sárgán jelezhet a műszerfalon, ha bekapcsoljuk a ködlámpát, szintén sárgán világít a dízelek izzítás-jelzője, és a menetstabilizátor működését is egy sárga szimbólum villogása mutatja.

Bővebben...

Filozófiánk

  • Szakértő gondoskodás
  • Biztonság
  • Költséghatékony megoldás
  • Elkötelezett, megbízható partneri viszony immáron 15 év

hírlevél feliratkozás

Fel
Weboldalunk süti (cookie) fáljokat tárol a felhasználó gépén tárol. Ezek személyek azonosítására nem alkalmasak. Oldalunk használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Adatvédelmi tájékoztató. - Elfogadom