• +36 1 309 00 47

Reflektorfény 2015-3

85. Genfi Autószalon újdonságai

Március első heteiben immáron 85. alkalommal került megrendezésre a Nemzetközi Motorshow Genfben, melyen a 220 kiállító mintegy 900 járművet, köztük 130 újdonságot mutatott be. Az elmúlt évek zöld, öko, bio, stb. trendjével szinte teljesen szembefordulva a 2015-ös genfi autószalon a drága, de mindenképp erős és gyors autókról szólt.

Természetesen a standokon ott voltak a hibridek és a villanyautók is, de ezek között igazi újdonságot alig lehetett felfedezni, nem úgy, mint az euróban is 6-7 számjegyű nagyon erős és nagyon gyors modellekből. Az autóipar tehát a legtehetősebbek felé fordult, akik számára ezek a járművek nem csak használati tárgyak, hanem sok esetben befektetési eszközök is egyben.

Bővebben...

Két kolléga… Egy autó… Két nézőpont… HOLLÓ vs RÁCZ

Ismét elérkeztünk arra a pontra, mikor egy újabb autót választunk ki tesztelésre, amolyan női kontra férfi szemmel.

Ez esetben a választásunk a KIA kompakt SUV-ra esett, vagyis most a Sportage-ot vesszük egy kicsit jobban górcső alá!

Ha erre a tesztre 5-10 évvel ezelőtt kértek volna fel, valószínűleg kínos magyarázkodások közepette kerestem volna az indokot, hogy mivel tudok kibújni a megterhelő feladat alól. De hát legyünk őszinték, tegyük a szívünkre a kezünket és lássuk be, hogy 10 évvel ezelőtt a KIA nem tartozott az „álom” autók közé (egyik kategóriában sem), a szerelőműhelyek falain a meztelen női képek mellett nem egy KIA poszter virított!

Sőt, egyáltalán alig ismertük őket, mert az elsődleges piac nekik nem Európa volt. De ahogy ez a történelemben mindig is volt, változnak az idők és a KIA számára fontos lett az Európai piac, még ha nem is a mérete, de az ízlése miatt mindenképpen. Szóval a cégvezetés egy szabad szemmel jól látható összeg elkülönítése mellett szerződtette a világ egyik díjnyertes dizájnerét - Peter Schreyert – aki nem mellesleg német és került már ki 1-2 díjnyertes formaterv a kezei közül (ismét egy légpacsi a németeknek).

Bővebben...

Kia Sportage

Esős, szürke délutánon kaparintottam meg végre a Kia Sportaget, hogy én is tesztelhessem. Kemény harcot vívtam, mivel a fiúkat nem lehetett kirobbantani belőle napokon keresztül. Jelzem, így utólag most már én is megértem. Na de ne szaladjunk ennyire előre.

Bevallom hősiesen Kia SUV fronton hagyott némi kívánni valót a tudásom, így kicsit „előtanulmányoztam” mai tesztalanyomat. Terepjáróként kezdte karrierjét 1993-ban, amikor még a Chuck Norris és Rambo típusú filmek voltak a népszerűek, és egy, valamit is magára adó terepjáró nem létezhetett a fenekén lógó pótkerék és a gallytörő rács nélkül. Szerencsére, ami a ’90-es években történt, az ott is maradt, így inkább ne is firtassuk tovább a dicső elődöket. A Sportage napjainkra kinőtt a sárdagasztó gyermekkorból és most már egy divatkövető, megemelt hasmagasságú kombivá érett.

A különböző fórumokon fellelhető, összecsengő jellemzés alapján, sok szempontból ez a jelenleg kapható legjobb Kia. De természetesen, én is, mint a többi globalizált-gyermek, a „reklámmal bármi eladható” világban nőttem fel, már csak a saját szememnek hiszek. Így megfogadtam, hogy nem hagyom magam befolyásolni az autós szakma rajongása által és szigorú bíróként veszem górcső alá az autót. (Na jah, jó terv!)

Bővebben...

Rejtélyes fények a műszerfalon

Sokan észre sem veszik, ha az autójuk már hetek óta segítségért könyörög, pedig egy időben megjavított hibával akár több százezret is spórolhatunk. Összegyűjtöttük a műszerfalon leggyakrabban kigyulladó jelzéseket.

Az autók egyre bonyolultabb és összetettebb műszaki megoldásaival együtt a hibalehetőségek száma is arányosan nő, amelyekre sok esetben maga az autó hívja fel a figyelmünket, csak tudni kell olvasni a műszerfalon világító jelekből. Az autósok dolgát nem könnyíti meg, hogy bár rengeteg egyezményes jel van az autóiparban, sok lámpácska márka-specifikus, amelyek jelentését csak az Egri csillagok vastagságúra hízott használati utasításból lehet kikeresni. Érdemes erre időt fordítani, mert ha nem vesszük észre, vagy - rosszabb esetben - nem foglalkozunk a műszerfalon világító jelzések okával, nem csak az autónk, de saját magunk épségét is kockáztatjuk. Mielőtt belevágnánk a rejtvényfejtésbe, érdemes főszabályként megjegyezni, hogy a piros jelzéseket kell a legkomolyabban venni, mert ezek súlyos műszaki meghibásodáshoz vezető okokat (pl. alacsony olajnyomás), vagy biztonsági problémát (pl. légzsákhiba) jelenthetnek. A sárga különböző árnyalataiban virító jelzések általában olyan dolgok miatt villannak fel, amelyek miatt érdemes mihamarabb szervizbe mennünk (pl. vészesen kopó fékbetétek), míg a zöld és kék lámpák csupán információkat adnak a rendszer működéséről (távolsági fény, index). Természetesen lehetnek kivételek, például sárgán jelezhet a műszerfalon, ha bekapcsoljuk a ködlámpát, szintén sárgán világít a dízelek izzítás-jelzője, és a menetstabilizátor működését is egy sárga szimbólum villogása mutatja.

Bővebben...

Rólunk mondták

Régi ügyfélként visszatérve azért esett újra a Harumra a választásom, mert családias cégként nemcsak az autókat, de a benne ülő személyt is képviselik. Rugalmasságuk és hozzáállásuk emeli ki őket a flottakezelők tömegéből.

Tordai Balázs, Ügyvezető

Van-Merksteijn Hungary Kft.

A Harumban egy igazi partnert ismerhettünk meg az elmúlt évek során, pont amire cégünknek szüksége van: ügyfélorientált, rugalmas, megbízható és rendkívül korrekt.

Kiss Balázs, cégvezető

Univar Magyarország Kft.

Azért szeretek a Harummal dolgozni, mert minden kérésemnek próbálnak eleget tenni. Maximálisan pozitív a hozzáállásuk a problémáink leküzdésére. Tisztelnek és fontos ügyfélnek tartanak függetlenül attól, hogy hány autót használunk. Vásárlás után is felkeresnek és érdeklődnek. Folyamatosan figyelemmel kísérik autóink sorsát. Elmondhatom, hogy maximálisan kiszolgálnak bennünket.

Gaál László, Műszaki manager

Biotest Hungária Kft.

A rugalmas és barátságos ügyintézés sokat ér rohanó és folyamatosan változó világunkban.

dr Pörneczi Tamás, Műszaki igazgató

Berger és Pörneczi Kft.

Transparency creates honesty, loyalty.

Horváth Péter, VSM Sales Manager

SKF Svéd Golyóscsapágy Zrt.

Fel
Weboldalunk süti (cookie) fáljokat tárol a felhasználó gépén tárol. Ezek személyek azonosítására nem alkalmasak. Oldalunk használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Adatvédelmi tájékoztató. - Elfogadom