• +36 1 309 00 47

Hullnak ránk a konnektoros hibridek, mintha dézsából öntenék

Napjainkban egyre nagyobb piacokat hódítanak el végre az úgynevezett PHEV, vagy hétköznapibb nevén a konnektoros hibridautók. Csak a tavalyi évben több mint egy tucat ilyen új típus debütált Európában. Ebből szemezgetünk most Önöknek.

BMW i8

Talán a legizgalmasabb az újdonságok közül nyilván a sportkocsi. Szárnyas-ajtós álomautó a BMW-től, három hengerrel és két villanymotorral. 131 lóerős villanymotorjával (elöl) és 231 lóerős, turbós benzinmotorjával (hátul) csodálatosan gyorsul (4,4 másodperc alatt százra) és 250 km/h végsebességig meg sem áll. Ez a kocsi, így ahogy van, nem más, mint a márka új ikonja.

2014 novemberétől már Magyarországon is elérhető.


Audi A3 E-tron

Úgy megy, mint egy kompakt sportkocsi, viszont 1,5 literes gyári fogyasztásával minden idők egyik legtakarékosabb autója az Audi A3 E-tron. Ha az étvágyát felszorozzuk a valósággal, akkor is ez a konnektorról tölthető hibridek egyik új aduásza, de ez sajnos az árán is meglátszik.
Az e-tron egy teljesen szokványos A3-mas, amit S-line stílusú sportruhába öltöztettek. A jó minőségű, minimalista, szálcsiszolt alubetétekkel fűszerezett beltér is a többi A3-ból ismerős, annyi különbséggel, hogy fordulatszám mérő helyett teljesítménymérő műszer költözött a kilométeróra mellé. Ebben is motoros mozgatású kijelzővel és tapipados vezérlőtárcsával váltották ki a gomberdőt, szerencsére nem csak informatikusoknak érthető menüstruktúrával.

Mitsubishi Outlander

Szuper hajtáslánc, okos összkerékhajtás és ígéretes fogyasztási adatok egy tizenkétmilliós autóban. Ahogy a mondás is tartja: Spórolni csak drágán lehet.
Az utastérben nem sok különbséget látni a hagyományos modellekhez képest. A 300 voltos, 12 kilowattóra kapacitású Li-ion akkumulátorcsomag az autó közepe alatt van, ezért kicsit magasabb a padló. Az egyik villanymotor és a hozzá tartozó differenciálmű pedig a csomagtartóból vesz el több mint száz litert, így alaphelyzetben 463 liter marad. Nem vészes, bár így már nem fér el a sima Outlanderekben elérhető két kihajtható pótülés.

Porsche Cayenne S E-Hybrid

A Cayenne S E-Hybrid révén a Porsche robbantott először, és kínál konnektoros hibrid hajtásláncot a prémium szabadidőjárművek szegmensében. Az újdonság 10,8 kWh kapacitású Li-on akkuja legfeljebb 36 km-es full elektromos hatótávolságot biztosít, ilyenkor 125 km/óra a végsebesség. A 333 lóerős, kompresszoros V6-os motor az elektromos támogatásnak köszönhetően átlagosan csupán 3,4 liternyi üzemanyagot igényel 100 kilométeren, ami lenyűgözően hangzik, aztán majd meglátjuk, mit tud a valóságban a modell.

 

Mi is pontosan a PHEV technológia?

A konnektoros, háztartási hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) villanymotort és belsőégésű motort tartalmazó, teljesen hibrid autó. Nagy mennyiségű elektromos energiát képes tárolni (általában lítium-ionos akkumulátor-ukban). Az utazás befejeztével az akkumu-látor (pl. otthon a garázsban vagy a munkahelyen a parkoló-házban) a közönséges elektromos hálózat kon-nektorához csatlakoz-tatva feltölthető, és akkor nem kell a jármű saját belsőégésű motorját a töltésre használni.

Egyes hálózatról tölthető hibridekben nagy ener-giasűrűségű szuperkon-denzátorok találhatók. Ezek több feltöltési-kisütési ciklust kibírnak, mint az akkumulátorok. Anyaguk – az akkumulá-torok anyagától eltérően – nem szennyezi a környezetet. Sokkal kisebb a belső ellen-állásuk, jobb a hatás-fokuk, gyakorlatilag nem melegszenek.

Az akkumulátor optimális kapacitásának meghatá-rozásakor az a legfon-tosabb, hogy két feltöltés között mekkora távolság-ot kell megtennie a háló-zatról tölthető hibridnek.
A benzines hibridek kilométerenként nagy-jából 25%-kal kevesebb üvegházhatást okozó gázt bocsátanak ki, mint a hagyományos társaik.

Rólunk mondták

Korrekt, gyors ügyintézés és pozitív hozzáállás jellemzi a Harum Zrt.-t. Külön szeretném kiemelni a kárügyintézés rugalmasságát és az azt intéző kollega segítőkészségét.

Dr. Morvay Boldizsár, Ügyvéd

Morvay Ügyvédi Iroda

A Harum Zrt. elsődleges előnye a személyre szabott konstrukciók kidolgozásában rejlik, mely esetben nem a vevő alkalmazkodik egy jól megszokott mechanizmushoz, hanem maga a termék azonosul használójával. Ezen hozzáállás adja azt a plusz szolgáltatást, amiért őket választottuk.

Nith László, Managing Director

Nefab Packaging Hungary Kft.

Öt év szünet után indítottuk újra vállalkozásunkat. Ismét „A HARUM”-ot választottuk. Korrekt, pontos, gyors ügyintézés és barátságos ügyfélkapcsolat, toleráns probléma kezelés jellemzi csapatukat. Hálás köszönet érte.

Takács Antal ,Szilágyi Gábor

TA&SZ- Log Kft.

Új partnerként nagyon köszönjük az elmúlt egy év professzionális, vevőorientált, kiemelkedően korrekt kiszolgálást!

Nigel Taylor

Dufon Antisztatikus Bt

Ügyfél centrikus hozzáállás, rugalmas ügyintézés, toleráns probléma kezelés. A következő bérletnél is bérelt helyük van.

Hirmann Márton, Szakág vezető

Ovit Zrt.

Fel
Weboldalunk süti (cookie) fáljokat tárol a felhasználó gépén tárol. Ezek személyek azonosítására nem alkalmasak. Oldalunk használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Adatvédelmi tájékoztató. - Elfogadom