• +36 1 309 00 47

Zöld, zöldebb, legzöldebb

Buszsáv használat, dugódíj mentesség és sok más kedvezmény szerepel a közeljövő terveiben. Ha mindez teljesül, Magyarország lehet a régióban az elektromobilitás fellegvára, de nagy kérdés, mi lesz akkor, ha tényleg tömegével elterjed az öko-technika. Most csak annyi biztos, hogy idén még ingyen lehet áramot tankolni.

Naponta ingyen tankolni az autót? Utópiának hangzik, holott ez már hosszú ideje maga a valóság: Magyarország nyilvános e-pontjain díjmentesen lehet tölteni az elektromos járműveket, mint ahogy az egyébként több nyugati országban is gyakorlat.

Stekl László, az Elektromobilitás Szövetség elnöke körülbelül 50-100 darabra teszi a Magyarországon forgalomban lévő villanyautók számát, ami elenyésző a nyugati arányokhoz képest. A minisztériumok és a szakmai szervezetek összefogásával készülő Jedlik Ányos-terv célként tűzte ki, hogy 2020-ra már 30 ezer elektromos jármű közlekedjen az utakon, ami még mindig csak a teljes állomány 1 százalékát tenné ki.

A Nemzetgazdasági Minisztérium kitért arra, hogy közvetlen állami támogatás a járművekkel és a töltőpont építéssel kapcsolatban nem várható. Lesz viszont sokféle úgynevezett indirekt ösztönző, ami a hétköznapi használatban előnyöket nyújt az ökoautó-tulajdonosoknak, és csökkenti a fenntartás költségeit.

Még nem nyilatkozik a minisztérium arról, hogy megadja-e a korábbi hírekben beharangozott áfamentességet (ami aggályos lehet az EU-s szabályozások miatt), vagy olyan megoldást vezet-e be, hogy a magánszemélyeket szja-, a cégeket pedig társaságiadó-kedvezménnyel segíti. Azt sem tudjuk még, mekkora engedmények lesznek a parkolási tarifákból vagy a megyei és az országos matricák árából, de Pethő József megerősítette, hogy tárgyalnak ezekről a témákról, igaz, a teljes mentesség csak a dugódíj kapcsán merült fel.

Az NGM még idén szeretné bevezetni a megkülönböztető rendszámot az öko-autók esetén. Az új rendszám zöld alapszínű lesz, és három betűt és három számot fog tartalmazni, Egyértelmű, hogy a zöld rendszámra a könnyebb megkülönböztethetőség és a kontroll kedvéért lesz szükség, miután a kidolgozás alatt álló kedvezményjavaslatok mellett a minisztériumban már tényként kezelik, hogy a konnektorról tölthető autókkal használni lehet majd a buszsávokat, méghozzá nemcsak a fővárosban, hanem országszerte.
Nem csak a törvényalkotók szavaznak bizalmat a zéró lokális emisszióval közlekedő autóknak, hanem az importőrök is, megjelent többek között a piacon a BMW i3 és i8, a Nissan e-NV00, a Kia Soul EV, illetve a Volkswagen e-Up és e-Golf, csak hogy néhány újdonságot említsünk.

Filozófiánk

  • Szakértő gondoskodás
  • Biztonság
  • Költséghatékony megoldás
  • Elkötelezett, megbízható partneri viszony immáron 15 év

hírlevél feliratkozás

Fel
Weboldalunk süti (cookie) fáljokat tárol a felhasználó gépén tárol. Ezek személyek azonosítására nem alkalmasak. Oldalunk használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Adatvédelmi tájékoztató. - Elfogadom