• +36 1 309 00 47

Reflektorfény 2015-2

And the winner is…

A Toyota adta el a legtöbb autót 2014-ben is. Szorosan követi őt a Volkswagen és a General Motors.
A Toyota a konszernhez tartozó márkákkal együtt 2014-ben 10,23 millió, a Volkswagen konszern márkái pedig együtt 10,14 millió autót értékesítettek. A rangsorban a harmadik a General Motors, 9,9 millió eladott autóval.

Érdemes mindhárom nagy cég eladását alaposabban is megvizsgálni, hiszen minden csak a nézőpont kérdése.

Az látható hogy a három első helyezettet csak pár százezres eladás választja el egymástól, amennyiben a világpiacot nézzük. Ám szűkítve a kört már sokkal izgalmasabb kép tárul elénk:

Bővebben...

Zöld, zöldebb, legzöldebb

Buszsáv használat, dugódíj mentesség és sok más kedvezmény szerepel a közeljövő terveiben. Ha mindez teljesül, Magyarország lehet a régióban az elektromobilitás fellegvára, de nagy kérdés, mi lesz akkor, ha tényleg tömegével elterjed az öko-technika. Most csak annyi biztos, hogy idén még ingyen lehet áramot tankolni.

Naponta ingyen tankolni az autót? Utópiának hangzik, holott ez már hosszú ideje maga a valóság: Magyarország nyilvános e-pontjain díjmentesen lehet tölteni az elektromos járműveket, mint ahogy az egyébként több nyugati országban is gyakorlat.

Stekl László, az Elektromobilitás Szövetség elnöke körülbelül 50-100 darabra teszi a Magyarországon forgalomban lévő villanyautók számát, ami elenyésző a nyugati arányokhoz képest. A minisztériumok és a szakmai szervezetek összefogásával készülő Jedlik Ányos-terv célként tűzte ki, hogy 2020-ra már 30 ezer elektromos jármű közlekedjen az utakon, ami még mindig csak a teljes állomány 1 százalékát tenné ki.

Bővebben...

Hullnak ránk a konnektoros hibridek, mintha dézsából öntenék

Napjainkban egyre nagyobb piacokat hódítanak el végre az úgynevezett PHEV, vagy hétköznapibb nevén a konnektoros hibridautók. Csak a tavalyi évben több mint egy tucat ilyen új típus debütált Európában. Ebből szemezgetünk most Önöknek.

BMW i8

Talán a legizgalmasabb az újdonságok közül nyilván a sportkocsi. Szárnyas-ajtós álomautó a BMW-től, három hengerrel és két villanymotorral. 131 lóerős villanymotorjával (elöl) és 231 lóerős, turbós benzinmotorjával (hátul) csodálatosan gyorsul (4,4 másodperc alatt százra) és 250 km/h végsebességig meg sem áll. Ez a kocsi, így ahogy van, nem más, mint a márka új ikonja.

2014 novemberétől már Magyarországon is elérhető.

Bővebben...

Júliusban indul a fizetős parkolás Belső-Óbudán

Július 1-jén indul a fizető parkolás a III. kerület belső területein.
Bús Balázs szerint a szomszédos II. kerület, valamint a XIII. kerület a határig kitolta a fizetőövezetét, a parkolási problémák Belső-Óbudán jelentkeznek, és a tervezett dugódíj is növelheti a kerületi terhelést.

A kerület vezetőjének tájékoztatása szerint egyedülálló kedvezményrendszert alakítottak ki, és a fizető zónákon kívül élő kerületi lakosok is kapnak engedményeket. Emellett egyeztetnek a Budapesti Közlekedési Központtal (BKK) a P+R parkolók számának növeléséről. Az övezeteket a fővárosi önkormányzat jelölte ki, a díjtételek meghatározása pedig a közösségi közlekedési tarifákhoz kötött.

Fizetőssé válik a Szépvölgyi út - Bécsi út - Bogdáni út által határolt terület, de ezen belül is két tarifa működik majd. A fizetős zóna nagyobb részében óránként 175 forintba kerül majd a parkolás. Az érintett zóna a Bogdáni út - Budai alsó rakpart - Nagyszombat utca - Bécsi út - Tégla utca - Podolin utca - Vörösvári út - hé

Hévízi út területe. A drágább övezetben 265 forintos óránkénti tarifát határoztak meg. Ez a Szépvölgyi út - Montevideo utca - Seregély köz - Seregély utca - Kecske utca – Nagyszombat utca - Végvár utca - Doberdó út - Bécsi út - Nagyszombat utca - Budai alsó rakpart által határolt területet jelenti, beleértve a határoló utakat és tereket is. Tehát a Doberdó út, a Szépvölgyi út, a Montevideo utca és Folyondár utca közötti szakasz szintén fizetőssé válik.

A tarifás időszak hétfő-péntek 8.00 – 18.00 között tart. Hétvégén, ünnepnapokon és munkaszüneti napokon ingyenes marad a parkolás, a maximális várakozási idő pedig 3 óra.
Az alpolgármester kifejtette, hogy a fizető övezeten belül élők két autóra 100 százalékos kedvezményt kapnak, míg a másik zónára napi másfél óra ingyenes parkolást, és jár nekik napi kétszer másfél óra az oktatási-nevelési intézményeknél. A zónákon kívül élő III. kerületiek lakásonként két járműre kapnak napi másfél óra ingyenes parkolást, és nekik is jár a gyerekek utáni kedvezmény. Cégek esetében 50 százalékos kedvezményt biztosít az önkormányzat, és esetükben nincs háromórás időkorlát a parkolásra – sorolta Puskás Péter, aki arra is kitért, hogy az albérletben élők is kaphatnak parkolókártyát, bizonyos feltételek mellett.

 

Pár év, és itt az önfelfújó abroncs

A Goodyear jó ideje kísérletezik az Air Maintenance Technology (AMT) nevű újításával, amelynek segítségével az abroncsok képesek önmagukat felfújva beállítani a helyes nyomást. Ha az abroncs túl lapos, nő a fogyasztás és a futófelület is egyenetlenül kopik, sok autós pedig legfeljebb alkalom-szerűen ellenőrzi a nyomást.

Ezen segíthet, hogy november elsejétől csak guminyomás-ellenőrző rendszerrel felszerelt új autót lehet eladni az EU-ban.

Noha az abroncs élettartama és a futómű állapota szempontjából a túl magas nyomás is okozhat gondokat, a Goodyear-nek legalább a túl alacsony nyomásra van egy ötlete.
Az AMT rendszer lényege, hogy a gumiabroncs peremébe épített cső menet közben, a deformálódás erejének segítségével pumpálja a levegőt abroncs-ba, ha a beépített szenzor - az autótípustól függően kalibrált - nyomásérték előírt szint alá való csökkenését érzékeli. Amint az abroncs elérte a szükséges nyomást, a nyomásszabályozó lezár.

Luxusfantom Kecskemétről

Alig három éve működik a magyar Mercedes-gyár, de máris megérkezett a harmadik modell. A puszták gépe meghódíthatja Európát.

Magyarországon egy érdekes résmodell, a CLA Shooting Brake jelenik meg a futószalagokon, ami tulajdonképpen egy kompakt kombi. Ilyet egyelőre a konkurens Audi és a BMW nem gyárt, csakis a tömegmárkák, de egyikük sem ennyire dögös. Bár az új modell a klasszikus shooting brake iskolába nem illik bele (azok meredek hátú, háromajtós sportkocsi-leszármazottak), annyira merész és feltűnő, hogy nem lehet szó nélkül elmenni mellette.

Bővebben...

Rólunk mondták

A Harum Zrt. elsődleges előnye a személyre szabott konstrukciók kidolgozásában rejlik, mely esetben nem a vevő alkalmazkodik egy jól megszokott mechanizmushoz, hanem maga a termék azonosul használójával. Ezen hozzáállás adja azt a plusz szolgáltatást, amiért őket választottuk.

Nith László, Managing Director

Nefab Packaging Hungary Kft.

Ügyfél centrikus hozzáállás, rugalmas ügyintézés, toleráns probléma kezelés. A következő bérletnél is bérelt helyük van.

Hirmann Márton, Szakág vezető

Ovit Zrt.

A Harumnak köszönhetően a gépkocsival kapcsolatos valamennyi probléma lekerült a vállunkról. Segítőkész hozzáállásuknak és professzionális munkájuknak köszönhetően minden adminisztratív és szervizeléssel kapcsolatos terhet levettek a vállunkról. Mindenkinek ajánlom őket.

Dr. Kovács Balázs, ügyvezető igazgató

KÖZBESZGURU Kft.

Induló cégként kiemelkedően fontos számunkra olyan megoldások felkutatása, olyan partnerek megtalálása, akik minden egyéb, nem profilunkba vágó feladatot megoldanak helyettünk. Ehhez találtunk autóink esetében remek segítőtársra a Harum csapatában. Korrekt, gyors ügyintézés és barátságos ügyfélkapcsolat, toleráns problémakezelés jellemzi Őket. Köszönet érte.

Kotrik László, Ügyvezető igazgató helyettes

Halház Kft.

Meggyőző az a hozzáállás, amelyet minden munkatárs tanúsított, akikkel eddig megismerkedtem. Egyetlen mondattal jellemezve: az elvárhatónál is többet tettek a kiszolgálásom érdekében, és ez mindent elárul!

Németh László, ügyvezető igazgató

Gordio Tanácsadó Csoport Kft.

Fel
Weboldalunk süti (cookie) fáljokat tárol a felhasználó gépén tárol. Ezek személyek azonosítására nem alkalmasak. Oldalunk használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Adatvédelmi tájékoztató. - Elfogadom