• +36 1 309 00 47

Reflektorfény 2015-2

And the winner is…

A Toyota adta el a legtöbb autót 2014-ben is. Szorosan követi őt a Volkswagen és a General Motors.
A Toyota a konszernhez tartozó márkákkal együtt 2014-ben 10,23 millió, a Volkswagen konszern márkái pedig együtt 10,14 millió autót értékesítettek. A rangsorban a harmadik a General Motors, 9,9 millió eladott autóval.

Érdemes mindhárom nagy cég eladását alaposabban is megvizsgálni, hiszen minden csak a nézőpont kérdése.

Az látható hogy a három első helyezettet csak pár százezres eladás választja el egymástól, amennyiben a világpiacot nézzük. Ám szűkítve a kört már sokkal izgalmasabb kép tárul elénk:

Bővebben...

Zöld, zöldebb, legzöldebb

Buszsáv használat, dugódíj mentesség és sok más kedvezmény szerepel a közeljövő terveiben. Ha mindez teljesül, Magyarország lehet a régióban az elektromobilitás fellegvára, de nagy kérdés, mi lesz akkor, ha tényleg tömegével elterjed az öko-technika. Most csak annyi biztos, hogy idén még ingyen lehet áramot tankolni.

Naponta ingyen tankolni az autót? Utópiának hangzik, holott ez már hosszú ideje maga a valóság: Magyarország nyilvános e-pontjain díjmentesen lehet tölteni az elektromos járműveket, mint ahogy az egyébként több nyugati országban is gyakorlat.

Stekl László, az Elektromobilitás Szövetség elnöke körülbelül 50-100 darabra teszi a Magyarországon forgalomban lévő villanyautók számát, ami elenyésző a nyugati arányokhoz képest. A minisztériumok és a szakmai szervezetek összefogásával készülő Jedlik Ányos-terv célként tűzte ki, hogy 2020-ra már 30 ezer elektromos jármű közlekedjen az utakon, ami még mindig csak a teljes állomány 1 százalékát tenné ki.

Bővebben...

Hullnak ránk a konnektoros hibridek, mintha dézsából öntenék

Napjainkban egyre nagyobb piacokat hódítanak el végre az úgynevezett PHEV, vagy hétköznapibb nevén a konnektoros hibridautók. Csak a tavalyi évben több mint egy tucat ilyen új típus debütált Európában. Ebből szemezgetünk most Önöknek.

BMW i8

Talán a legizgalmasabb az újdonságok közül nyilván a sportkocsi. Szárnyas-ajtós álomautó a BMW-től, három hengerrel és két villanymotorral. 131 lóerős villanymotorjával (elöl) és 231 lóerős, turbós benzinmotorjával (hátul) csodálatosan gyorsul (4,4 másodperc alatt százra) és 250 km/h végsebességig meg sem áll. Ez a kocsi, így ahogy van, nem más, mint a márka új ikonja.

2014 novemberétől már Magyarországon is elérhető.

Bővebben...

Júliusban indul a fizetős parkolás Belső-Óbudán

Július 1-jén indul a fizető parkolás a III. kerület belső területein.
Bús Balázs szerint a szomszédos II. kerület, valamint a XIII. kerület a határig kitolta a fizetőövezetét, a parkolási problémák Belső-Óbudán jelentkeznek, és a tervezett dugódíj is növelheti a kerületi terhelést.

A kerület vezetőjének tájékoztatása szerint egyedülálló kedvezményrendszert alakítottak ki, és a fizető zónákon kívül élő kerületi lakosok is kapnak engedményeket. Emellett egyeztetnek a Budapesti Közlekedési Központtal (BKK) a P+R parkolók számának növeléséről. Az övezeteket a fővárosi önkormányzat jelölte ki, a díjtételek meghatározása pedig a közösségi közlekedési tarifákhoz kötött.

Fizetőssé válik a Szépvölgyi út - Bécsi út - Bogdáni út által határolt terület, de ezen belül is két tarifa működik majd. A fizetős zóna nagyobb részében óránként 175 forintba kerül majd a parkolás. Az érintett zóna a Bogdáni út - Budai alsó rakpart - Nagyszombat utca - Bécsi út - Tégla utca - Podolin utca - Vörösvári út - hé

Hévízi út területe. A drágább övezetben 265 forintos óránkénti tarifát határoztak meg. Ez a Szépvölgyi út - Montevideo utca - Seregély köz - Seregély utca - Kecske utca – Nagyszombat utca - Végvár utca - Doberdó út - Bécsi út - Nagyszombat utca - Budai alsó rakpart által határolt területet jelenti, beleértve a határoló utakat és tereket is. Tehát a Doberdó út, a Szépvölgyi út, a Montevideo utca és Folyondár utca közötti szakasz szintén fizetőssé válik.

A tarifás időszak hétfő-péntek 8.00 – 18.00 között tart. Hétvégén, ünnepnapokon és munkaszüneti napokon ingyenes marad a parkolás, a maximális várakozási idő pedig 3 óra.
Az alpolgármester kifejtette, hogy a fizető övezeten belül élők két autóra 100 százalékos kedvezményt kapnak, míg a másik zónára napi másfél óra ingyenes parkolást, és jár nekik napi kétszer másfél óra az oktatási-nevelési intézményeknél. A zónákon kívül élő III. kerületiek lakásonként két járműre kapnak napi másfél óra ingyenes parkolást, és nekik is jár a gyerekek utáni kedvezmény. Cégek esetében 50 százalékos kedvezményt biztosít az önkormányzat, és esetükben nincs háromórás időkorlát a parkolásra – sorolta Puskás Péter, aki arra is kitért, hogy az albérletben élők is kaphatnak parkolókártyát, bizonyos feltételek mellett.

 

Pár év, és itt az önfelfújó abroncs

A Goodyear jó ideje kísérletezik az Air Maintenance Technology (AMT) nevű újításával, amelynek segítségével az abroncsok képesek önmagukat felfújva beállítani a helyes nyomást. Ha az abroncs túl lapos, nő a fogyasztás és a futófelület is egyenetlenül kopik, sok autós pedig legfeljebb alkalom-szerűen ellenőrzi a nyomást.

Ezen segíthet, hogy november elsejétől csak guminyomás-ellenőrző rendszerrel felszerelt új autót lehet eladni az EU-ban.

Noha az abroncs élettartama és a futómű állapota szempontjából a túl magas nyomás is okozhat gondokat, a Goodyear-nek legalább a túl alacsony nyomásra van egy ötlete.
Az AMT rendszer lényege, hogy a gumiabroncs peremébe épített cső menet közben, a deformálódás erejének segítségével pumpálja a levegőt abroncs-ba, ha a beépített szenzor - az autótípustól függően kalibrált - nyomásérték előírt szint alá való csökkenését érzékeli. Amint az abroncs elérte a szükséges nyomást, a nyomásszabályozó lezár.

Luxusfantom Kecskemétről

Alig három éve működik a magyar Mercedes-gyár, de máris megérkezett a harmadik modell. A puszták gépe meghódíthatja Európát.

Magyarországon egy érdekes résmodell, a CLA Shooting Brake jelenik meg a futószalagokon, ami tulajdonképpen egy kompakt kombi. Ilyet egyelőre a konkurens Audi és a BMW nem gyárt, csakis a tömegmárkák, de egyikük sem ennyire dögös. Bár az új modell a klasszikus shooting brake iskolába nem illik bele (azok meredek hátú, háromajtós sportkocsi-leszármazottak), annyira merész és feltűnő, hogy nem lehet szó nélkül elmenni mellette.

Bővebben...

Filozófiánk

  • Szakértő gondoskodás
  • Biztonság
  • Költséghatékony megoldás
  • Elkötelezett, megbízható partneri viszony immáron 15 év

hírlevél feliratkozás

Fel
Weboldalunk süti (cookie) fáljokat tárol a felhasználó gépén tárol. Ezek személyek azonosítására nem alkalmasak. Oldalunk használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Adatvédelmi tájékoztató. - Elfogadom